چرا نباید از گوشی موبایل به عنوان چراغ قوه استفاده کنیم؟

گوشی‌های هوشمند دارای یک چراغ قوه داخلی نسبتاً قدرتمند هستند که استفاده از آن بسیار راحت و آسان است. اما بهتر است به آن تکیه نکنید و گوشی خود را در معرض خطر قرار ندهید.  قبلا  توصیه می‌کردیم  بهتر است که از برنامه چراغ قوه گوشی هوشمند استفاده نکنید.

موبنا – حالا اما یک قدم جلوتر می‌رویم و توصیه می‌کنیم در بیشتر موارد استفاده از چراغ قوه را به طور کامل متوقف کنید. بیشتر مردم تلفن‌های خود را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در دست دارند، و فلاش LED کوچک در اکثر تلفن‌های هوشمند، در حالت چراغ قوه، می تواند حدود ۴۰ تا ۵۰ لومن روشنایی ایجاد کند.
شما می توانید روشنایی فلاش LED را در تلفن خود تنظیم کنید، اما این کار به خوبی انجام نمی‌شود. اپل واچ شما هم دارای حالت چراغ قوه است، اما آنطور که باید کارایی ندارد؛ با این وجود برای آن لحظات ضروری که نیاز دارید چیزی را که زیر تخت انداخته‌اید پیدا کنید یا در یک ماشین تاریک به دنبال چیزی در کیف خود می‌گردید، یک چراغ قوه فوق العاده جمع و جور که در تلفن هوشمند قرار گرفته و همیشه به همراه دارید فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما گوشی های هوشمند گران  و نسبتاً آسیب پذیر هستند. اگر کسی یک چراغ قوه معمولی با قیمت ۱۰۰۰ دلار به شما بدهد که از شیشه ظریف ساخته شده باشد، مطمئناً با احتیاط از آن استفاده می‌کنید و به فکر می‌افتید چراغ قوه‌ای بادوام‌تر و ارزان‌تر تهیه کنید که نگران شکستن آن نباشید، این طور نیست؟

با این حال، میلیون‌ها نفر از ما هر روز از تلفن‌های خود مانند چراغ قوه‌های معمولی استفاده می‌کنیم، حتی در شرایطی که می‌توانیم از یک چراغ قوه معمولی بهره ببریم و حتما لازم نیست که از فلاش LED گوشی هوشمند استفاده کنیم.

به هر حال، اگر در حین انجام کار ساختمانی، تصادفاً یک چراغ‌ قوه معمولی در جای دور ازدسترس مثلا زیر حجم عظیمی از مصالح یا در یک چاله حفر شده بیفتند خیلی نگران کننده نیست، در این صورت فقط حدود ۱۵ دلار ضرر می‌بینیم  و مطمئناً مجبور نیستیم وقت و انرژی زیادی برای جابجا کردن مصالح و پیدا کردن گوشی ۱۰۰۰ دلاری مصرف کنیم.

همین امر دلیل خوبی برای استفاده از چراغ قوه معمولی به جای گوشی هوشمند در جایی مثل گاراژ برای نگاه کردن به زیر کاپوت ماشین، در یک پارکینگ تاریک، یا پیاده روی بعد از غروب آفتاب محسوب می‌شود. در تمام آن شرایط، افتادن گوشی به راحتی می‌تواند منجر به ترک خوردن صفحه نمایش یا شکستن کامل آن و حتی شکستن بدنه گوشی شود.

در حالی که زمین خوردن یک چراغ قوه فلزی مقاوم در برابر ضربه، در بدترین حالت فقط بدنه  آن را خراش می‌دهد. و حتی اگر این وسیله به نحوی زیر لاستیک ماشین گم شود یا مچاله شود، باز هم مقدار کمی پول از دست می‌دهیم.

مطمئناً، برای لحظاتی که واقعاً به یک چراغ قوه نیاز دارید، چه کسی می‌تواند در مقابل وسوسه روشن کردن فلاش LED گوشی مقاومت کند؟ اما  بهتر است برای هر کار جدی‌تر یا طولانی‌تر از نگاه کردن به زیر تخت، از یک چراغ قوه معمولی استفاده کنید.

از این چراغ قوه‌ها به جای گوشی خود استفاده کنید.

چرا نباید از گوشی موبایل به عنوان چراغ قوه استفاده کنیم؟

چراغ قوه های زیادی در بازار وجود دارند، اما نوع چراغ قوه‌ای که برای جایگزینی چراغ قوه داخلی گوشی خود انتخاب می‌کنید بستگی به این دارد که بیشتر  به چه منظوری از چراغ قوه گوشی خود استفاده می‌کنید. در این صورت ممکن است متوجه شوید که بیش از یک نوع می‌خواهید. می‌توانید چندین چراغ قوه از انواع مختلف را در خانه، ماشین و حتی روی دسته کلیدتان نگه دارید تا مطمئن شوید که همیشه نور مناسبی برای کار مناسب دارید. با این روش می‌توانید از آسیب دیدن گوشی جلوگیری کنید.

فقط تصور کنید ماه‌ها بعد از این که از یک چراغ LED ارزان و پر نور استفاده می‌کنید به صورت اتفاقی از دستتان می‌افتد و وارد دریچه فاضلاب خیابان می‌شود! با این حال در مورد آن نگرانی ندارید زیرا فقط یک وسیله ارزان قیمت است و نه گوشی هوشمند ۱۰۰۰ دلاری شما.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا