بازدهی و عملکرد مطلوب همراه اول برای سهام‌داران

همراه اول نه‌تنها این روزها یکی از پیشگامان صنعت ارتباطات کشورمان است، بلکه حتی به لحاظ بازدهی در بازار سرمایه نیز برای سرمایه‌گذاران جذابیت‌های فراوانی دارد، به‌طوری‌که به نسبت رقبا و حتی بازدهی شاخص بورس نیز عملکرد مثبت‌تری را به نام خود ثبت کرده است.

موبنا با توجه به نزدیک بودن برگزاری مجمع همراه اول در خرداد ماه سال جاری، نگاهی اجمالی به عملکرد این شرکت در بازار سرمایه داریم.

***

بازدهی و عملکرد مطلوب همراه اول برای سهام‌داران

شرکتی با عملکرد مثبت در بازار سرمایه

شرکت ارتباطات سیار ایران که با نماد «همراه» در تابلو اصلی بورس شناخته می‌شود، با توجه به اعتمادی که سرمایه‌گذاران به عمکلرد مثبت این شرکت دارند، موفق شده طی سه ماه اخیر بیش از ۳۷ درصد بازدهی داشته باشد. این درحالی‌ است که بازدهی شاخص کل بورس در مدت زمان مشابه حدود ۲۵ درصد بوده و بازدهی صنعت ارتباطات نیز در این مدت بیش از ۳۶ درصد نبوده است. اگر به عملکرد یک سال اخیر نماد «همراه» در بورس نیز نگاهی داشته باشیم، باز هم شرکت ارتباطات سیار ایران با نماد «همراه» هفت درصد بازدهی بیشتری را به نام خود ثبت کرده است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد «نرخ رشد درآمد» فصل به فصل قبل این شرکت ۱۷.۹ درصد و فصل به فصل مشابه نیز حدود ۴۰ درصد بوده است. اگر همین اعداد را در کنار نرخ رشد سود خالص بگذارید، عملکرد مطلوب این شرکت بیش از پیش مشخص می‌شود؛ به‌طوری‌که نرخ رشد سود خالص فصل به فصل قبل شرکت ارتباطات سیار بیش از ۷۲ درصد برآورد شده و نرخ سود عملیاتی نیز بیش از ۱۳۱ درصد بوده است.

همین اعداد در کنار p/e (قیمت به سود محقق شده) حدود ۹.۶ و تحلیل بنیادی مثبت این شرکت، باعث شده تا فشار تقاضا برای خرید سهام شرکت ارتباطات سیار در اغلب موارد مثبت باشد و نرخ قیمتی آن در بازار به‌طور معمول صعودی گزارش شود.

نقدشوندگی و بازدهی بالای نماد «همراه»

بد نیست بدانید با توجه به عملکرد مثبت همراه اول در سال‌های اخیر، سهام آن نیز در بازار سرمایه یکی از سهم‌هایی است که از نقدشوندگی و بازدهی خوبی برخوردار است. از همین رو بسیاری از سرمایه‌گذاری نماد «همراه» را به عنوان یکی از گزینه‌های سهامداری انتخاب می‌کنند. به‌ویژه که این شرکت با EPS حدود یک هزار و ۳۹ ریالی، جذابیت‌ قابل‌توجهی برای سهام‌داری دارد.

به غیر از جنبه‌های مثبت نماد «همراه» به لحاظ تحلیل بنیادی، پیش‌بینی‌های تکنیکال نیز بر روی چارت‌های این نماد مثبت ارزیابی می‌شود. در واقع بررسی چارت این نماد نیز حاکی از انتظار رشد قیمتی آن در میان‌مدت را برای سرمایه‌گذاران تقویت می‌کند. از همین رو سرانه خرید هر شخص حقیقی نیز حدود هفت میلیون و ۸۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود که عدد خوبی برای این شرکت و حتی در صنعت ارتباطات کشورمان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا