شکایت از تسلا به علت ترمز بی مورد خودروی این شرکت

یک مالک کالیفرنیایی خودروی مدل ۳ تسلا از شرکت سازنده این خودرو به دلیل توقف ناگهانی اتومبیل در شرایطی که هیچ مانعی در جاده وجود نداشت، شکایت کرد.

موبنا – به گزارش رویترز، وی در شکایتی که بر علیه تسلا تقدیم دادگاه کرده اتفاقی که در شب برای وی افتاده را یک کابوس خطرناک و ترسناک توصیف کرده است.

طبق دادخواست خوزه آلوارز تولدو از سانفرانسیسکو، تسلا خودروهای خودران خود را با فناوری‌هایی از جمله سیستم دستیار راننده که Autopilot یا Full Self-Driving می نامد و سیستم ترمز اضطراری به بازار عرضه کرده است. ولی این فناوری‌ها ناایمن هستند.

از نظر این شاکی، علیرغم اینکه ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، قول ارائه خدمات رانندگی کامل خودران را تا پایان سال جاری میلادی داده، اما رویدادهایی از این دست نشانگر ضرورت بررسی فزاینده و نظارت بر فناوری دستیار راننده تسلا است.

در بخشی از شکایت تولدو که روز جمعه در دادگاه فدرال ناحیه شمالی کالیفرنیا تنظیم شد، آمده است: «وقتی نقص ناگهانی ترمز به صورت ناخواسته رخ می‌دهد، آن چیزی که قرار است یک قابلیت ایمنی باشد به یک کابوس ترسناک و خطرناک تبدیل می‌شود.»

در ماه فوریه، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا تحقیقاتی را در مورد ۴۱۶۰۰۰ خودروی تسلا به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر فعال شدن غیرمنتظره ترمز در حالت رانندگی خودکار آغاز کرد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا