معاون وزیر ارتباطات: موافق ارائه بسته‌های بلند مدت اینترنت همراه نیستیم

رییس رگولاتوری ارائه بسته اینترنت بلند مدت و با حجم زیاد را رقیب اینترنت ثابت می‌داند.

موبنا – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات اعتقاد دارد ارائه بسته بلند مدت و پرحجم اینترنت همراه، موجب رقابت با اینترنت ثابت شده از همین رو چندان موافق تعریف چنین بسته‌هایی نیستند. او اعلام کرده با این وجود در حال رایزنی با اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه بسته‌های بلندمدت هستند تا به درخواست مردم پاسخ داده شود. موضوعی که البته وزیر ارتباطات هفته گذشته نیز وعده آن را داده بود.

از ابتدای امسال و پس از افزایش ناگهانی قیمت اینترنت در کشور، دو اپراتور بزرگ کشور نیز از ارائه بسته‌های بلند مدت ۶ ماهه و یک ساله خودداری کردند. بسته‌هایی که با توجه به وضعیت اینترنت ثابت و قیمت‌ها، متقاضیان زیادی داشت و حذف آنها انتقادات زیادی برجای گذاشت.

حال به نظر می‌رسد اگرچه وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوری دخالتی در تعریف یا حذف بسته‌های اینترنت ندارند اما با تصمیم اپراتورها هم آن چنان مخالف نبوده‌اند چرا که معاون وزیر ارتباطات تاکید دارد کاهش ارایه این بسته‌ها به نفع رشد اینترنت ثابت است.

«صادق عباسی شاهکوه»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت:

«بسیاری از کاربران تلفن همراه مایل هستند که بسته بلند مدت اینترنت داشته باشند. البته ما چندان مایل به ارائه بسته‌های بزرگ اینترنت همراه نیستیم زیرا این کار رقابت با اینترنت ثابت است و هر چه بسته‌های بزرگ موبایل کمتر باشد برای اینترنت ثابت بهتر است.»

وی با تاکید بر اینکه اصولا اپراتورها باید بسته را به رگولاتوری پیشنهاد دهند که آن‌ها بسته را تایید کنند و پیشنهادی از سوی این سازمان برای ارائه بسته داده نمی‌شود، افزود: «با توجه به درخواست‌ها از وزیر ارتباطات، برای افرادی که به بسته بزرگ اینترنت موبایل عادت کرده‌اند و به آن نیاز دارند در حال هماهنگی با اپراتورها هستیم که بسته بزرگ و بلندمدتی را پیشنهاد دهند تا فعلا نیازها رفع شده و اینترنت ثابت نیز توسعه پیدا کند.»

گفتنی است وزیر ارتباطات هفته گذشته در حاشیه آیین نامه افتتاحیه پروژه‌های ارتباطی در کشور در هفته دولت تاکید کرد که بعد از وقفه‌ای طولانی قرار است تا بالاخره اپراتورهای سیار کشور دوباره بسته‌های بلند مدت با حجم زیاد عرضه کنند. او در این باره به دیجیاتو گفت: «در حال حاضر دستور دادیم تا یک بسته ۶۰ گیگابایتی توسط همه اپراتورها تعریف شود و تا هفته آینده (این هفته) به مردم عرضه شود.» البته هنوز خبری از این بسته‌های اینترنتی نیست ولی به نظر می‌رسد قرار است که به زودی عرضه شوند.

زارع‌پور اوایل تیرماه در برنامه‌ای تلوزیونی نیز وعده داده بود به زودی بسته‌های جدیدی توسط اپراتورها تعریف شود اما بعد از گذشت ۲ ماه هنوز موعد وعده وزیر فرا نرسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا