معرفی بهترین روش های کسب درآمد از سایت

پیشنهاد می کنیم تا دیر نشده کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید و همین حالا اولین قدم برای کسب درآمد از سایت را بردارید. در این مقاله قصد داریم به صورت قدم به قدم به شما کمک کنیم تا با راه اندازی یک وبسایت به کسب درآمد از سایت بپردازید.

همانطور که شما هم می دانید در دنیای امروز استفاده کردن از اینترنت به یک بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است تا جایی که حتی کودکان نیز از اینترنت برای بازی کردن و یا حتی درس خواندن استفاده میکنند. براساس آمارهای غیر رسمی در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ایرانی در سنین مختلف به شبکه جهانی اینترنت دسترسی دارند و این خود به معنی وجود یک بازار بسیار بزرگ از کاربران با سلایق و علایق و نیازهای متفاوت است که میتوان به سادگی به این بازار وارد شد و از آن کسب درآمد نمود. در این شرایط افراد بسیاری توانسته اند با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی برپایه وبسایت به کسب درآمد از سایت بپردازند.

کسب درآمد از سایت

 

از سوی دیگر بسیاری از افراد موفق و ثروتمند از طریق اینترنت بیزینس های بزرگی را شروع کرده اند و امروزه به درآمد های بسیار بالایی رسیده اند. جالب است بدانید که برساس پیش بینی هایانجام شده طی چند سال آینده کسب و کار های سنتی به مرور زمان کم رونق میشوند و در نهایت رو به زوال خواهند رفت. با توجه به این موضوع پیشنهاد می کنیم تا دیر نشده کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید و همین حالا اولین قدم برای کسب درآمد از سایت را بردارید. در این مقاله قصد داریم به صورت قدم به قدم به شما کمک کنیم تا با راه اندازی یک وبسایت به کسب درآمد از سایت بپردازید؛ در صورتی که نمیدانید چگونه یک وبسایت راه اندازی کنید برای شروع میتوانید از مجموعه آموزش طراحی وبسایت با وردپرس فرادرس استفاده کنید.  لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کسب درآمد از سایت

قبل از اینکه به سراغ معرفی روش های کسب درآمد از سایت برویم لازم است در ابتدای کار به این سوال پاسخ دهید که در چه زمینه ای قصد راه اندازی وبسایت و کسب درآمد از آن را دارید. این سوال شاید در ظاهر خیلی ساده به نظر بیایید اما به جرات میتوان گفت مهمترین سوالی که قبل از راه اندازی وبسایت باید از خودتان بپرسید همین سوال است؛ زیرا کسب و کار های اینترنتی و روش هایی که برای کسب درآمد از آن ها استفاده میشود نیاز به زمان کافی دارند تا مورد توجه مخاطبین قرار بگیرند و با ایجاد اعتماد کافی به فروش محصول و سود دهی برسند. در این شرایط اگر ندانید چرا یک کسب و کار را شروع کنید احتمال خیلی کمی وجود دارد که آن را ادامه دهید و بخواهید تا رسیدن به سوددهی پای کسب و کار خودتان بیاستید.

در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی برپایه دو مدل به کسب درآمد از سایت میپردازند. یکی از این روش ها فروش محصول فیزیکی و مجازی و روش دیگر فروش خدمات است. به عنوان اگر بخواهید یک محصول و یا کالای فیزیکی را به فروش برسانید میتوانید یک وبسایت فروشگاهی تاسیس کنید و با قرار دادن اطلاعات مربوط به محصولات خودتان به دنبال فروش آنها به مخاطبانتان باشید. اگر بخواهیم به صورت حداقل یک بازه زمانی برای رسیدن به فروش و کسب درآمد از سایت را بیان کنیم از زمان راه اندازی وبسایت تا رسیدن به فروش حداقل ۶ ماه الی یکسال زمان نیاز است.

البته همانطور که بیان شد راه اندازی وبسایت فروشگاهی تنها راه کسب درآمد از سایت نیست زیرا ممکن است شما محصولی برای فروش نداشته باشید و بخواهید به جای محصول، خدمات خودتان را به افرادی که به آن نیاز دارند بفروشید. برای مثال اگر شما یک مهارت فردی مانند تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی همچون فتوشاپ و… دارید میتوانید با تاسیس یک وبسایت و دریافت پروژه خدمات خود را به کاربران وبسایت بفروشید و از این راه کسب درآمد کنید. در مجموع روش انواع مختلفی از وبسایت را میتوان راه اندازی کرد که هرکدام با توجه به ماهیتی که دارند میتوانند شما را بعد از یک بازه زمانی به نتیجه و درآمد برسانند.

کسب درآمد از سایت

 

کسب درآمد از سایت های فروشگاهی

همانطور که بیان شد انواع مختلفی از وبسایت ها وجود دارند که میتوانید با تاسیس آنها اقدام به کسب درآمد از سایت کنید. یکی از جذابترین انواع وبسایت ها، سایت های فروشگاهی هستند. این وبسایت ها به دلیل ماهیت فروشگاهی که دارند به زمان کمتری برای دیده شدن و به درآمد رسیدن نیاز دارند. شما می توانید با هزینه ای اندک یک سایت فروشگاهی برای خود بسازید و با توجه به محصولاتی که امکان فروش آن در سطح اینترنت را دارید شروع به معرفی محصولات و فروش آنها کنید. از آنجایی که امروزه خرید از طریق اینترنت مورد توجه طیف گسترده ای از کاربران قرار گرفته است به راحتی میتوان هر محصولی که دارای مخاطب باشد مانند مواد غذایی، لباس، ساعت، فیلم، کتاب و… را در وبسایت های فروشگاهی به فروش رساند.

در ادامه و پس از اینکه وبسایت فروشگاهی خود را تاسیس کردید و انتخاب کردید که میخواهید چه محصولی را در وبسایت خودتان بفروشید، نوبت به جذب کاربرانی میرسد که به محوصلات شما نیاز و یا علاقه دارند که اصطلاحا با عنوان کاربر هدفمند شناخته میشوند. منظور از کاربر هدفند درواقع کاربری است که با قصد خرید محصول به وبسایت شما مراجعه کرده است و احتمال زیادی وجود دارد که قبل از اینکه از سایت شما خارج شود محصول مورد نظرش را انتخاب و خرید کند تا شما طعم لذت بخش کسب درآمد از سایت را بچشید.

نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که راه های متنوعی برای جذب کاربران هدفمند به وبسایت وجود دارد که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. یکی از این راه ها بهینه سازی وبسایت برای موتورجستجو(SEO) است. در این روش با انجام اقداماتی به موتور جستجو اعلام میکنیم که وبسایت ما دارای چه محصولی است تا بتوانیم کاربرانی که به دنبال آن محصول در موتور جستجو هستند را به وبسایت خودمان جذب کنیم. البته بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجو تنها راه جذب کاربران هدفمند نیست اگرچه میتوان به عنوان یک روش مهم به آن نگاه کرد روش های دیگری هم وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها کاربران هدفمند را به سمت وبسایت خود هدایت کنید. در صورتی که علاقمند به یادگیریی بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجو و دیگر مفاهیم دیجیتال مارکتینگ هستید میتوانید به مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ فرادرس مراجعه کنید.

کسب درآمد از تبلیغات ویدئویی

سرگرمی همیشه جزو یکی از نیازهای ضروری انسان بوده است و هر فردی با توجه به سلایق و علایق خود روش هایی را برای سرگرم شدن و لذت بردن از زمان مورد استفاده قرار میدهد. یکی از جذابترین این سرگرمی ها مشاهده ویدئو است. با توجه به این موضوع وبسایت هایی تاسیس شده اند که با ارائه و نمایش ویدئو های مورد نیاز کاربران به آنها از این راه به کسب درآمد از سایت میپردازند. در این روش شما میتوانید با تاسیس یک وبسایت نمایش ویدئو به کاربران کمک کنید تا لحظاتی را در وبسایت شما سرگرم باشند و از حضور در وبسایت شما لذت ببرند. در این شرایط تنها کاری که شما باید به عنوان یک مدیر وبسایت انجام دهید این است که قبل از نمایش ویدئو مورد نظر کاربر یک تیز تبلیغاتی را به او نمایش دهید و از افرادی که درخواست نمایش تبلیغات در سایت شما را داشته اند هزینه دریافت کنید.

فروش جایگاه تبلیغاتی سایت

یکی دیگر از راه های کسب در آمد از سایت اجاره دادن جایگاه تبلیغاتی وبسایت و کسب درآمد از طریق آن میباشد. در این روش در صورتی که وبسایت دارای تعداد نسبتا بالایی بازدید کننده است شما می توانید جایگاه های تبلیغاتی وبسایت را در اختیار کسب و کارهای دیگری قرار دهید که میخواهند محصولات و خدمات خود را  در سایت شما تبلیغ کنند. توجه داشته باشید که قیمت گذاری این جایگاه ها با توجه به مقدار بازدید و رتبه سایت شما محاسبه می شود در نتیجه هر چقدر بازدید سایتتان بیشتر و رتبه آن در گوگل بهتر باشد قیمت این جایگاه ها افزایش پیدا می کند.

همانطور که احتمالا مشاهده کرده اید وبسایت های بسیاری وجود دارند که بنرهای تبلیغاتی را در شکل های مختلف در جایگاه های تبلیغاتی وبسایت نمایش میدهند. در این نوع اجاره جایگاه تبلیغاتی برای کسب درآمد از سایت دو مدل روش پرداخت وجود دارد که در یک روش به ازای هر کلیک کاربر روی بنرهای تبلیغاتی مبلغی به حساب شما واریز میشود. معمولا در این روش وبسایت های درخواست دهنده تبلیغات حساب کاربری خود را به میزان مشخصی شارژ‌ میکنند و هزینه کلیک کاربران برروی بنرها از این مبلغ کسر میشود. در روش دوم وبسایت های تبلیغات دهنده میتوانند جایگاه های تبلیغاتی را به صورت مدت دار در بازه های زمانی یک ماه، شش ماه و حتی یک سال اجاره کنند و هزینه آن را به صورت کامل به حساب شما واریز کنند.

روش های دیگری هم وجود دارد که وبسایت های تبلیغ دهنده میتوانند از آن برای نمایش تبلیغات خود در وبسایت شما استفاده کنند، روش هایی مانند درج لینک وبسایت تبلیغ دهنده در قسمت های مختلف سایت مانند سایدبار و… که اصطلاحا به این روش فروش بک لینک گفته میشود و در روش دیگر وبسایت های تبلیغ دهنده میتوانند با نگارش یک متن تبلیغاتی و انتشار آن در وبسایت شما به معرفی کسب و کار خود بپردازند که به این روش نیز رپورتاژ گفته میشود.

در مجموع اگر بخواهید از راه ارائه جایگاه های تبلیغاتی کسب درآمد کنید میتوانید از راه های زیر استفاده کنید:

  • اجاره جایگاه به ازای کلیک
  • اجاره جایگاه به صورت ماهیانه و…
  • فروش بک لینک
  • فروش رپورتاژ
  • و…

کسب درآمد از سایت با تبیغات

 

بازاریابی پورسانتی

شرکت هایی راه اندازی شده اند که به وسیله آن ها شما می توانید تبلیغات این شرکت ها را درون سایت خود قرار دهید و به ازای هر فروشی که از سایت شما انجام می شود ( یعنی مشتری از طریق سایت شما وارد سایت هدف می شود) یک پورسانت از این شرکت ها دریافت کنید. توجه داشته باشید که وقتی یک کاربر از سایت شما روی این تبلیغات کلیک می کند و وارد سایت هدف می شود آی وی این کاربر به وسیله کوکی ها بررسی و شناسایی می شود و با توجه به استراتژی شرکتی که با آن کار می کند چندین ماه این ای پی ضبط می شود و اگر این کاربر حتی حدود ۹۰ روز بعد هم اون کالا رو خریداری کنه به حساب شما ثبت میشه و پورسانت حاصل از خرید کاربر به حساب شما واریز میشود.

ارائه خدمات طراحی وبسایت

بسیاری از افرادی که توانایی و مهارت مناسبی در زمینه طراحی و تولید سایت دارند برای فروش خدمات خود اقدام به تاسیس یک سایت می‌کنند تا افرادی که نیاز به داشتن وبسایت دارند اما دانش کافی در این زمینه ندارند و یا به هر دلیل نمیخواهند خودشان وبسایت را طراحی کنند بتوانند با ثبت سفارش طراحی وبسایت در وبسایت شما مبلغی را در ازای طراحی یک وبسایت به شما پرداخت کنند.

کسب درآمد از سایت با تولید محتوا

 

کسب درآمد از سایت از راه تولید محتوا

تولید محتوا یکی دیگر از روش های کسب درآمد از سایت است که شما می توانید با شرکت های  تولید محتوا ارتباط برقرار کنید. شیوه کار هم به این شکل است که شرکت های تولید محتوا به شما یک موضوع در یک زمینه مشخص می دهند و شما باید در مورد اون موضوع یک محتوا بنویسید و بابت این کار به صورت توافقی مبلغی را به ازای نگارش هر محتوا شرکت سفارش دهنده دریافت کنید. در این روش مدل پرداخت هزینه معمولا براساس تعداد کلمات نگارش شده محاسبه میشود در نتیجه هر چقدر یک مقاله را کاملتر بنویسید هزینه ای که دریافت میکنید نیز افزایش میابد. در صورتی که علاقمند هستید تا چگونگی تولید محتوا برای انتشار در سایت ها را یاد بگیرید میتوانید به آموزش تولید محتوا برای سئو سایت که توسط فرادرس منتشر شده است مراجعه کنید.

وب سایت های فروش اشتراک

برخی از مدیران سایت ها بابت دسترسی کاربران به محتواهایی که تولید کردند حق اشتراک می گیرند و از این طریق کسب درآمد میکنند. به عنوان مثال حتما تا به حال به سایت های فروش فیلم سرزده اید. همانطور که میدانید شیوه کار این وبسایت ها به این شکل است که کاربر برای تماشای فیلم ها باید اشتراک خریداری کند. البته راه اندازی وبسایت های فروش اشتراک فقط محدود به وبسایت های فعال در زمینه فیلم نیست و میتوان در زمینه های دیگر مانند آموزش و… نیز از این روش برای کسب درآمد از سایت استفاده نمود.

دکمه بازگشت به بالا