استادیوم Henningsvær؛ دیدنی ترین ورزشگاه فوتبال جهان(+فیلم و عکس)

استادیوم Henningsvær یکی از زیباترین ورزشگاه های فوتبال جهان به شمار می رود و چشم انداز بی نظیری از دریای نروژ را نیز همراه دارد…

موبنا استادیوم Henningsvær یک زمین فوتبال منحصر به فرد است که در روستایی در جزایر لوفوتن نروژ واقع شده است. این استادیوم یکی از زیباترین ورزشگاه های جهان به شمار می رود و مشرف به دریای چشم نواز نروژ است که فاصله چندانی هم با دایره قطب شمال ندارد.

 

 

Henningsvær

دهکده Henningsvær در واقع یک استراحتگاه توریستی کوچک است که مجموعا ۵۰۰ ماهیگیر و کمتر از ۲۵۰۰۰ محلی را در خود جای داده و در چشم انداز خیره کننده مجمع الجزایری به مساحت حدود ۱۰۳۵.۹ کیلومتر مربع غوطه ور شده است. این منطقه که توسط دریا احاطه شده، از طریق پلی مربوط به سال ۱۹۸۳ به جزیره اصلی وصل می شود.

زمین استادیوم با هموار سازی لایه سنگی جامد به کمک تجهیزات مصنوعی و شبکه های جانبی ساخته شده از قفسه های بزرگ به منظور جلوگیری از افتادن توپ در آب ساخته شد. از همین قفسه ها برای خشک کردن ماهی کاد نیز استفاده می شود! یک سیستم نورپردازی فوق مدرن هم نور کامل زمین را حتی در ساعات روز تضمین می کند که در این مناطق ضروری است.

استادیوم Henningsvær بدون جایگاه است و فقط می تواند میزبان تیم های آماتور باشد. با این حال یقینا یکی از دیدنی ترین استادیوم های فوتبال است که از لوکیشن تکرار نشدنی و متمایزی بهره می برد!

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا