بروزرسانی جدید تلگرام با امکان مخفی‌کردن اعضای گروه‌ و سایر ویژگی‌ها منتشر شد

دیگر سال ۲۰۲۲ میلادی به پایان رسیده و مردم سراسر جهان دارند سال ۲۰۲۳ را جشن می‌گیرند. در حالی که افراد در تعطیلات به سر می‌برند، در این میان، تلگرام مانند همیشه فعال بوده و بروزرسانی جدیدی را ارائه کرده است.

موبنا – این آپدیت نیز مانند تمام بروزرسانی‌های قبلی ویژگی‌های زیادی به همراه دارد؛ به طور مثال، تار کردن عکس و فیلم‌ها، ابزار جدیدی برای پاکسازی حافظه و چند مورد دیگر چند نمونه از آن هستند.

شاید یکی از بهترین موارد جدید تلگرام ۹.۳، تار کردن تصاویر و سایر رسانه‌ها (فیلتر اسپویلر) باشد. برای این کار، تنها باید در هنگام ارسال رسانه، گزینه «Hide with Spoiler» را انتخاب کرد و سپس رسانه را ارسال کرد؛ با این اقدام، تا زمانی که روی رسانه موردنظر ضربه نزنید، نمی‌توانید به محتوای آن دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر آن، می‌توان به راحتی از ابزار جدید فضای ذخیره‌سازی دستگاه استفاده کرد. این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد تا حافظه تلگرام موجود در چت‌های خصوصی، چت‌های گروهی و حتی کانال‌ها را به‌طور خودکار حذف کرده و چت‌های خاص را نیز جدا کند.

بروزرسانی جدید تلگرام با امکان مخفی‌کردن اعضای گروه‌ و سایر ویژگی‌ها منتشر شد

در گذشته، یافتن حافظه تلگرام برای کاربران آیفون کمی زمان‌بر بود؛ اما حالا اینطور که خود تلگرام گفته است، کاربران iOS سریع‌تر از قبل می‌توانند به حافظه کش یا همان حافظه پنهان دسترسی پیدا کنند.

بروزرسانی جدید تلگرام با امکان مخفی‌کردن اعضای گروه‌ و سایر ویژگی‌ها منتشر شد

ابزارهای نقاشی و متن جدیدی به تلگرام اضافه شده است که بسیار می‌تواند مفید واقع شود. در این بروزرسانی، می‌توان روی تصاویر یا ویدیوها متن بنویسید یا سایز، فونت و پس‌زمینه را تغییر دهید. قابلیت افزودن ایموجی‌های متحرک نیز وجود دارد. این قابلیت برای تمام کاربران در دسترس قرار گرفته است.

تلگرام در حال ایجاد تغییراتی در تصاویر پروفایل است؛ یعنی می‌توانید تصاویری که دوست دارید در پروفایلتان باقی بماند را تنها به افراد خاصی نشان بدهید و تصویر عمومی را نیز برای بقیه افراد در نظر بگیرید. برای این کار باید به مسیر پروفایل > Edit رفته و سپس روی Set Photo for یا Suggest Photo for کلیک کنید.

بروزرسانی جدید تلگرام با امکان مخفی‌کردن اعضای گروه‌ و سایر ویژگی‌ها منتشر شد

تغییرات کوچکتری نیز در این میان به چشم می‌خورد؛ به طور مثال، می‌توان لیست اعضای گروه‌های عمومی را پنهان کرد. معمولا این گروه‌ها باید بیش از ۱۰۰ عضو داشته باشد. پس اگر کاربری در گروه فعالیتی نکند، تنها ادمین متوجه آن خواهد شد. بروزرسانی جدید تلگرام در اپ استور و گوگل‌پلی استور قرار گرفته است.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا