بسته‌بندی بدون ضایعات مواد غذایی با استفاده از جلبک(+عکس)

فرمول نیکدپک ناما نیکتورا از جلبک به عنوان ماده اصلی برای ایجاد بسته‌بندی زیست‌پلاستیک استفاده می کند.

موبنا – طراح ناما نیکتورا (Naama Nictora) برای رسیدگی به موضوع تغییرات آب و هوایی از مواد طبیعی از جمله آگار، ماده ای تولید شده از جلبک، برای ارائه یک سری بسته‌بندی مواد غذایی با قابلیت حل شدن استفاده کرده است.

مجموعه ارائه شده توسط نیکتورا که به نام “نیکدپک” (NakedPak) شناخته می شود، ایده بازگشت به راه حل های طبیعی و پایدار که برای قرن ها استفاده می شدند، اما بسته‌بندی پلاستیکی و کاغذی جای آن را گرفت را دنبال می کند.

فرمول بستهبندی با استفاده از مواد تولید شده از جلبک

فرمول نیکدپک ناما نیکتورا از جلبک به عنوان ماده اصلی برای ایجاد بسته‌بندی زیست‌پلاستیک استفاده می کند. ماده به دست آمده شفاف و بی طعم است و می توان آن را به صورت ورقه دو بعدی یا یک ساختار سه بعدی تولید کرد. ادویه ها و سس ها را می توان در ماده طبیعی نیکدپک بسته‌بندی کرد، از این رو، بسته‌بندی طعم‌دار تولید می شود که در آب جوش قابل حل است.

در نیکدپک، طراح همچنین موضوع بهداشت را با آنچه به نام “اصل سیب” شناخته می شود به چالش می کشد. بر اساس این اصل، غذا پیش از خوردن باید آبکشی شود، درست مانند سیبی که به صورت فله خریداری می شود و می دانیم در معرض گرد و غبار بوده و در یک کیسه حمل شده است. بیشتر میوه ها، سبزیجات، و مغزدانه ها که مانند سیب فروخته می شوند، پیش از مصرف آبکشی شده و پاک می شوند.

قابلیت سازگاری نیکدپک برای غذاهای مختلف

اگرچه سری نیکدپک ناما نیکتورا پنج خوراکی را ارائه می کند، اما این بسته‌بندی زیست‌پلاستیک می تواند با بسیاری از وعده های غذایی سازگار شود. هر خوراکی حاوی تمام ادویه ها و طعم های مورد نیاز برای آماده کردن کامل است.

در مورد سوپ، نیکدپک از آب سبزیجات شکل گرفته و حاوی سبزیجات خشک و منجمد است که تحت فشار به شکل یک ورقه دایره ای در آمده است. زمانی که شسته شده و جوشانده می شود، سبزیجات به حالت خوش طعم خود باز می گردند.

از سوی دیگر، اسپاگتی با سس گوجه فرنگی پوشش داده شده است. درست مانند سوپ، اسپاگتی باید ابتدا آبکشی شده و سپس پخته شود.

کاری، خوراکی دیگر مجموعه نیکدپک است که پوششی از کاری سبزیجات تایلندی دارد و حاوی یک وعده برنج سفید است. پس از حل شدن، پوشش کاری با برنج خوش طعم پخته می شود.

لازانیای وگان چهارمین خوراکی مجموعه نیکدپک است که حاوی ورقه های گوشت گیاهی، پنیر وگان، سس گوجه فرنگی، و لازانیای تخت است. پس از آبکشی، لازانیا در یک تابه قرار گرفته و با آب پوشیده می شود و در فر قرار می گیرد.

برای دسر نیز بستنی وانیلی با پوششی از سس تمشک ارائه شده که شبیه یک توپ میوه ای به نظر می رسد. همانند یک سیب، بستنی آبکشی شده و آماده مصرف است.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا