نروژی ها و معرفی یک توربین انقلابی جدید(+عکس)

توربین عمودی چرخش در جهت مخالف (CRVT) که توسط شرکت ورلد واید ویند توسعه یافته است به عنوان دو توربین بادی شناور با محور عمودی در یک واحد عمل کرده و می تواند دو برابر انرژی بیشتر تولید کند.

موبنا – شرکت نروژی ورلد واید ویند (World Wide Wind) نوعی جدیدی از توربین بادی شناور با محور عمودی (VAWT) را معرفی کرده است که پتانسیل ایجاد انقلابی در شیوه جذب و استفاده از نیروی باد را دارد.

این طراحی جدید از دو مجموعه پره کج شونده که خلاف جهت یکدیگر می چرخند، شکل گرفته تا خروجی نیروی دو برابر بیشتر از بزرگ‌ترین توربین های بادی امروزی را ارائه کند. ورلد واید ویند مدعی است که توربین بادی غول پیکر این شرکت که می تواند ارتفاعی تا ۴۰۰ متر نیز داشته باشد، ظرفیت ارائه نیرو و چگالی بی نظیری دارد و از این رو، هزینه انرژی بادی دریایی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. هر واحد از این توربین با ارتفاع ۴۰۰ متر می تواند ظرفیت تولید ۴۰ مگاوات برق را داشته باشد.

راندمان منطقه ای بالا و افزایش خروجی انرژی

توربین بادی عمودی چرخش در جهت مخالف (CRVT) که توسط شرکت ورلد واید ویند توسعه یافته است به عنوان دو توربین بادی شناور با محور عمودی در یک واحد عمل کرده و می تواند دو برابر انرژی بیشتر تولید کند.

این توربین بادی دریایی شناور از دو توربین بادی با محور عمودی تشکیل شده است که در جهت مخالف یکدیگر می چرخند. یک توربین به روتور و دیگری به استاتور متصل است و این پیکربندی سرعت نسبی چرخش را در مقایسه با یک استاتور ایستا دو برابر کرده و در نتیجه برق بیشتری تولید می شود.

توربین بادی عمودی چرخش در جهت مخالف همانند قایق های بادبانی در برابر وزش باد کج می شود و از پره هایی با طراحی ویژه برخوردار است که به کاهش اثر تلاطم پسایه کمک می کند. به گفته ورلد واید ویند، این شرایط اپراتورها را قادر می سازد فاصله بین توربین ها را کاهش دهند، از این رو، تعداد توربین هایی که در یک منطقه مشخص نصب می شوند، افزایش یافته که تولید برق بیشتر را به همراه دارد.

طراحی دوستدار محیط زیست

برخلاف توربین های بادی دریایی عادی، اجزا سنگین‌تر توربین های بادی با محور عمودی شناور اغلب در قسمت پایین قرار می گیرند، به استثنای پره ها که نزدیک به قسمت بالای بدنه قرار می گیرند. در نتیجه، این توربین های بادی از مرکز ثقل پایین‌تری برخوردار می شوند. همچنین، آنها می توانند انرژی باد را از هر جهتی جمع آوری کرده و نیازی به چرخش برای قرار گرفتن در معرض باد نیست که نیاز به برخی ماشین آلات سنگین را کاهش می دهد.

توربین های بادی محور عمودی تاثیر کمتری بر حیات وحش دارند زیرا توربین های بادی عادی به عنوان یک مانع طبیعی در نظر گرفته می شوند. سرعت کم نوک بال پره روتور نیز برخورد پرندگان را کاهش می دهد و طراحی ورلد واید ویند نیز به اپراتورها اجازه می دهد تا از مواد بازیافتی بیشتری استفاده کنند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا