ماموریت کمیسیون صنایع درباره آبونمان مخابرات

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده محلات درباره خلاف قانون بودن دریافت آبونمان از مشترکان مخابرات عنوان کرد: کمیسیون صنایع باید به این موضوع رسیدگی کند.

موبنا – حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری با استناد به ماده ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: دولت باید تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند، امروز ۹ آذر است فرصت دولت تا یکشنبه خواهد بود و طبق ماده ۱۸۴ اگر دولت در موعد مقرر لایحه را به مجلس ندهد باید لایحه سه دوازدهم ارائه کند؛شنیده‌ها نیز حاکی از این است دولت تاکنون نتوانسته است لایحه بودجه را آماده کند.

وی همچنین در بخش دیگری از اخطار قانون اساسی خود عنوان کرد: مخابرات مبلغی را به عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها لحاظ کرده است به این منوال که برای مثال ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد از همان مبلغ برداشت می‌شود و اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت باز هم این مبلغ از این مشترک دریافت می‌شود در حالی که بر اساس اصل ۵۲ و ۵۳ به دلیل عدم وجود این موضوع در بودجه خلاف قانون اساسی و بر اساس اصل ۴ نیز خلاف شرع است.

مقاله‌ی مرتبط: دعوای مخابرات و شورای رقابت بالا گرفت (+فیلم)

 

قالیباف: کمیسیون صنایع رسیدگی کند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده محلات اظهار کرد:کمیسیون صنایع مجلس باید به موضوع ذکر شده درباره مخابرات رسیدگی کند.

همچنین رئیس مجلس درباره تقدیم لایحه بودجه به مجلس از سوی دولت، بیان کرد:از آنجایی که امسال سال پایانی برنامه ششم است و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، لایحه برنامه بر بودجه تقدم دارد، دولت نیز تلاش می‌کند تا ابتدا لایحه برنامه هفتم را به مجلس بدهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا