امکان فعال کردن هات‌اسپات گوشی‌های سامسونگ در ویندوز ۱۱ میسر شد

برخلاف گوشی‌های آیفون که عمیقاً با سیستم‌های مک در تعامل هستند، گوشی‌های اندرویدی از این قابلیت بی‌بهره هستند.

موبنا – در سال‌های اخیر مایکروسافت در نظر داشته تا با استفاده از اپلیکیشن Phone Link همین حجم از تعامل را بین بهترین گوشی‌های سامسونگ و دستگاه‌های ویندوزی ایجاد کند. شما می‌توانید از طریق ویندوز رایانه به تصاویر و پیامک‌های گوشی دسترسی داشته باشید، اعلانات آن را ببینید و حتی اقدام به برقراری تماس کنید.

این دو شرکت به مرور زمان برنامه دارند که عمق این تعامل را بیشتر کنند و امکانات بیشتری را در قالب اپلیکیشن Phone Link ارائه دهند. به نظر می‌رسد در آخرین نسخه از ویندوز ۱۱ قابلیت جدیدی به این بخش اضافه شده و آن فعال کردن هات‌اسپات گوشی‌های گلکسی از طریق رایانه و به اشتراک گذاشتن آن با لپ‌تاپ‌های شخصی است.

پیش از این، اپل قابلیت مشابهی را برای گوشی‌های آیفون و سیستم‌های مک ارائه کرده بود. گوگل نیز قابلیت Tethering را از سال ۲۰۱۷ برای دستگاه‌های کروم‌بوک و برخی دستگاه‌های اندرویدی خاص ارائه کرده بود. با این حال، تعداد کاربران ویندوز بسیار بیشتر از پلت‌فرم‌های ذکر شده است؛ پس عرضه این قابلیت بر روی رایانه‌های شخصی می‌تواند طیف گسترده‌تری از کاربران را از این قابلیت بهره‌مند سازد.

برای فعال کردن هات‌اسپات در ویندوز ۱۱، باید هم بلوتوث و هم وای‌فای لپ‌تاپ و اسمارت‌فون گلکسی روشن باشد. سپس هات‌اسپات گوشی به عنوان شبکه وای‌فای در لیست شبکه‌های لپ‌تاپ به نمایش درمی‌آید. حالا دیگر فقط با یک کلیک بر روی شبکه می‌توان به هات‌اسپات گوشی وصل شد؛ بدون نیاز به وارد کردن رمز و بدون آن که نیاز باشد هات‌اسپات را از گوشی فعال کرد.

فعال کردن هات‌اسپات

این ویژگی جدید می‌تواند برای لپ‌تاپ‌هایی که به ویندوز ۱۱ ارتقا یافته‌اند، کارایی زیادی داشته باشد؛ چرا که تنها راه اتصال این دستگاه‌ها به اینترنت وای‌فای است. با این قابلیت این دسته از کاربران حتی در سفر هم می‌توانند با چند کلیک ساده لپ‌تاپ خود را به اینترنت وصل کنند.

مایکروسافت در یادداشت خود در خصوص این ویژگی بیان کرده است که کاربران گوشی‌های سامسونگ باید نسخه ۴.۱.۱ از واسط گرافیکی One UI را داشته باشند. ویندوز نیز باید نسخه ۲۲H2 Build 22621 یا نسخه‌های بالاتر را داشته باشد. همچنین داشتن نسخه ۱.۲۲۰۸۲.۱۱۱.۰ یا بالاتر از Phone Link نیز الزامی است. این قابلیت به زودی به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا