با آبیاری جریانی از پول به زندگی ام وارد شد

مدت زیادی بود که رونق و سرسبزی از روستای ما رفته بود و مزارع به علت کم آبی خشک شده بود، من با ایده آبیاری با دستگاه سرسبزی را به روستا برگرداندم و در مدت زمان کمی به درآمد میلیاردی رسیدم. در ادامه با انواع آبیاری آشنا خواهید شد.

آبیاری دریپ

نازلهایی بر روی لوله آبیاری در سیستم آبیاری قطره‌ ای تحت فشار نصب می کنند تا آبی که با فشار پایین داخل لوله آبیاری در جریان است، نزدیک گیاه و قبل از آن که به آن برسد، از نازل خارج‌ شده و روی خاک مکان مورد نظر ریخته می شود. قیمت آبیاری دریپ به عوامل مختلفی بستگی دارد.

از طریق دو روش عمده نازلی که برای آبیاری قطره ‌ای استفاده می ‌شود، مشخص می‌ گردد و هم می‌ شود از نوار آبیارری کشاورزی مختلفی برای آبیاری بهره برد و هم از انواع دریپرها برای این کار استفاده کرد و شلنگهای ویژه‌ ای که دارای منافذی برای بیرون آمدن، هستند نوار تیپ نامیده می شوند‌.

به همین دلیل برای هندوانه یا سیب ‌زمینی که در پایان فصل برداشت، بوته‎ های آنها نیز از بین می رود و برای سال آینده مجددا باید کاشته شوند، گزینه مناسبی است.

با آبیاری جریانی از پول به زندگی ام وارد شد

آبیاری قطره ای درخت انگور

قیمت آبیاری قطره ای درخت انگور بسیار مقرون به صرفه است. به غیر از این مواردی که نام بردیم، به یک سری لوازم و تجهیزات جزئی دیگری نیاز داریم تا بتوانیم یک سیستم آبیاری قطره ای برای مزرعه و زمین زراعی و باغ و گلخانه خود راه اندازی کنیم که با راه اندازی این سیستم آبیاری قطره ای، کود دهی را نیز می توان انجام داد.

برای کود دهی از این روش باید انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز برای گیاه را تهیه کرد، سپس آن را با آب مخلوط کرده و همان آب مخلوط شده را وارد دستگاه کرد و کود دهی را انجام داد.

برای این که یک سیستم آبیاری قطره ای خوب و مناسب داشته باشیم، در واقع می توان فقط با یک بار هزینه کردن، عملیات کود دهی را انجام داد و با این روش از هزینه هایی همچون پرداخت دستمزد به کارگران که آبیاری به روش سنتی را انجام می دادند و هم در هزینه های کود دهی صرفه جویی کرد.

امروزه کشاورزان از این روش بیشترین استقبال را کرده اند و در روش کود دهی به روش سنتی، میزان قابل توجهی کود هزینه و اسراف می شد و درست به گیاه هم نمی رسید، اما در روش جدید آبیاری قطره ای، کود دهی آسانتر می شود.

با آبیاری جریانی از پول به زندگی ام وارد شد

آبیاری هوشمند

راه اندازی این سیستم آبیاری، مزایا و خواص بسیار زیادی دارد که در ذیل به بیان برخی از آنها می پردازیم و بیان می کنیم که آبیاری هوشمند قطره ای چه خواص بی نظیری دارا می باشد، پس در ادامه مطلب را دنبال کنید. قیمت آبیاری هوشمند مناسب است.

از دیگر مزیتهای این سیستم آبیاری این است که از رویش علوفه هرز چلوگیری کرده و از آسیبهایی که علوفه هرز به محصول اصلی می رسانند، پیشگیری می کند و از طرفی نیز می توان عملیات کود دهی با استفاده از این سیستم آبیاری را به راحتی انجام داد.

با آبیاری جریانی از پول به زندگی ام وارد شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا