خواص میوه کاکتوس گلابی خاردار اپونتیا برای بدن انسان

یکی از معروفترین گیاه های تیغ دار جهان کاکتوس «اپونتیا» است و نامهای دیگری چون انجیر هلندی، گلابی خاردار، زبان مادر شوهر، انجیر تیغی و کاکتوس راکتی شناخته می شود و از میوه های بومی قاره آمریکا به حساب می آید و کشور مکزیک کشوری است که بیشترین استفاده را از این میوه دارد.

میوه آپونتیا را باید با ایمنی کامل از گیاه جدا کنید و اگر خودتان وسایل مورد نیاز را ندارید از شخص متخصص برای این کار کمک بگیرید. این گیاه در مناطقی که دارای آب و هوای مدیترانه ای و گرمسیری است رشد می کند و در صورت رسیدگی میوه هایش رنگ آن به رنگ قرمز در می آید.

طعم این میوه بسیار شیرین است و تقریبا نزدیک به طعم بسیار لذیذ هندوانه می باشد. امتحان کردن میوه برای یک بار هم که شده خالی از لطف نیست و مطمئنا پس از مصرف آن را به سبد همیشگی میوه های خود اضافه خواهید کرد که برای تهیه این میوه خوش طعم می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

کاکتوس آپونیا گیاهی است که در بیابان در معرض نور خورشید رشد می کند و همین دلیل است که به نور خورشید بیش از هر چیزی نیاز دارد. اگر می خواهید این کاکتوس را در خانه پرورش دهید باید حواستان باشد که این گیاه باید روزانه بیش از ۴ الی ۵ ساعت در معرض نور خورشید باشد.

همانطور که اطلاع دارید کاکتوس گیاهی است که به آبیاری بسیار کمی نیاز دارد و گلابی خاردار از این قائده مستثنی نیست و دو بار آبدهی در ماه برای این کاکتوس کافی است. زمان گلدهی و به بار نشستن این کاکتوس شش الی هفت سال است و فصل بهار فصلی است که این میوه کشت می شود.

 

کاکتوس گلابی خاردار اپونتیا

این میوه سرشار از ویتامین C است و ویتامین C می تواند عملکرد ایمنی بدن را بهبود بخشد و خطر ابتلا به نقرص را به مقدار زیادی کاهش دهد. ویتامین C از آنتی اکسیدانهایی است که با رادیکالهای آزاد مبارزه می کند و از بروز برخی بیماریها چون سرطان و بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از ورود ویروس به بدن شما می توانید از این میوه استفاده کنید زیرا منبع بسیار غنی از ویتامین C است و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و از ذات الریه و عفونت ریه جلوگیری می کند.

خواص میوه کاکتوس گلابی خاردار اپونتیا برای بدن انسان

کمبود پتاسیم در بدن می تواند مشکلات جدی ای برای شما به بار آورد که یکی از آنها احساس ضعف و خستگی است و و مصرف مقدار کافی ای از پتاسیم  که در کاکتوس گلابی خاردار اپونتیا وجود دارد می تواند انرژی شما را تامین کرده و ضعف و خستگی را از شما دور کند و گلابی خاردار با داشتن مقدار زیادی پتاسیم در این عمل شما را یاری خواهد کرد.

یکی دیگر از عوارض کمبود پتاسیم در بدن تپش قلب شدید است و اگر حس می کنید که قلب شما سراسیمه و یهویی می زند باید بدانید که دچار کمبود پتاسیم شده اید و با مصرف گلابی خاردار می توانید آن را جبران کنید.

کمبود پتاسیم می تواند بر روی پوست شما نیز تاثیر بگذارد و با ایجاد خشکی پوست آکنه را نیز  ایجاد کند، پس خوردن این میوه تاثیرات بسیاری را بر روی بدن شما خواهد گذاشت.

خواص میوه گلابی خاردار

این میوه سرشار از منیزیم است و با مصرف روزانه آن می توانید میزان منیزیم مورد نیاز بدن را تامین کرده و دچار استخوان درد نشوید. زنانی که از استخوان دردهای پس از یائسگی رنج می برند می توانند از این میوه در رژیم روزانه خود قرار داده و میل بفرمایند و متوجه تاثیر بسیار خوبی که این میوه بر روی سلامت جسمی آنها می گذارد خواهند شد.

کمبود منیزیم در بدن شما تاثیرات جبران ناپذیری خواهد گذاشت و یکی از آنها ضعیف شدن ماهیچه های قلبی است که گلابی با داشتن مقادیر بسیار زیادی از منیزیم می تواند ماهیچه های قلب شما را تقویت کند. افرادی که از افسردگی رنج می برند با مصرف این میوه سرشار از منیزیم می توانند خلق و خوی بهتری داشته باشند و از اختلالات خلقی رهایی یابند.

خواص میوه کاکتوس گلابی خاردار اپونتیا برای بدن انسان

از خواص میوه گلابی خاردار می توان به این اشاره کرد که این ماده تعادل مایعات در بدن را کنترل می کند و کمبود آن می تواند بافتها را دچار تورم و آسیب کند. خواص آنتی اکسیدانی گلابی خاردار از پیری پوست شما جلوگیری می کند و به همین دلیل روغنهایی از این میوه گرفته شده است و از آن به عنوان ضد چین و چروک استفاده می شود و همچنین در برخی مواد آرایشی برندهای بسیار معروف نیز از این میوه استفاده می شود و از خواص آن بهره می برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا