ساخت تراکتور برقی با هوش مصنوعی (+فیلم و عکس)

پس از دو سال تلاش، استارت‌آپ کالیفرنیایی مونارش، تراکتور سری «ام کی – وی فاندر را با قابلیت های هوش مصنوعی و به صورت تمام الکتریکی را راه‌اندازی کرد.

موبنا – به گزارش نیواطلس، پس از دو سال تلاش، استارت‌آپ کالیفرنیایی مونارش، تراکتور سری «ام کی – وی فاندر را با قابلیت های هوش مصنوعی و به صورت تمام الکتریکی را راه‌اندازی کرد. تراکتور برقی «مونارش» برای کمک به کاهش انتشار کربن در حین کشاورزی ساخته شده است. این محصول جایگزینی مناسب برای تراکتورهای دیزلی است و استفاده از هر یک از آنها معادل حذف ۱۴ وسیله نقلیه سواری دارای موتور احتراقی از جاده ها است.

 

استفاده از چنین تراکتورهایی می‌تواند به رفع کمبود نیروی کار در حوزه کشاورزی نیز کمک کند. تراکتور مذکور می تواند به عنوان یک تراکتور مزرعه یا وسیله نقلیه عمومی مورد استفاده قرار گیرد و حداکثر ۵۲ کیلووات (۷۰ اسب بخار) قدرت موتور را به چهار چرخ تراکتور منتقل کند.
این محصول برقی دارای ۹ دنده جلو و سه دنده عقب با کنترل کلاچ است و بسته باتری آن بسته به شرایط مزرعه و نحوه استفاده، برای ۱۴ ساعت قابل استفاده است. اگر به فعالیت مداوم طولانی‌تری نیاز باشد، می‌توان باتری را از تراکتور خارج کرد و یک باتری تازه را به کار گرفت.
MK-V دارای وزن پایه ۲۳۶۰ کیلوگرم، ظرفیت بکسل ۲۵۰۰ کیلوگرم، ظرفیت بالابر ۷۵۰ کیلوگرم و شعاع چرخش کمی کمتر از ۲.۹ متر است. ماژول‌های اتصال دو بانده Wi-Fi و ۴G و به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری بی سیم برای این محصول پیش بینی شده است.

ساخت تراکتور برقی با هوش مصنوعی (+فیلم و عکس)
سیستم هوش مصنوعی Nvidia Jetson Xavier NX به همراه دو دوربین سه بعدی و شش دوربین تصویربرداری به این تراکتور اجازه می دهد تا با یا بدون راننده عملیات از پیش برنامه ریزی شده را انجام دهد و حتی تعقیب آن توسط یک اپراتور از فاصله ایمن ممکن است.
سیستم‌های هوش مصنوعی این تراکتور همچنین می‌تواند داده‌های روزانه محصولات را برای «پیاده‌سازی آنی، تخمین‌های بلندمدت عملکرد، بررسی مراحل رشد فعلی و سایر معیارهای مربوط به سلامت هر گیاه/محصول» جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند.
برای پیشگیری از برخورد ، اگر فردی در فاصله ۱.۵ متری این وسیله نقلیه شناسایی شود، به طور کامل متوقف می شود، و اگر یک عضو انسان در فاصله ۰.۳ متری آن تشخیص داده شود، به طور خودکار موتور خاموش می شود.

ساخت تراکتور برقی با هوش مصنوعی (+فیلم و عکس)

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا