مدل‌های گران‌تر آیفون قدرتمندتر می‌شوند

آیفون ۱۴ اپل نخستین آیفونی است که با مدل‌های تراشه مختلف عرضه می‌شود و اطلاعات لو رفته از آیفون ۱۵ نشان می دهد برخلاف تصور عمومی، این رویکرد اتفاقی نیست.

موبنا – هنوز یک هفته از رونمایی آیفون ۱۴ نگذاشته است اما اپل چند سال جلوتر کار می کند و طبق گزارش نشریه نیک کی ژاپن، این شرکت تصمیم گرفته است نسل جدید تراشه A۱۷ را به مدل‌های گران‌تر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس محدود کند.

اگرچه تفاوت میان تراشه های A۱۵ و A۱۶ جزئی است اما هر دو تراشه بهتر از رقیبانشان هستند که تفاوتی جزئی میان آنها را کم اهمیت می کند. نقطه ضعف اصلی، عدم بهبود قابل توجه عمر باطری نسبت به A۱۶ است اما با مدل A۱۷، این وضعیت تغییر می کند.

طبق گزارش نیک کی، تراشه A۱۷ نخستین تراشه اپل خواهد بود که با فناوری سه نانومتر ساخته می‌شود در حالی که فناوری پنج نانومتر برای تولید تراشه های A۱۴، A۱۵ و A۱۶ استفاده شده بود. فناوری سه نانومتری، تراشه A۱۷ را قادر می کند سریعتر، خنکتر و با نیروی کمتری کار کند. به این ترتیب، تراشه A۱۷ نخستین تراشه در چهار سال گذشته خواهد بود که کارآمدی قابل توجه و بهبود عمر باطری پیدا می کند.

دیلان پاتل، تحلیلگر ارشد سمیانالایز به نیک کی گفت: اپل احتمالا از فناوری مختلف تولید برای ایجاد تمایز میان مدل‌های گران و غیرگران آیفون استفاده خواهد کرد.

توجیه این استراتژی، هزینه است. استفاده از فناوری سه نانومتری، هزینه را حداقل ۴۰ درصد افزایش می دهد؛ بنابراین اگر مصرف کنندگان بهترین را می خواهند، باید پول بیشتری پرداخت کنند. به این ترتیب اختلاف بین مدل‌های پرو (Pro) و غیر پرو، در همه محصولات شامل آیفون، آی پد، مک و مک بوک افزایش پیدا می کند.

به نظر می رسد این تاکتیک موثر واقع شده است. مینگ چی کوئو، تحلیلگر معروف، خبر داده است که شمار پیش سفارش مدل‌های آیفون ۱۴ پرو از مدل‌های دیگر بالاتر رفته است.

بر اساس گزارش فوربس، نشریه نیک کی اعلام کرده است شرکتهای TSMC، اینتل و اپل حاضر نشده اند درباره این اطلاعات اظهارنظر کنند اما این اطلاعات از سه منبع مختلف دریافت شده اند که نشان می دهد باید آنها را جدی گرفت.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا