شنکین چهارم؛ متفاوت ترین عضو گردان سلطنتی بریتانیا که در مراسم معرفی پادشاه جدید جلب نظر کرد! (+فیلم و عکس)

بزهایی که به عنوان طلسم خوش‌شانسی خدمت می کنند دارای شماره هنگ و درجه هستند و همانند یک سرباز عادی می توانند ترفیع و تنزل درجه را تجربه کنند.

موبنا – پس از مرگ ملکه الیزابت دوم و طی مراسم معرفی شاهزاده چارلز به عنوان پادشاه جدید بریتانیا، رژه یک عضو منحصر به فرد در گردان سوم پادشاهی ولز جلب توجه می کرد – یک بز.

 

 

شنکین چهارم (Sheinkin IV)، بز رسمی گردان سوم پادشاهی ولز، جدیدترین نام در فهرست بزهایی است که به عنوان طلسم خوش‌شانسی برای هنگ پادشاهی ولز خدمت کرده اند.

به گفته موزه پادشاهی ولز، سنت استفاده از بز به عنوان یک طلسم خوش‌شانسی به سال ۱۷۷۵ باز می گردد. یک بز سرگردان طی “نبرد بانکر هیل” در جنگ استقلال آمریکا وارد میدان شده و در نهایت نیروهای هنگ پادشاهی ولز را از میدان نبرد به بیرون هدایت می کند.

همچنین داستانی دیگر درباره سنت نگهداری از یک بز به عنوان طلسم خوش‌شانسی به “جنگ کریمه” (۱۸۵۳ تا ۱۸۵۶) باز می گردد. یک سرباز هنگ ۴۱ پیاده نظام ولز که از سرمازدگی رنج می برد، از یک بزغاله برای گرم کردن خود استفاده می کند. همچنین، این بزغاله با صداهایی که از خود در می آورد به سرباز درباره فعالیت نیروهای گشت روس هشدار داده و وی می تواند به موقع بقیه نیروها را آگاه کند.

پس از جنگ کریمه، ملکه ویکتوریا از هنگ هایی که از این جنگ بازگشته بودند، دیدار می کند. هنگ ۴۱ پیاده نظام ولز یکی از آنها بود که طلسم خوش‌شانسی بز خود را نیز به همراه داشت. در این دیدار، ملکه ویکتوریا اعلام می کند که پس از مرگ این بز، جایگزین آن یکی از بزهای گله پادشاهی خواهد بود.

بزهایی که به عنوان طلسم خوش‌شانسی خدمت می کنند دارای شماره هنگ و درجه – شنکین چهارم یک فوزیلیر (تفنگدار) است – هستند و همانند یک سرباز عادی می توانند ترفیع و تنزل درجه را تجربه کنند. به عنوان نمونه، یکی از این بزها به دلیل حمله به یک درامر در جریان رژه جشن تولد ملکه الیزابت دوم، تنزل درجه خود از سرجوخه به تفنگدار را تجربه کرد.

بزهایی که در گردان سوم پادشاهی ولز خدمت می کنند، دارای حقوق نیز هستند. این پول به طور معمول برای مراقبت از محل زندگی، لباس و خوراک حیوان هزینه می شود. همچنین، یک مربی رسمی برای آنها در نظر گرفته می شود که مراقبت و آموزش بز را بر عهده دارد تا در جریان مراسم تشریفاتی وظایف خود را به درستی انجام دهد.

مطابق با سنتی که ملکه ویکتوریا پایه‌گذار آن بود، در صورت مرگ بز طلسم خوش‌شانسی، نامه ای از طرف هنگ پادشاهی ولز به پادشاه بریتانیا ارسال می شود و این موضوع اطلاع داده شده و برای انتخاب بز جدید کسب اجازه می شود. فوزیلیر شنکین چهارم که در حال حاضر در گردان سوم پادشاهی ولز خدمت می کند، نخستین حضور عمومی خود را در روز ملی نیروهای مسلح در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا