دستگاهی که کیسه‌های پلاستیکی را به آجر تبدیل می‌کند! (+فیلم و عکس)

این دستگاه که برای استفاده در خانه و ساختمان های کوچک طراحی شده می تواند کیسه های پلاستیکی و دیگر محصولات پلاستیکی نرم را به یک مکعب آجری تبدیل کند.

موبنا – برخی افراد دوست دارند تا کیسه های پلاستیکی و سایر کیف های پلاستیکی یک بار مصرف را برای استفاده مجدد در آینده ذخیره کنند. بر همین اساس ممکن است با تعداد زیادی از کیسه های پلاستیکی درون محفظه نگهداری از آنها مواجه شده و در نهایت تصمیم بگیرند از شر آنها خلاص شوند.

اگر این محصولات پلاستیکی به یک مرکز بازیافت ارائه نشوند، دور ریختن آنها چیزی جز افزایش آلودگی های پلاستیکی در پی نخواهد داشت. در شرایطی که همه افراد نزدیک به یک مرکز بازیافت زندگی نمی کنند، احتمال این که کیسه های پلاستیکی بدون بازیافت شدن، راهی سطل زباله و در نهایت محل دفن زباله شوند، زیاد است.

 

 

دستگاه فشردهساز نرم؛ تبدیل کیسه پلاستیکی به مکعب آجری

شرکت کلیر دراپ (Clear Drop) دستگاه فشرده‌ساز پلاستیک نرم (Soft Plastic Compactor) را برای مقابله با این شرایط معرفی کرده است. این دستگاه که برای استفاده در خانه و ساختمان های کوچک طراحی شده می تواند کیسه های پلاستیکی و دیگر محصولات پلاستیکی نرم را به یک مکعب آجری تبدیل کند.

سپس این مکعب های آجری را می توان ذخیره کرد و در نهایت به مراکز بازیافت، جایی که به درستی از هم جدا شده، دسته بندی و بازیافت می شوند، ارائه کرد. تبدیل تعداد زیادی از کیسه های پلاستیکی به یک مکعب آجری، حمل و نقل و ارائه آن به افرادی که با روند بازیافت آشنا هستند را تسهیل می کند.

دستگاه فشرده‌ساز پلاستیک نرم شرکت کلیر دراپ شبیه به یک ماشین فشرده‌ساز زباله است و فضای زیادی را در آشپزخانه یا هر جایی که زباله های خود را دسته‌بندی می کنید، اشغال نمی کند. استفاده از این دستگاه نیز آسان است و فقط باید آن را با کیسه های پلاستیکی و دیگر پلاستیک های نرم تغذیه کرد تا مکعب آجری یکپارچه از آنها را تحویل بگیرید.

لایه نازکی از پلاستیک مذاب آن چیزی است که کیسه های پلاستیکی و دیگر پلاستیک های نرم را کنار هم نگه می دارد. محصول نهایی شبیه به یک مکعب آجری از جنس پلاستیک به نظر می رسد. کاربرد دیگری برای این آجرهای پلاستیکی جز ارائه به مراکز بازیافت وجود ندارد.

به گفته کلیر دراپ، هیچ بخار ناسالمی توسط دستگاه فشرده‌ساز پلاستیک نرم تولید نمی شود. پس اگر تعداد زیادی کیسه پلاستیکی و دیگر پلاستیک های نرم را در خانه دارید و نمی دانید با آنها باید چه کاری انجام دهید، این دستگاه می تواند گزینه خوبی برای رسیدگی به آنها باشد.

دستگاهی که کیسه های پلاستیکی را به آجر تبدیل می کند!

این دستگاه حدود ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا