چگونه به نسخه جدید موتور جستجوی بینگ مایکروسافت دسترسی پیدا کنیم؟

جهت دسترسی به چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ باید ابتدا وارد لیست انتظار شد؛ اما امکان تسریع دسترسی با چند راهکار وجود دارد.

موبنا – چند روز پیش مایکروسافت از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج مجهز به نسخه پیشرفته‌تر هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد. درحالی‌که این نسخه هنوز به‌طور عمومی منتشر نشده، اما می‌توان نسخه بتای آن را تجربه کرد. در این مطلب نحوه دسترسی به نسخه جدید بینگ مایکروسافت را به شما آموزش می‌دهیم.

بینگ جدید مجهز به هوش مصنوعی چه امکاناتی دارد؟

مایکروسافت ادعا دارد که افزودن هوش مصنوعی به مرورگر این شرکت تاثیر چشمگیری روی بهبود نتایج جستجو داشته است و بینگ اکنون می‌تواند نتایج مرتبط‌تر، جدیدتر، دقیق‌تر و ایمن‌تر را برای کاربران نمایش دهد. همچنین گفته شده است که سازوکارهایی جهت جلوگیری از سوء استفاده خرابکاران هم در نظر گرفته شده است. تعداد کاراکترهای پشتیبانی شده در نوار جستجو هم افزایش پیدا کرده است و کاربران می‌توانند تا ۱۰۰۰ کاراکتر را جهت شروع چت با هوش مصنوعی وارد نمایند.
هوش مصنوعی بکار رفته در بینگ می‌تواند در امور متعدد دیگری هم به کاربران کمک کند. برای مثال این ابزار قادر است خلاصه‌ای از صفحات وب را در اختیار افراد قرار دهد تا دیگر نیازی به خواندن کل مطالب نداشته باشند و در وقت آن‌ها صرفه‌جویی به عمل آورد. حتی تبدیل کدهای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف به هم در میان قابلیت‌های این ابزار به چشم می‌خورد. متاسفانه امکانات گفته شده فعلاً به صورت محدود در دسترس دارد و با دنبال کردن مراحل زیر، قادر خواهید بود تا در لیست انتظار جهت استفاده از نسخه پیش‌نمایش ثبت‌نام کنید.

ثبت‌نام در لیست انتظار بینگ جدید چگونه است؟

مایکروسافت به دلایل مختلفی، از ارائه عمومی چت‌بات بینگ خودداری کرده است و کاربران باید برای استفاده از آن در صف انتظار بمانند. همچنین درحال حاضر تنها روی نسخه دسکتاپ می‌توان به قابلیت گفته شده دسترسی داشت. جهت ثبت‌نام در لیست انتظار بینگ جدید، مسیر زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا یک مرورگر روی دستگاه خود باز کرده و پس از وارد کردن آدرس Bing.com/new کلید Enter را بزنید.
  • در صفحه باز شده، روی کلید آبی رنگ Join the waitlist در مرکز صفحه کلیک کنید.
هوش مصنوعی بینگ
  • برای وارد شدن به لیست انتظار، باید ابتدا وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید.
  • به این منظور ابتدا ایمیل، شماره همراه یا شماره اسکایپ خود را وارد نموده و سپس کلید Next را بزنید.
  • در ادامه باید رمز عبور خود را وارد کنید. همچنین احتمالاً از شما خواسته می‌شود از طریق کد ارسال شده توسط ایمیل یا پیامک، هویت خود را تایید نمایید.
  • اگر اکانت مایکروسافت ندارید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Create one یک حساب کاربری جدید ایجاد نمایید.
هوش مصنوعی بینگ
  • در صورتی که مراحل گفته شده را به درستی سپری کرده باشید، در نهایت با پیام «Great! You’re on the waitlist» مواجه خواهید شد.
  • همچنین اگر می‌خواهید زودتر به بینگ جدید و چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی آن دسترسی داشته باشید، می‌توانید روی کلید Access the new Bing faster کلیک نمایید. در ادامه با انجام دو مرحله کوتاه، در اولویت بالاتر لیست انتظار قرار خواهید گرفت؛ ولی حتماً مطمئن شوید که در طی تمامی فرایندها همچنان داخل حساب کاربری مایکروسافت خود قرار دارید.
هوش مصنوعی بینگ
  • اولین مرحله شامل تبدیل کردن بینگ به موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر است. اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید با کلیک روی عبارت Microsoft defaults، وارد صفحه مربوط به افزونه بینگ در کروم وب استور شوید.
  • حالا کلید Add to Chrome را بزنید تا افزونه روی مرورگر شما نصب شود. توجه داشته باشید که برای داشتن امکان نصب افزونه روی مرورگر، باید حتما وارد حساب کاربری گوگل خود شده باشید؛ در غیر این صورت کلید گفته شده به رنگ خاکستری دیده می‌شود.
هوش مصنوعی بینگ
  • مرحله دوم برای دسترسی سریع‌تر به بینگ جدید شامل نصب اپلیکیشن آن روی موبایل و تبلت می‌شود. برای این کار تنها کافی است تا کد QR نمایش داده شده روی صفحه کامپیوتر یا لپ‌تاپ را با گوشی خود اسکن کنید تا به صفحه نصب برنامه هدایت شوید.
  • همچنین می‌توانید با کلیک روی عبارت Microsoft Bing App و وارد کردن شماره همراه خود، لینک دانلود اپلیکیشن را از طریق پیامک روی موبایل خود دریافت کنید.
هوش مصنوعی بینگ
  • در صورت علاقه می‌توانید با امتحان کردن برخی قابلیت‌های چت‌بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ، حس کنجکاوی خود را ارضا کنید. برای این کار دوباره به صفحه Bing.com/new بازگردید.
  • حالا به پایین صفحه اسکرول کنید. در زیر عنوان Ask anything می‌توانید برخی دستورهای پیش‌نمایش را مشاهده نمایید که امکان امتحان کردن آن‌ها وجود دارد.
  • با بردن نشانگر موس روی هر دستور، می‌توانید چندین دستور جزئی‌تر را هم در اختیار داشته باشید. با کلیک روی گزینه Try it on Bing هم یک تب جدید باز خواهد شد که در آن می‌توانید پاسخ چت‌بات بینگ را در سمت راست پنجره مشاهده نمایید.
هوش مصنوعی بینگ

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا