شاسی بلند لوکس و گازوئیلی هندی! (+عکس)

ارتفاع مناسب از سطح زمین موجب می شود تا آلتوراس جی۴ مناسب عبور از جاده های ناهموار و یک امکان برای علاقه مندان به آفرود باشد البته به شرط آنکه در بخش پیشرانه نیز قابل اعتماد باشد…

موبنا ماهیندرا یک شاسی بلند پرچمدار با نام آلتوراس جی۴(ALTURAS G4) در لیست محصولات خود دارد که قیمت تریم پایه آن از ۳۷۶۰۰ دلار آغاز و با حضور آپشن تا ۴۶ هزار دلار بالا می رود. در ادامه نگاهی به مشخصات این خودرو خواهیم داشت.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، در طراحی دماغه آلتوراس جی۴ تلاش شده تا یک نسخه هندی از پرادو و لندکروزرهای تویوتا ارائه شود! آنچه پیش روی مخاطب قرار گرفته در مجموع از نمونه های مشابه چینی قابل تحمل تر به نظر می رسد هرچند با تویوتا فاصله ای بسیار طولانی دارد. در مجموع نیز اینجا خودرویی کاملا مشابه با سانگ یانگ رکستون ۲۰۲۱ را مشاهده می کنیم.

ماهیندرا آلتوراس جی۴ از منظر ابعاد، برابر با ۴۸۵۰ میلیمتر در طول، ۱۹۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۸۴۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۸۶۵ میلیمتر است.

ارتفاع از سطح زمین ۲۴۴ میلیمتر و وزن خالص ۲۰۸۰ کیلوگرم محاسبه شده است. رینگ های آلومینیومی استاندارد نیز در اندازه ۱۸ اینچی ارائه می شوند که برای این ساختمان مقداری کوچک به نظر می رسند.

ارتفاع مناسب از سطح زمین موجب می شود تا آلتوراس جی۴ مناسب عبور از جاده های ناهموار و یک امکان برای علاقه مندان به آفرود باشد البته به شرط آنکه در بخش پیشرانه نیز قابل اعتماد باشد.

پیشرانه

شاسی بلند لوکس و گازوئیلی هندی!/ ماهیندرا آلتوراس جی4 چگونه خودرویی است؟ (+عکس)

در این قسمت از تپنده ۲۱۵۷ سی سی دیزل استفاده شده که برابر با ۱۷۸ اسب بخار خروجی و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک توسعه یافته توسط مرسدس بنز هماهنگ شده است.

متوسط مصرف پیشرانه آلتوراس برابر با ۱۲.۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی محاسبه شده است.

ظرفیت باک ۷۰ لیتر است.

سامانه تمام چرخ محرک با توجه به تریم در حالت فعال قرار دارد.

کابین و ایمنی

فضای کابین ماهیندرا آلتوراس جی۴ یک محیط باکیفیت است که از پوشش چرم در هماهنگی با عناصر کرومی برای افزایش جذابیت های آن استفاده شده است. از امکانات این قسمت می توان به تنظیم الکتریکی صندلی راننده ۸ مرحله با حافظه، تهویه صندلی ردیف جلو با ۳ سرعت قابل انتخاب، استارت دکمه ای، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی، دریچه سیستم تهویه برای ردیف ۲ و ۳، سانروف، نمایشگر ۷ اینچی در قسمت امپر، نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم سرگرمی و… اشاره کرد.

 

در بخش ایمنی نیز می توان به امکاناتی مانند: ۹ کیسه ایمنی هوا، ورود بدون کلید، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، نشانگر فشار باد لاستیک، سنسورهای پارک جلو و عقب، پاور ویندوز، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک الکترونیک، پایداری الکترونیکی، کرو کنترل، ای بی اس و… اشاره کرد.

شاسی بلند لوکس و گازوئیلی هندی!/ ماهیندرا آلتوراس جی4 چگونه خودرویی است؟ (+عکس)

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا