آشنایی با نحوه ی تکثیر توت

درختان توت با ریشه زایی قلمه های شاخه های نیمه سخت به راحتی تکثیر می شوند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

در بهار که رشد جدید شروع می شود، بخش های بلند ۶ تا ۸ اینچی را از نوک شاخه های با قطر ۱/۲ اینچ، شاخه هایی که نسبتاً جدید هستند اما کاملاً نرم و سبز نیستند با استفاده از هرس های تیز ببرید. فروش عمده انگور و توت به دلیل شرایط رشد یکسانی که دارند با قیمت مشابهی انجام می شود.

ته قلمه ها را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید و انتهای آن را در گلدان های کوچک پر از خاک گلدان تجاری یا مخلوط شروع بذر بکارید. گلدان ها را به خوبی آبیاری کنید، سپس آنها را داخل کیسه های پلاستیکی شفاف ۱ گالنی که با نوارهای لاستیکی بسته شده اند قرار دهید.

گلدان ها را در یک مکان کاملا سایه قرار دهید تا زمانی که ریشه پیدا کنند، به طور دوره ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که مرطوب هستند. وقتی قلمه ها ریشه دار شدند (معمولاً بعد از حدود یک ماه)، می توانید کیسه های پلاستیکی را بردارید و تا پاییز به رشد آنها در گلدان ها ادامه دهید، تا زمانی که می توان آنها را در باغ کاشت.

هر قلمه ای با موفقیت ریشه نمی دهد، بنابراین ایده خوبی است که حداقل چهار یا پنج قلمه بردارید تا شانس خود را افزایش دهید.

آشنایی با نحوه ی تکثیر توت

چگونه میوه درخت توت را برداشت کنیم؟

درخت توت شما تقریباً بعد از سه سال آماده تولید میوه خواهد بود و وقتی این کار انجام شد، بهتر است برای برداشت آماده باشید. می‌ توانید انتظار داشته باشید که توت‌ ها بین ژوئن و آگوست آماده شوند، اگرچه این بدان معنا نیست که همه آنها در یک زمان به اوج رسیدگی می ‌رسند. با توجه به لیست قیمت توت خشک در بازار بسیاری از افراد توت تازه را خریده و در منازل خود آن را خشک می کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، هر چه میوه تیره تر باشد، طعم آن شیرین تر است. توجه داشته باشید که توت بسیار نرم است و به راحتی خرد می شود. این میوه در صورت افتادن روی زمین می تواند باعث ایجاد آشفتگی چسبنده شود، بنابراین برای محافظت در برابر حشرات، حیات وحش و آسیب اموال، آن را به سرعت جمع آوری کنید.

آشنایی با نحوه ی تکثیر توت

آفات و بیماری های رایج درخت توت

درختان توت ممکن است مجبور باشند با انواع آفات از جمله مگس سفید، فلس و شپشک آردآلود مبارزه کنند. خبر خوب این است که این حشرات واقعاً آسیب زیادی به درختان بالغ وارد نمی ‌کنند، آن‌ ها به اندازه کافی سخت هستند که در برابر آن مقاومت کنند، که خوب است زیرا درمان یک درخت بزرگ ۵۰ فوتی کار ساده‌ای نیست. در صورت مشاهده علائم هجوم در نهال جوان آسیب پذیرتر، می توانید از روغن باغبانی مانند روغن چریش استفاده کنید. جالب است بدانید این آفات بر روی قیمت توت فرنگی عمده و توت تاثیر گذار می باشند.

این درختان نسبتاً عاری از مشکلات بیماری هستند، اگرچه گاهی اوقات ممکن است آفت های باکتریایی و بیماری های قارچی لکه برگی رخ دهند. ۴ قسمت های مریض گیاه باید همانطور که متوجه می شوند حذف شوند. بیماری های قارچی به ندرت کشنده هستند و معمولاً نیازی به درمان ندارند.

درختان توت بیشتر در آب و هوای گرمتر دچار مشکلات آفات و بیماری می شوند.

آشنایی با نحوه ی تکثیر توت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا