نحوه ورود به دارک وب [+ معرفی ۵ سایت دارک وب که در گوگل پیدا نمی‌کنید]

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دارک وب محلی است برای فعالیت‌های غیرقانونی. اما این تنها نیمی از واقعیت است. با یادگیری نحوه ورود به دارک وب می‌توانید دنیای جدیدی از دنیای اینترنت و اطلاعات را کشف کنید.

به گزارش Techtrends.news و به نقل از موبنا، رازهای زیادی پیراکون دارک وب وجود دارد و احتمالا به همین دلیل است که جنبه نه‌چندان بدنام یا مفید آن مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در این مقاله قصد داریم مختصری از نحوه ورود به دارک وب و تفاوت آن با دیپ وب (Deep Web،‌ وب پنهان یا وب عمیق) را به شما توضیح دهیم. علاوه‌براین، برخی از بهترین سایت های دارک وب را معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای کاوش و کسب اطلاعات، جالب و مفید باشند.

این سایت‌های پیازی (onion sites) را نمی‌توانید در گوگل یا موتورهای جستجوی معمولی (که روی شبکه‌های سرور معمولی اجرا می‌شوند) پیدا کنید. در ادامه با آموزش نحوه ورود به دارک وب و معرفی سایت‌های برتر با ما همراه شوید.

نحوه ورود به دارک وب

قبل از آموزش نحوه ورود به دارک وب بهتر است اطلاعات خود را در زمینه حفظ امنیت در فضای اینترنت افزایش دهید تا از آسیب‌پذیری‌های دارک وب در امان باشید. در اینجا، یکی از ساده ترین روش ها برای ورود به دارک وب را به شما توضیح می‌دهیم.

سایت‌های دارک وب با URLهای معمولی قابل دسترسی نیستند و در عوض، از لینک‌های پیازی با دامنه .onion استفاده می‌کنند. این دامنه در هیچ مرجع مرکزی ثبت نشده است. بهترین راه برای دسترسی به سایت‌های تاریک، دانلود و نصب مرورگرهای ناشناس، مثل Tor است که با اسم مرورگر پیاز هم شناخته می‌شود. بعد از اینکه این مرورگر را نصب کردید، می‌توانید هر وب‌سایت دارکی را باز کنید. کار کردن با مرورگر Tor شباهت زیادی به مرورگرهای معمولی دارد.

تور یکی از بهترین ابزارها برای ناشناس ماندن و رهگیری اطلاعات تبادل شده بین کاربران ایرانی است. Tor مخفف The Onion Router است که در ابتدا، به‌عنوان پروژه‌ای آزمایشی توسط وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۰۲ آغاز شد. دولت آمریکا با هدف حفاظت از ارتباطات خود در برابر جاسوسی تصمیم گرفت تا این سامانه ناشناس و رمزنگاری شده را راه‌اندازی کند. به مرور زمان، شرکت‌های دیگری که دغدغه امنیتی داشتند نیز از قابلیت‌های رمزنگاری تور بهره‌مند شدند.

نحوه ورود به دارک وب [+ معرفی 5 سایت دارک وب که در گوگل پیدا نمی‌کنید]

مراحل ورود به دارک وب با استفاده از مرورگر Tor

برای ورود به دارک وب از طریق مرورگر تور، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از این لینک، آخرین نسخه مرورگر Tor را دانلود کنید.
  2. فایل دانلود شده را باز کرده و دستورالعمل‌های داده شده برای نصب Tor روی PC، لپ‌تاپ یا گوشی اندرویدی را دنبال کنید.
  3. پس از نصب مرورگر، روی آیکون مرورگر Tor کلیک کنید.
  4. گزینه Connect را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا ارتباط برقرار شود.
  5. حالا می‌توانید سایت‌های دارک وب را باز کنید.

در نظر داشته باشید که در دارک وب، قانون و نظارت خاصی وجود ندارد و باید بدانید که چطور هویت خود را مخفی کنید. بهتر است قبل از ورود به دارک وب، آنتی ویروس قوی و مطمئن روی سیستم خود نصب کنید.

تفاوت دارک وب با دیپ وب

پس از یادگیری نحوه ورود به دارک وب ، بد نیست با تفاوت‌های آن با دیپ وب هم آشنا شوید. این دو کاملا از هم متفاوت هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

دیپ وب به هر چیز آنلاینی اطلاق می‌شود که از طریق موتور جستجو قابل دسترسی نیست. دیپ وب درواقع لایه‌ای پایین‌تر از وب قابل مشاهده (Open web) یا وب سطحی است. از نظر آماری، دیپ وب نزدیک به ۹۰ درصد کل اینترنت را تشکیل می‌دهد و وب سطحی که همه ما به آن دسترسی داریم، تنها ۵ درصد اینترنت را شامل می‌شود.

نحوه ورود به دارک وب [+ معرفی 5 سایت دارک وب که در گوگل پیدا نمی‌کنید]

اطلاعات موجود در دیپ وب غیرقابل مشاهده، در پشت فایروال‌های قدرتمند محافظت می‌شوند و مواردی همچون حساب‌های ایمیل، پیام‌ها در پلتفرم‌های اجتماعی، سوابق مالی، پایگاه‌های داده خصوصی، سوابق پزشکی و سایر فایل‌های محافظت شده را در بر می‌گیرند که نباید در معرض دید عموم قرار بگیرند. تمام این محتواهای پنهان به طور کلی تمیز هستند و در کل، چیزی شما را تهدید نمی‌کند.

از سوی دیگر، دارک وب که زیرمجموعه‌ای پنهان از دیپ وب است، به سایت‌هایی اطلاق می‌شود که درموتورهای جستجوی معمولی مثل گوگل، ایندکس نشدند و قابل دسترس نیستند. تنها از طریق مرورگرهای مخصوص می‌توان به این سایت‌ها دسترسی پیدا کرد.

دارک وب شهرت بدی دارد و معمولاً با محتوای غیرقانونی یا غیراخلاقی و تجارت کالاها یا خدمات غیرقانونی مرتبط است. احتمالا ترجیح می‌دهید که از دارک وب فاصله بگیرد و با آن سروکار نداشته باشید؛ اما برای ذهن‌های جستجوگر، دارک وب می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد.

اگر می‌خواهید وارد دارک وب شوید، باید به این نکته مهم توجه کنید که خطرات دارک وب در مقایسه با دیپ وب بسیار شدیدتر و تهدیدکننده‌تر هستند. بنابراین، مراقب باشید!

معرفی محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها در دارک وب

Hidden Wiki

Hidden Wiki یکی از منابع برای لینک‌های پیازی است که شما را به تعداد زیادی از وب‌سایت‌های دیگر در دارک وب متصل می‌کند. به این نکته توجه کنید که برخی لینک‌ها در این وب سایت، قانونی هستند؛ اما وب‌سایت‌های ناامنی هم وجود دارند که برخی از آنها حتی ممکن است کار نکنند. بنابراین، مراقب باشید که روی چه چیزی کلیک می‌کنید!

DuckDuckGo

DuckDuckGo درواقع جایگزین ترجیحی Google در دارک وب است که به شما اجازه می‌دهد در وب سطحی جستجو کنید. این سایت همچنین از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند. به عبارت دیگر، این موتور جستجوی خصوصی تاریخچه مرور شما یا هر داده دیگری را ردیابی نمی‌کند و به‌ این ترتیب، نتایج جستجوی غیر شخصی را ارائه می‌دهد.

نحوه ورود به دارک وب [+ معرفی 5 سایت دارک وب که در گوگل پیدا نمی‌کنید]

Facebook

به احتمال زیاد تعجب می‌کنید که غول رسانه اجتماعی فیس‌بوک، یک دامنه .onion مخصوص به خود دارد. شما می‌توانید از این وب سایت آینه‌ای رسمی استفاده کنید و از طریق دارک وب، یک حساب کاربری ناشناس در فیس‌بوک بسازید. علاوه‌براین، با استفاده از این سایت می‌توانید وب‌سایت فیس‌بوک را در جاهایی که تحت سانسور است نیز باز کنید.

Hidden Answers

Hidden Answers یکی از پربازدیدترین سایت‌ها در دارک وب است که شما می‌توانید در آن از دیگران راهنمایی بخواهید، به پرسش‌های دیگران پاسخ دهید و در کل، درباره همه‌چیز و همه‌کس صحبت کنید. این سایت درواقع نسخه دارک وب Reddit یا Quora است که کاربران در آن کاملا ناشناس هستند.

ProPublica

ProPublica برنده پنج جایزه پولیتزر است و اولین رسانه مهمی محسوب می‌شود که نسخه دارک وب دارد. حضور این منبع رسانه‌ای تحقیقی غیرانتفاعی در Tor به شما اجازه می‌دهد که ناشناس بمانید، محدودیت‌ها را دور بزنید و در عین حال، آزادی بیان را ترویج کنید.

مراقب باشید!

اصلی‌ترین قانون برای ورود به دارک وب این است که مراقب باشید. توجه کنید که قبل از ورود به سایت‌های دامنه .onion باید صحت آنها را تایید کنید. لینک‌ها را با حساسیت انتخاب کنید و روی هر چیزی کلیک نکنید و مهم‌تر از همه، باهوش باشید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا