دیزایر ۱۰ هزار دلاری؛ خودرویی ارزان قیمت با طراحی و امکانات ضعیف! (+عکس)

دیزایر از ماروتی سوزوکی خودرویی است که بالاترین جذابیت آن به برچسب قیمت مربوط می شود و البته طراحی و امکانات نیز چندان جالب نیستند!

موبنا دیزایر نام یک سدان ارزان قیمت از گروه ماروتی سوزوکی است که در بازارهایی مانند هند و فیلیپین عرضه می شود. این سدان با توجه به بازار هدف با قیمت پایه حدود ۱۰ هزار دلار عرضه می شود.

طراحی نامتناسب!

جزئیات طراحی بدنه را در تصاویر مشاهده می کنید و البته ارزان قیمت بودن خودرو در مقایسه با استانداردهای موجود در بازار جهانی خودرو کاملا محسوس است. چراغ های اصلی بسیار بزرگ جلو تقریبا هیچگونه هماهنگی با ابعاد بدنه ندارند و البته جلوپنجره نیز یک الگوی مجددا بی ربط به شرایط کلی بدنه را ارائه می کند.

دیزایر 10 هزار دلاری؛ یک خودروی ارزان قیمت با طراحی و امکانات ضعیف! (+عکس)

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۳۹۹۵ میلیمتر در طول، ۱۷۳۵ میلیمتر در عرض و ۱۵۱۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۴۵۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین نیز ۱۴۵ میلیمتر محاسبه شده است.

دیزایر 10 هزار دلاری؛ یک خودروی ارزان قیمت با طراحی و امکانات ضعیف! (+عکس)

در گرافیک داخلی چراغ های اصلی جلو از لامپ های ال ایی دیی استفاده شده و در قسمت عقب نیز شرایط مشابهی وجود دارد.

رینگ ها با توجه به تریم در اندازه های ۱۴ و ۱۵ اینچی قابل انتخاب هستند. ظرفیت قسمت صندوق نیز ۳۷۸ لیتر است.

دیزایر 10 هزار دلاری؛ یک خودروی ارزان قیمت با طراحی و امکانات ضعیف! (+عکس)

دیزایر با این مشخصات ۱۳۱۵ کیلوگرم وزن دارد.

دیزایر 10 هزار دلاری؛ یک خودروی ارزان قیمت با طراحی و امکانات ضعیف! (+عکس)

پیشرانه ابتدایی

در رابطه با پیشرانه و البته با توجه به برچسب قیمت نمی توان انتظار خاصی داشت و اینجا هم از تپنده ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۲ لیتری بنزینی با سیستم سوخت رسانی MPI، استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی در ارتباط با محور جلو هماهنگ می شود.

میزان خروجی پیشرانه ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر است. خودرو طی ۱۲.۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۶۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

ظرفیت باک ۳۷ لیتر است و متوسط مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۴.۷ لیتر برآورد شده است.

سیستم ترمز در محور جلو دیسکی و عقب کاسه ای است.

کابین و ایمنی

کابین به سبک یک محیط کاملا اقتصادی طراحی شده و پلاستیک کنسول اصلی و سایز جزئیات نیز بافت کاملا سخت دارد. از امکانات کابین باید به فرمان چرم، نمایشگر رنگی خطی، نمایش دمای هوای بیرون، استراحتگاه دست ردیف جلو، سیستم تهویه غیر اتوماتیک، صندلی قابل تنظیم غیر الکتریکی و صندلی عقب تاشو اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ترمز ای بی اس، ایربگ راننده، دستیار ترمز، هشدار بازماندن درب ها، هشدار برخورد از جلو و کنار، ای بی دی، قفل کودک، ایربگ سرنشین جلو و هشدار بازماندن کمربند قابل اشاره هستند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. ۱۰۰۰۰ دلار یعنی ۳۵۰ میلیون تومان پس چرا جک ۴ را میدن ۵۰۰ میلیون تومان که ۵۰ درصدش هم ساخت داخل شده و خدمات پس از فروش هم اصلا نمیدن

دکمه بازگشت به بالا