معنی نام نوکیا چیست؟

در این مقاله به توضیح معنی نام نوکیا خواهیم پرداخت و نگاه کوچکی به تاریخچه این شرکت بزرگ خواهیم انداخت، با ما همراه باشید.

موبنا – شرکت نوکیا یک شرکت فنلاندی چندملیتی در زمینه ارتباطات راه‌دور، فناوری اطلاعات و لوازم الکترونیکی است که در سال ۱۸۶۵ تأسیس شد. در ابتدا نوکیا در زمینه‌های کاری دیگری فعالیت می‌کرد و به مروز زمان، به بخش‌های بیشتری گسترش یافت. در سال ۲۰۲۰، نوکیا تقریباً ۹۲۰۰۰ نفر را در بیش از ۱۰۰ کشور استخدام کرد، در بیش از ۱۳۰ کشور تجارت کرد و درآمد سالانه حدود ۲۳ میلیارد یورویی را گزارش کرد. نوکیا مقام ۴۱۵ و ۸۵ را در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۰۹ در لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان به‌دست آورده بود که توسط Fortune Global 500 اندازه گیری شده بود.

معنی نام نوکیا

این شرکت در گذر زمان به مشکلات زیادی برخورد کرد و شکست‌های زیادی را متحمل شد. از طرفی هم مایکروسافت قصد داشت وارد صنعت موبایل شود. در نهایت مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ به مبلغ ۷.۲ میلیارد دلار این شکرت را خریداری کرد. بعد از گذر چند سال، نوکیا به عنوان زیرمجموعه مایکروسافت نیز به موفقیت خاصی دست نیافت و در نهایت باری دیگر توسط شرکتی خریداری شد تا شرکت HMD هم‌اکنون مالک نوکیا باشد.

معنی نام نوکیا

بر خلاف بقیه شرکت‌هایی که در مورد نام آن‌ها توضیح دادیم، نوکیا معنی خاصی ندارد! در اصل موسسان این شرکت هنگام تاسیس شرکت، نام شرکت خود را از روی دو شهر فنلاند Nokia و Nokianvirta الهام گرفتند که در نزدیکی محل شرکت بودند. پس برای فهم معنی نام شرکت نوکیا باید به معنی نام شهر نوکیا برویم.

معنی بسیار دقیقی از این کلمه وجود ندارد ولی احتمال می‌رود که کلمه “Nokia” به کلمه “Noki” (به معنی “دوده”) مرتبط است. کلمه نوکی با کلمه دیگری هم ریشه است که معنی “حیوانی با خز سیاه” را دارد. به احتمال زیاد منظور از “حیوانی با خز سیاه”، همان “خرس آبی” است. با نتیجه‌گیری از این دو بخش می‌توان حدس زد که معنی شهر نوکیا یعنی جایی که خرس آبی در آنجا زندگی می‌کند.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا