نتایج ناامیدکننده ب‌ ام‌ و آی۴ در تست تصادف! (+فیلم و عکس)

ب‌ام‌و آی۴ مدل ۲۰۲۲ طی تست های تصادف و ایمنی انجام شده توسط مرکز یورو انکپ چهار ستاره از مجموع پنج ستاره ممکن را کسب کرده است اما…

موبنا ب‌ ام‌ و به واسطه ساخت خودروهای رده بالای دارای تجهیزات لوکس و فناوری های ایمنی پیشرفته شهرت دارد. با این وجود، ب‌ ام‌ و آی۴ (BMW i4) مدل ۲۰۲۲ که یکی از محصولات الکتریکی این شرکت محسوب می شود، طی تست های تصادف و ایمنی انجام شده توسط مرکز یورو انکپ چهار ستاره از مجموع پنج ستاره ممکن را کسب کرده است. این نتایج برای طرفداران و علاقمندان به برند ب‌ام‌و غافلگیر کننده و البته ناامیدکننده بوده است.

 

 

فقط ۵ ستاره

نتایجی که توسط مرکز ارزیابی ایمنی خودرو یورو انکپ ارائه می شوند، عاملی تعیین کننده برای خریداران خودرو در اروپا محسوب می شود. هر چیزی به جز کسب پنج ستاره می تواند به عنوان شکست در نظر گرفته شود، به ویژه اگر نتایج مربوط به خودروهای رده بالا و لوکس باشند.

گرن کوپه تمام الکتریکی ب‌ ام‌ و آی۴ در دو مدل دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک آزمایش شده است. در همین راستا، امتیازات حاصل برای این خودرو عبارتند از:

تست های ایمنی سرنشینان بزرگسال – ۸۷ درصد

تست های ایمنی سرنشینان کودک – ۸۷ درصد

تست های ایمنی افراد آسیب پذیر حاضر در جاده ( به عنوان نمونه، عابران پیاده و دوچرخه سواران) – ۷۱ درصد

ویژگی های ایمنی موجود در خودرو – ۶۴ درصد

بنابر گزارش یورو انکپ، نتایج حاصل شده برای ب‌ ام‌ و آی۴ مدل ۲۰۲۲ نشان می دهد که لوکس بودن همواره به معنای ایمنی بهتر و بیشتر نیست. این خودرو عملکرد خوبی در تست های محافظت از سرنشینان بزرگسال و کودک داشته است. اما استفاده از فناوری حسگر مشابه با ب‌ام‌و سری ۳ آزمایش شده در سال ۲۰۱۹ توسط یورو انکپ موجب شده تا گرن کوپه آی۴ برخی امتیازات حیاتی را در بخش ویژگی های ایمنی موجود در خودرو و پیشگیری از تصادف از دست داده و در نهایت چهار ستاره ایمنی را دریافت کند.

نتایج ناامیدکننده ب‌ ام‌ و آی4 مدل 2022 در تست تصادف

خودرو تمام الکتریکی ب‌ ام‌ و آی۴ با یک بار شارژ کامل بسته باتری خود برد حرکتی نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر را ارائه می کند. از جمله ویژگی های ایمنی این خودرو می توان به هشت کیسه هوا، سامانه ترمز ای‌بی‌اس، کنترل پایداری پویا با سامانه ترمز سی‌بی‌سی، سامانه کنترل پایداری اتوماتیک، سامانه ترمز اضطراری اتوماتیک، سامانه نظارت بر فشار تایر، حسگرهای پیشگیری از تصادف و سامانه کمک به رانندگی بین خطوط اشاره کرد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا