نگهداری خودرو در سردترین شهر جهان؛ چالشی بزرگ در دمای منفی ۷۰!

زندگی در سردترین مکان‌های مسکونی دنیا خیلی دشوار به نظر می‌رسد. شهر یاکوتیا در سیبری، سردترین شهر جهان لقب گرفته است. با این حال نگهداری خودرو در این شهر چگونه صورت می‌گیرد؟ اصلا می‌توان در این شهر خودرویی را فعال نگه داشت؟

موبنا – این کار به دلیل دمای بسیار پایین شهر یاکوتیا که تا ۷۰- درجه سانتیگراد می‌رسد، کار بسیار چالش‌برانگیزی است. اگر خودرویی در این شرایط محافظت‌نشده باقی بماند، ممکن است در عرض چند دقیقه منجمد شود. دمای ثبت‌شده در عکس این مقاله ۵۸- درجه سانتیگراد است.

افراد محلی برای آب کردن یخ و نگهداری خودرو از تکنیک خاصی استفاده می‌کنند که حدود دو ساعت طول می‌کشد. خودرویی که در تصویر می‌بینید یک یواز است که جزو سرسخت‌ترین خودروهای ساخت روسیه محسوب می‌شود.

برای جلوگیری از یخ‌زدگی اتومبیل، عایق‌بندی و نگهداری خودرو در یک گاراژ گرم طی زمستان سرد و سخت ضرورت دارد.

با این حال، گرم نگه داشتن یک گاراژ در چنین سرمای شدیدی می‌تواند دشوار و پرهزینه باشد، بنابراین بسیاری از افراد محلی تصمیم می‌گیرند با خارج کردن باتری و بیرون گذاشتن خودرو برای یخ زدن، در زمستان فقط از آن نگهداری کنند. آن‌ها باید تا بهار برای آب کردن یخ خودروهای خودشان صبر کنند.

روشن گذاشتن همیشگی، راهکار عجیب نگهداری خودرو!

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از یخ‌زدگی خودرو در طول زمستان، روشن ماندن موتور در تمام مدت است که در یاکوتیا یک روش رایج نگهداری خودرو است و مردم از اکتبر تا آوریل خودروها را با موتور روشن پارک می‌کنند. این روش  به طور قطع جواب می‌دهد،. اما مسلماً منجر به افزایش شدید مصرف سوخت نیز می‌شود.

نگهداری خودرو در سیبری

علاوه بر نگهداری خودرو، رانندگی در چنین شرایطی می‌تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر خودرو در جاده گیر کند. در یاکوتیا، سفر از یک شهر به شهر دیگر ممکن است چندین روز طول بکشد. اگر خودرو خراب شود، می‌تواند برای سرنشینان خطرات جانی داشته باشد، بنابراین سرویس منظم خودرو و عایق‌بندی مناسب آن بسیار مهم است.

افراد حاضر در تصویر کنستانتین و آناتولی دو فرد محلی در یاکوتیا هستند. آن‌ها در حال عایق‌بندی وسایل نقلیه خود برای جلوگیری از یخ زدگی به تصویر کشیده شده‌اند. این دو فرد حدود ۷۰ دلار (۳ میلیون تومان) برای تهیه مواد و ابزارهای لازم به منظور محافظت از خودرو در برابر یخ‌زدگی هزینه کرده‌اند.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا