این ربات ها کدبانو هستند (+فیلم و عکس)

ایده همراهان رباتیک که کارهای روزمره زندگی را برای ما انجام می‌دهند، قبلا فوق‌العاده به نظر می‌رسید اما دیگر این طور نیست چون استفاده از آنها عادی شده است. در این گزارش، با برخی از این ربات‌ها آشنا می‌شویم.

موبنا به گزارش دیلی‌میل، امروزه ربات‌ها خودروهای ما را می‌سازند، بسته‌های ما را مرتب می‌کنند و سازمان‌دهی انبارها را بر عهده می‌گیرند اما اگر در یکی از این صنایع کار نمی‌کنید، احتمالا به ندرت با ربات‌ها تعامل دارید.

همه این شرایط می‌توانند به زودی تغییر کنند. مرز جدیدی از ربات‌های انسان‌نما قرار است در ده‌ها زمینه، از پلیس و امنیت گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی گسترش یابد. ربات‌های شخصی‌سازی‌ شده که جاروبرقی می‌کشند، چمن‌زنی می‌کنند، غذا می‌پزند و زباله‌ها را بیرون می‌برند نیز در افق دید هستند.

ربات نجات‌ دهنده

ربات «اطلس»(Atlas) می‌تواند وزنه‌های سنگین بلند کند، بدود، درها را باز کند، پشتک بزند، بپرد و حتی پارکور انجام دهد. این ربات برای کمک کردن به خدمات اضطراری در عملیات جستجو و نجات و کار کردن در محیط‌ هایی مانند آتش‌سوزی و مناطق جنگی که انسان نمی‌تواند در آنها زنده بماند، طراحی شده است.

این ربات ها کدبانو هستند (+فیلم و عکس)

این ربات ترسناک انسان‌نمای دو پا با ارتفاع شش فوت که توسط شرکت «بوستون داینامیکس»(Boston Dynamics) ساخته شده، دارای دست‌هایی است که فقط از دو انگشت تشکیل شده‌اند. یکی از دست‌ها در جای خود ثابت و دیگری قابل تنظیم کردن است اما فیلم جدید ربات اطلس نشان می‌دهد که همین برای ثابت نگه داشتن اشیا کافی است.

 

 

ربات سرآشپز

«مولی»(Moley) یک سرآشپز رباتیک آشپزخانه است که می‌تواند پختن غذاهای مورد علاقه شما را بیاموزد. این ربات از حرکات دست انسان تقلید می‌کند و می‌تواند کارهای ظریفی مانند شکستن تخم‌ مرغ را انجام دهد.

سرآشپز رباتیک با انتخاب کردن تعداد معینی از وعده‌ها، نوع غذا، محدودیت‌های غذایی، شمارش کالری، مواد تشکیل‌ دهنده و روش پخت که از مرجع دستورالعمل‌ها گرفته است، کار می‌کند.

این ربات ها کدبانو هستند (+فیلم و عکس)

 

هنگامی که کاربران ترجیحات خود را انتخاب کردند، سپس دستور غذا را انتخاب می‌کنند و مواد شسته‌ شده و برش‌خورده را که می‌توان در ربات مولی سفارش داد، در قسمت‌های تعیین‌ شده قرار می‌دهند. سپس به سادگی دکمه آغاز را فشار می‌دهند تا فرآیند پخت‌وپز آغاز شود.

ربات نیز پس از آماده شدن غذا تمیز می‌شود. این مانند یک رویاست. آشپزخانه نیز به طور کامل از راه دور توسط صفحه نمایش لمسی، تلفن همراه هوشمند یا تبلت کار می‌کند.

تنها نقطه ضعف ربات مولی، قیمت آن است. جدیدترین قیمت مولی برای کمک کردن در آشپزخانه، ۳۳۵ هزار دلار گزارش شده است.

 

 

رباتی برای کودکان

«میکو»(Miko) یک ربات ۳۰۰ دلاری است که احساسات بچه‌ها را تشخیص می‌دهد، با آنها بازی می‌کند، چیزهای جدیدی را به آنها یاد می‌دهد و گفته‌ها و احساسشان را به خاطر می‌آورد.

ربات میکو دارای دوربین HD با زاویه دید عریض و حسگرهایی برای ترسیم کردن فضای اطراف است.

این ربات ها کدبانو هستند (+فیلم و عکس)

 

اگر نگران امنیت هستید، میکو می‌گوید که همه داده‌ها رمزگذاری شده‌اند.

رباتی برای رساندن تجهیزات ضروری

«موکسی»(Moxi) در آغاز همه‌گیری، بسیار قوی عمل کرد و دارو، تجهیزات حفاظتی شخصی، امکانات رفاهی مورد نیاز بیمار و سایر تجهیزات را تحویل می‌داد.

این ربات ها کدبانو هستند (+فیلم و عکس)

 

این ربات می‌تواند درهای آسانسور را باز کند اما باید از یک انسان بخواهد که دکمه طبقه مورد نظر را فشار دهد.

پزشک‌های میکروسکوپی

نانوربات‌های ضد باکتری، ربات‌های کوچکی هستند که دارو را مستقیما به عفونت منتقل می‌کنند.

ربات‌ها این کار را با تقلید از باکتری و هدف آن انجام می‌دهند و سپس، باکتری را در شبکه نانوسیم به دام می‌اندازند. این کارها واقعا باورنکردنی هستند.

یک همراه رباتیک

ربات «رییل‌دال ایکس»(RealDoll X) یک عروسک قابل تنظیم کردن است که برای بزرگسالان ساخته شده است. سر ربات که با هوش مصنوعی کنترل می‌شود، می‌تواند حرکت کند، صحبت کند، پلک بزند و عباراتی را بگوید.

کاربران از طریق یک اپلیکیشن می‌توانند شخصیت عروسک خود را شخصی‌سازی کنند و ظاهر آن را انتخاب کنند اما نباید انتظار قیمت ارزان را داشته باشند. قیمت این ربات حدود ۶۰۰۰ دلار است.

رباتی برای حفظ سلامتی محصولات کشاورزی

«باگ‌وکیوم»(BugVacuum) یک جاروبرقی خودکار است که حشرات را می‌مکد و به طور خودکار بین محصولات در مزارع حرکت می‌کند.

کشاورزان فقط باید ربات را به نقطه آغاز برسانند و آن را روی حالت خودکار تنظیم کنند. این ربات یک انتخاب ایده‌آل برای پاکسازی آفت‌های مقاوم به حشره‌کش است.

رباتی که به افراد معلول و مسن کمک می‌کند

«روبیر»(Robear) یک ربات به شکل خرس عروسکی است که بیماران معلول یا مسن را از روی تخت بلند می‌کند و روی ویلچر می‌نشاند. بدنه نرم و بالشتکی ربات به گونه‌ای طراحی شده است که روی پوست بیمار به صورت ملایم حرکت کند و در عین حال، حداکثر حمایت را داشته باشد.

این ربات ها کدبانو هستند (+فیلم و عکس)

 

برای مثال، در «مرکز پژوهشی ریکن»(Riken-SRK) ژاپن، از بازوهای مکانیکی برای انتقال دادن بیماران از روی ویلچر یا تخت به حمام استفاده می‌کنند.

وزن روبیر ۱۴۰ کیلوگرم است و پاهای کشیده‌ای دارد که از سقوط این خرس رباتیک جلوگیری می‌کنند.

 

 

ربات حمل بار

«گیتا بات»(Gita Bot) یک ربات غلتان است که شما را دنبال می‌کند و تا ۴۰ پوند بار از جمله خواربار، چمدان، ابزار و مواردی از این دست را با خود می‌برد.

نام گیتا از کلمه ایتالیایی «جیرو»(giro) الهام گرفته شده که به معنای «دور زدن» یا «سفر رفت‌وبرگشت» است.

این ربات که توسط شرکت ایتالیایی «پیاجیو»(Piaggio) سازنده اسکوتر «وسپا»(Vespa) ساخته شده است، اولین ربات حمل بار بود که مستقیما برای مصرف‌کنندگان به بازار عرضه شد.

این ربات ها کدبانو هستند (+فیلم و عکس)

 

پیاجیو ادعا می‌کند که این ربات یک جایگزین شیک برای ماشین‌های ساده سودمند است؛ البته جایگزینی که ۲۳ کیلوگرم وزن و ۳۲۵۰ دلار قیمت دارد.

این ربات دو چرخ، از دوربین‌ها و حسگرها برای ردیابی کردن صاحب خود استفاده می‌کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا