رومینگ صوت و دیتا در ۱۱ روستای قم اجرا شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از اجرای کامل رومینگ صوت و دیتا در یازده روستای این استان خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، جواد غلام‌پور افزود: طرح فوق در روستاهای تاج خاتون، قشلاق ملک، قشلاق البرز، موقوفه گلپایگانی، صفرآباد، سفید کوه، نایه، آمره، فرج آباد، کهندان و مهرزمین اجرا شده است.

وی با بیان این مطلب که استان از پوشش ۹۹.۹ درصدی نسل دوم، ۹۸ درصدی نسل سوم و ۹۷ درصدی نسل چهارم کارور اول برخوردار است افزود: این استان دارای پوشش ۹۷.۹۶ درصدی نسل دوم، ۹۵.۱۲ درصدی نسل سوم و ۹۰.۹۴ درصدی نسل چهارم کارور دوم می­‌باشد.

غلام‌پور ادامه داد: ادامه تمرکز فعالیت بخش دولتی و خصوصی بر ارتقای کیفیت ارتباطات سیار در روستاها خواهد بود.

 

برنامه توسعه اشتغال فن‌آوری اطلاعات تبیین شد

طی نشستی به‌ صورت آنلاین و با میزبانی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، برنامه توسعه اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال برای فعالان و کسب‌وکارهای این حوزه تشریح شد.

مدیرکل دفتر همکاری‌های فرا سازمانی ارتباط با صنعت و دانشگاه در خصوص چگونگی توزیع اعتبارهای استانی و سهم  قم از این تسهیلات بیان داشت: چگونگی توزیع اعتبارهای تسهیلات وام اشتعال‌زایی بر مبنای ظرفیت هر استان و شاخص توسعه کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز نرخ جمعیت بیکار صورت می‌گیرد.

فرهاد سنجری فرد ادامه داد: با این احتساب، سهم استان در میان ۳۱ استان کشور ۳۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است، در این میان تهران، اصفهان و خراسان رضوی به دلیل تمرکز مشاغل ای.سی.تی، رتبه‌های اول تا سوم را در تخصیص اعتبار به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین در تشریح وضعیت قم در استفاده از تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات که با عنوان وام بند الف تبصره ۱۸ نیز شناخته می‌شود  گفت: از بهمن سال گذشته تاکنون ۲۳ شرکت از قم جهت دریافت وام اقدام کرده‌اند که کف و سقف تسهیلات مورد تقاضای آن‌ها از یک میلیارد ریال تا ۱۰۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود،  به‌ این‌ ترتیب در مجموع این استان، درخواست استفاده از ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات را ارائه داده است که در حال سپری کردن مراحل ارزیابی و معرفی به بانک است.

مدیرکل دفتر فراسازمانی، با ذکر سهم استان از ۶ محور برنامه توسعه اشتغال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در برنامه نخست، با محور اشتغال، تعداد اشتغال مورد نظر ۶۱ تَن با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌ شده است.

وی افزود: در برنامه دوم با محور حمایت از عرضه‌کنندگان پلتفرم، ۳۱ تَن و ۱۶ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌ شده است، در برنامه سوم نیز با محور حمایت از آموزش و برگزاری رویداد، ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات برآورد شده است.

وی گفت: در همین راستا، قم در برنامه چهارم با محور توسعه بستر آنلاین که با هدف کوچ یک هزار و ۶۰ صنف از بسترهای سنتی به آنلاین صورت می‌گیرد، آمادگی تجربه دریافت ۱۱۶ میلیارد ریال اعتبار را دارد، البته طرح‌های اعطا تسهیلات به پلتفرم‌های برتر، سرمایه در گردش و حمایت از طرح‌های ویژه ملی نیز طراحی‌ شده که شرکت‌های استان در صورت احراز شرایط می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

همچنین در این نشست که مرکز رشد، و رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و جمعی از فعالان بخش خصوصی و تعاونی قم نیز حضور داشتند، به سوال‌ها و ابهام‌های فعالان حوزه فن‌آوری اطلاعات پاسخ داده شد.

متقاضیان جهت دریافت تسهیلات حوزه اشتغال فن‌آوری اطلاعات می‌توانند به سامانه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی https://tavanafarin.ito.gov.ir مراجعه کنند، نرخ سود کلیه تسهیلات یادشده، ۱۰درصد است و دارای سه ماه مشارکت در راه اندازی، ۹ ماه تنفس و ۳۶ ماه بازپرداخت پس از تنفس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا