تبدیل کتابخانه فرانسوی به مدرسه موسیقی! (+عکس)

قرار بود یک کتابخانه باشد اما هیچ گاه بطور رسمی افتتاح نشد تا سرانجام تبدیل به مدرسه موسیقی فرانسوی شد…

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – تیم معماری Marin + Trottin تبدیل یک کتابخانه از قبل ساخته شده را به مدرسه موسیقی در فرانسه تکمیل کرده است. این سازه که در ابتدا توسط شرکت معماری Périphériques در سال ۲۰۱۵ طراحی شد، قرار بود یک کتابخانه رسانه ای را در خود جای دهد اما هرگز به طور رسمی افتتاح نشد.

این ساختمان چندی بعد مجددا خریداری شد و مالک جدید تصمیم گرفت یک مدرسه موسیقی با هدف ترویج موسیقی محلی و همچنین فراهم آوری امکانات فرهنگی مختلف بسازد. طی روند بازسازی تغییرات ظریفی اعمال شد و یک محیط کارآمد چند منظوره شکل گرفت که می تواند تخیل کاربران را تحریک کند و ایده های خلاقانه متفاوتی را رقم بزند.

تبدیل کتابخانه فرانسوی به مدرسه موسیقی! (+عکس)

تغییرات بسیار ظریف و محتاطانه هستند. تیم طراحی از تمام سطوح بزرگ و خالی ساخته شده برای برنامه قبلی مجددا استفاده کرده است. به این ترتیب، فضای مورد نظر به یک محیط فرهنگی چند منظوره با فضاهای متنوع تبدیل شده است: اتاق درام، استودیو رقص و فضای کاری مشترک. همچنین گفتنی است که سقف ها با تصاویر بزرگ و عجیب تزئین شده اند. این تصاویر به عنوان عنصر مشخصه پروژه مدرسه موسیقی عمل می کنند و به آن حال و هوایی متفاوت بخشیده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا