فعال شدن ۸۸ درصد سیمکارت‌های دائمی کشور/ ۷۷ درصد دائمی‌ها همراه اولی هستند

گزارش رگولاتوری از حوزه ارتباطات، نشاندهنده آن است که ۲۷ میلیون از ۳۱ میلیون سیمکارت دائمی واگذار شده، فعال و ۲۱ میلیون آن در اختیار شرکت ارتباطات سیار ایران است.

موبنا – به گزارش موبنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وضعیت بازار ارتباطی در اپراتورهای همراه‌اول، ایرانسل و رایتل را تا پایان فصل بهار ۱۴۰۱ اعلام کرده است.

طبق این آمار، اپراتورها بیش از ۳۱ میلیون سیمکارت دائمی را به فروش‌ رسانده‌اند که از این تعداد ۸۶.۸۸ درصدشان فعال است.

همراه اول با «فعال کردن» بیش از ۲۱ میلیون سیمکارت از ۲۲ میلیون سیمکارت دائمی واگذار شده و تنها با غیرفعال بودن ۳.۸ درصد از آنها، پرچمدار میزان فعالسازی خطوط در بین اپراتورهاست.

ایرانسل در مقام دوم اپراتورها، بیش از ۸ میلیون خط دائمی را واگذار کرده که بالای ۵ میلیون از آنها فعال و ۳۰.۵ درصد از آنها غیرفعال است.

رایتل نیز در انتهای جدول، بیش از ۶۰۰ هزار سیمکارت دائمی را به فروش رسانده و ۴۶۱ هزار خط را فعال کرده است‌.

عملکرد اپراتورها در واگذاری خطوط دائمی خود به ترتیب در همراه اول ۹۶.۲ درصد، ایرانسل ۶۹.۵ درصد و در آخر رایتل ۶۶.۹ درصد بوده است که نسبت به فعالسازی سیمکارت‌های اعتباری در همراه اول، ایرانسل و رایتل هر کدام با ۶۴.۴ درصد، ۶۴.۷ درصد و ۶۱.۷ درصد، قابل قبول‌تر بوده است.

هرچند که هزینه خرید سیمکارت‌های دائمی اپراتورهای تلفن همراه کشور بیشتر از خطوط اعتباری است اما با کمی دقت به اعداد و ارقام اعلام شده متوجه محبوبیت بیشتر خطوط دائمی نزد مردم و جامعه می‌شویم.

بخشی از این اختلاف در میزان محبوبیت بین خطوط دائمی و اعتباری، به گران‌تر بودن تعرفه ارتباطی سیمکارت‌های اعتباری، شهرت دائمی‌ها، ماهیت پس‌پرداخت و پیش‌پرداخت بودن و میزان تضمین پرداخت برای سیمکارت‌های دائمی تا سقفی مشخص مربوط می‌شود که مشترکان ترجیح می‌دهند بجای خرید سیمکارتی اعتباری با قیمتی کمتر، سیمکارت دائمی با سرویس‌های جذاب تهیه کنند.

هر سه اپراتور تلفن همراه کشور، در باب فروش خطوط دائمی خود مزایایی مانند اینترنت رایگان، بسته‌های خوشامد، مکالمات و پیامک‌های رایگان، ارسال رایگان سیمکارت را ارائه کرده‌اند که می‌تواند انگیزه افراد را برای خرید خط دائمی و فعال کردن و استفاده از آن بیشتر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا