این کارکرده‌های لوکس یا صفر کیلومترهای خشک؟ (تصویری)

برندهایی مانند مرسدس بنز، ب ام و و آئودی را مترادف با محصولی گران قیمت و لوکس می دانند. بر همین اساس، گاهی اوقات ممکن است با خودرویی مواجه باشید که ظاهر آن از قیمت واقعی آن گران‌تر به نظر می رسد.

موبنا – یک پرسش و یا شاید چالش همواره مشتریان را در بازار جهانی خودرو مشغول خود می کند! بدین ترتیب که خودروی صفر کیلومتر ارزش خرید بیشتری دارد یا یک خودروی کارکرده گران قیمت که مراحل افت ارزش را طی کرده است؟

به اعتقاد بسیاری از مخاطبان بازار جهانی خودرو، مشتریان بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که لوکس و گران قیمت به نظر می رسند، اما در واقع با قیمتی معقول خریداری شده اند. برندسازی یا برندینگ یکی از دلایل اصلی در این زمینه است. به عنوان نمونه، تقریبا همه مردم برندهایی مانند مرسدس بنز، ب ام و و آئودی را مترادف با محصولی گران قیمت و لوکس می دانند. بر همین اساس، یک کارکرده لوکس فرصت مناسب برای مالکیت خودرویی است که ظاهرش از قیمت واقعی آن بیشتر به نظر می رسد و البته جادوی ارزش برند را نیز همراه خود دارد.

با این توضیحات سری به بازار خودروی کارکرده در آمریکا می زنیم و در ادامه فهرستی از خودروهای دست دوم با ظاهری جذاب و گران قیمت که برچسب قیمت معقول و مقرون به صرفه را یدک می کشند، ارائه شده است. این مطلب در دو بخش ارائه می شود.

ب ام و زد۴ مدل ۲۰۰۳

خودرو دست دوم

نخستین نسل از ب ام و زد۴ مجهز به پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر است که توانایی تولید ۲۲۵ اسب بخار نیرو را دارد. این خودرو اسپرت آلمانی از طراحی جذابی سود می برد و با پرداخت حدود ۹۰۰۰ دلار می توان نمونه های دوست دوم آن را خریداری کرد.

مازراتی اسپایدار مدل ۲۰۰۲

خودرو دست دوم

مازراتی به عنوان یک برند لوکس در صنعت خودروسازی شناخته می شود که خرید محصولات آن می تواند حفره بزرگی در حساب بانکی شما ایجاد کند. اما مازراتی اسپایدر مدل ۲۰۰۲ در محدوده قیمت ۲۰۰۰۰ دلار قابل خریداری است. مازراتی اسپایدار به یک پیشرانه هشت سیلندر مجهز است که توانایی تولید ۳۹۰ اسب بخار نیرو را دارد. از این رو در کنار لوکس بودن، اسپایدر خودرویی قدرتمند نیز در نظر گرفته می شود.

فیات ۱۲۴ اسپایدر مدل ۲۰۱۷

خودرو دست دوم

فیات یکی از برندهای خودرویی مقرون به صرفه امروز در بازار است، اما برخی از محصولات این شرکت با طراحی جذاب خود مورد توجه قرار گرفته اند. فیات ۱۲۴ اسپایدر یکی از محصولات دوست داشتنی این شرکت است. فیات ۱۲۴ اسپایدر ۲۰۱۷ به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶۰ اسب بخاری مجهز است و مدل های دست دوم آن با حدود ۱۹۰۰۰ دلار قیمت دارند.

جگوار اکسکی۸ مدل ۲۰۰۹

خودرو دست دوم

پیش از آن که با مدل اف-تایپ جایگزین شود، جگوار اکس‌کی۸ یک خودرو اسپرت لوکس برای بسیاری از افراد ثروتمند محسوب می شد که تمایلی به خرید خودروهای مشابه آلمانی یا ایتالیایی نداشتند. این خودرو به رغم سن خود همچنان از طراحی زیبایی برخوردار است و با توجه به پیشرانه ۴.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی که توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار نیرو را دارد، گزینه توانمند نیز در نظر گرفته می شود. جگوار اکس‌کی۸ مدل ۲۰۰۹ را می توان با قیمتی کمتر از ۲۰۰۰۰ دلار خریداری کرد.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن اکس جیاسآر مدل ۲۰۰۸

خودرو دست دوم

میتسوبیشی لنسر اوولوشن یکی از خودروهای محبوب شرکت های تیونینگ خودرو محسوب می شود. این خودرو اسپرت در حالت استاندارد نیز گزینه ای توانمند محسوب می شود. در واقع، لنسر اوولوشن یک مدل افسانه ای بین محصولات میتسوبیشی در نظر گرفته می شود. لنسر اوولوشن اکس جی‌اس‌آر ۲۰۰۸ به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۲۹۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. قیمت مدل های دست دوم این خودرو حدود ۱۸۰۰۰ دلار است.

مازراتی گرن توریسمو مدل ۲۰۰۹

خودرو دست دوم

مازراتی گرن توریسمو مدل ۲۰۰۹ خودرو اسپرت لوکسی است که به پیشرانه هشت سیلندر فراری مجهز شده است که توانایی تولید ۴۳۹ اسب بخار نیرو را دارد. از این رو نه تنها با خودرویی با طراحی ظاهری جذاب مواجه هستیم، بلکه گزینه ای توانمند نیز است. مازراتی گرن توریسمو ۲۰۰۹ با قیمت حدود ۳۲۰۰۰ دلار قابل خریداری است.

بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۹

خودرو دست دوم

بیوک مدتی در تلاش بوده تا محصولاتی که هم با کیفیت بالا و هم مقرون به صرفه هستند را روانه بازار کند و لاکراس ۲۰۱۹ یکی از محصولات حاصل این تلاش است. ظاهر بیوک لاکراس به نوعی گران‌تر از قیمت واقعی آن به نظر می رسد. این خودرو در مدل پایه به پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز است که توانایی تولید ۱۹۴ اسب بخار نیرو را دارد. مدل های ۲۰۱۹ این خودرو را می توان با قیمت حدود ۲۰۰۰۰ دلار خریداری کرد.

ب ام و سری ۲ کانورتیبل مدل ۲۰۱۵

خودرو دست دوم

ب ام و سری ۲ همچنان طرفداران خود را دارد و یکی از مقرون به صرفه‌ترین محصولات ب ام و نیز در نظر گرفته می شود. این خودرو در حالت استاندارد به پیشرانه دو لیتری توربوشارژردار چهار سیلندر مجهز است که توانایی تولید ۲۴۰ اسب بخار نیرو را دارد. مدل ۲۰۱۵ ب ام و سری ۲ کانورتیبل را می توان با قیمت کمتر از ۲۰۰۰۰ دلار خریداری کرد. اگرچه سری ۲ به اندازه مدل های گران‌تر ب ام و قدرتمند نیست، اما همچنان جذاب و لوکس به نظر می رسد.

کادیلاک ایتیاس مدل ۲۰۱۵

خودرو دست دوم

کادیلاک یکی از برندهای قدیمی در صنعت خودروسازی محسوب می شود که نام آن با تجمل پیوند خورده است. این در شرایطی است که مدل های دست دوم آن را می توان با قیمتی مناسب خریداری کرد. به عنوان نمونه، مدل های ۲۰۱۵ کادیلاک ای‌تی‌اس را می توان با قیمت اندکی بالاتر از ۱۰۰۰۰ دلار نیز خریداری کرد. مدل سدان این خودرو به پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز است که توانایی تولید ۲۰۲ اسب بخار نیرو را دارد.

اینفینیتی کیو اکس۳۰

خودرو دست دوم

اینفینیتی شعبه تولید محصولات لوکس شرکت شناخته شده نیسان است. کراس اوور اینفینیتی کیو اکس۳۰ مدل ۲۰۱۸ از طراحی جذاب و امکانات مختلف سود می برد و می توان آن را با قیمت حدود ۱۸۰۰۰ دلار خریداری کرد. این خودرو در حالت پایه به پیشرانه  ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژردار مجهز است که توانایی تولید ۲۰۸ اسب بخار نیرو را دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا