رابط کاربری جدید One UI 5.1 سامسونگ برای مدل‌های منتخب گلکسی عرضه شد

شرکت سامسونگ امروز از به‌روزرسانی جدید رابط کاربری One UI 5.1 خود برای مدل‌های منتخب گلکسی خبر داد. این مدل‌ها شامل گلکسی‌های سریS22 ، Z Fold4، Z Flip4، S21 و S20 می‌شود.

موبنا – رابط کاربری One UI 5.1 که برای نخستین بار در در رویداد گلکسی Unpacked 2023 همراه با پرچمداران جدید S23 معرفی شد، خلاقیت، شخصی‌سازی و راحتی بیشتر در استفاده از تلفن همراه را در دسترس کاربران می‌گذارد.

جانگ‌هیون یون، معاون اجرایی و مدیر ارشد بخش نرم‌افزار شرکت سامسونگ در این خصوص گفت :«نسخه One UI 5.1 نمونه به روزی از تعهد سامسونگ به کاربران خود در ارائه هر چه سریع‌تر آخرین نوآوری‌ها است. در طی چند هفته گذشته، ما با همکاری ارائه دهندگان خدمات و شرکای خود بر آن بوده‌ایم که طی چند هفته کوتاه پس از معرفی سری گلکسی S23، به‌روزرسانی One UI 5.1 را به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی فعلی در سراسر جهان ارائه دهیم».

رابط کاربری جدید One UI 5.1 سامسونگ برای مدل‌های منتخب گلکسی عرضه شد

دوربینی با کیفیتی حرفه‌ای‌ و گالری جذاب‌تر 

به‌روزرسانی One UI 5.1 بر روی ویژگی‌هایی از دوربین گلکسی توسعه می‌یابد که با سری گلکسی S23 معرفی شده است. بدین ترتیب اکنون کاربران گلکسی انعطاف‌پذیری بیشتری برای ثبت عکس‌های حرفه‌ای با قابلیت Expert RAW دارند. همچنین اکنون این قابلیت مستقیماً به عنوان بخشی از برنامه دوربین گلکسی در دسترس است و با انتخاب گزینه More و سپس حالت Expert RAW در برنامه دوربین، کاربران به سادگی می‌توانند عکس‌های با کیفیت بالایی را در فرمت raw ثبت کنند. علاوه بر این، ویژگی Photo Remaster که مبتنی بر هوش مصنوعی است، نیز ارتقا یافته است و به طور خودکار نقاط معیوب تصاویر را با اصلاح روشنایی، تنظیم دقیق جزئیات و اصلاح رنگ‌ها حتی در صحنه‌هایی که دارای نور پس‌زمینه است، بهبود می‌بخشد و سایه‌ها و بازتاب‌های نامطلوب را حذف می‌کند.

علاوه بر این به کمک ارتقا و بهبود سیستم جدید Navigation، یافتن عکس‌ها در برنامه گالری و ایجاد آلبوم‌های مشترک خانوادگی راحت‌تر از همیشه شده است. اکنون برای جستجوی تصاویر بیشتر از اشخاص موردنظرتان، کافی است روی صورت آن‌ها در عکس ضربه بزنید. برنامه گالری همچنین به جستوجوی چهره عزیزان و اطرافیان شما نیز می‌پردازد تا برای آلبوم‌های خانوادگی آن‌ها را پیشنهاد کند.

رابط کاربری جدید One UI 5.1 سامسونگ برای مدل‌های منتخب گلکسی عرضه شد

تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و شخصی برای هر کاربر

شرکت سامسونگ مدت‌هاست که برای توسعه قابلیت‌های شخصی‌سازی دستگاه‌های گلکسی بر روی جنبه‌های مختلف رابط کاربری و سفارشی‌سازی ویژگی‌های آن تمرکز کرده است. به‌روزرسانی One UI 5.1 با چندین ویژگی جدید و هیجان‌انگیز، به افراد این امکان را می‌دهد که تقریباً تمام جوانب گوشی همراه خود را، از ظاهر و ارتباطات گرفته تا فعالیت‌ها و موارد دیگر، تنظیم کنند. شرکت سامسونگ در این به‌روزرسانی ویژگی‌های جدیدی را معرفی می‌کند که می‌تواند نحوه استفاده از دستگاه‌ را درک کند و براساس آن توصیه‌ها‌ و پیشنهادهایی به کاربر ارائه کند. برای مثال، ویجت جدید Dynamic weather شرایط آب‌وهوایی فعلی را تجزیه و تحلیل می‌کند و بر اساس آن با ایجاد یک طرح سفارشی آن را منعکس می‌کند. همچنین حالت‌ها و جریان‌هایی برای فعال‌کردن والپیپرهای سفارشی، آهنگ‌ زنگ، حساسیت لمس و فونت‌ها گسترش یافته‌اند که می‌تواند فعالیت‌های خاص را برای راحتی بیشتر شخصی‌سازی کند. در  این به‌روزرسانی همچنین ویجت Smart suggestions بهبود یافته است. اکنون این ویجت آهنگ‌ها و لیست‌‌پخش‌های برنامه Spotify را براساس فعالیت‌های کاربران، مانند موسیقی حین سفر یا زمان استراحت، توصیه می‌کند.

رابط کاربری جدید One UI 5.1 سامسونگ برای مدل‌های منتخب گلکسی عرضه شد

اتصالی وسیع‌تر در سراسر اکوسیستم گلکسی

شرکت سامسونگ همچنین برای اتصال و یکپارچگی بیشتر اکوسیستم تلفن‌همراه خود رابط کاربری One UI را توسعه داده است و بدین منظور قابلیت‌هایی معرفی کرده است. اکنون کاربران می‌توانند به کمک قابلیت Multi control از یک اکوسیستم متصل بین گلکسی Book و گوشی‌های هوشمند خود لذت ببرند. برای مثال کاربران این امکان را دارند که ماوس، صفحه‌کلید یا حسگر لمسی (Trackpad) گلکسی Book خود را نه تنها با تبلت گلکسی، بلکه با گوشی‌های گلکسی منتخب خود نیز به اشتراک بگذارند و متنی را بین دستگاه‌ها کپی و پیست کنند و یا تصاویر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر بکشند و رها کنند و از این طریق احساسی مانند استفاده از یک دستگاه واحد را تجربه کنند. علاوه بر این، قابلیت Link to Windows نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که صفحات وب را بین دستگاه‌ها جابه‌جا کنند؛ برای مثال صفحه‌ای از وب را در گوشی خود باز کنند و به مطالعه آن در لپ‌تاپ خود ادامه دهند و از این طریق زندگی روزمره را ساده‌تر کنند.

این به‌روزرسانی ابتدا برای گلکسی‌های سریS22 ، Z Fold4، Z Flip4، سریS21  و سریS20  در دسترس قرار خواهد گرفت و پس از آن طی هفته‌های آینده برای سایر دستگاه‌های گلکسی نظیر سری Z Fold3 و Z Flip3 عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا