دئوس وایان؛ شروع قدرتمند برای اتریش در صنعت خودرو! (+عکس)

تولید این ابرخودرو تنها محدود به ۹۹ دستگاه خواهد بود و براساس اطلاعات موجود مجموعه خروجی پیشرانه الکتریکی آن نیز برابر با ۲۲۰۰ اسب بخار است.

موبنا دئوس اتومبیلز نام یک کمپانی نوپا(تاسیس ۲۰۲۰) در صنعت خودرو است که دفتر مرکزی آن در اتریش قرار دارد. این کمپانی یک محصول جدید با نام دئوس وایان را در برنامه تولید قرار داده است.

ابرخودروی مذکور تنها محدود به ۹۹ دستگاه خواهد بود و براساس اطلاعات موجود مجموعه خروجی پیشرانه الکتریکی آن نیز برابر با ۲۲۰۰ اسب بخار است!

البته دئوس وایان فعلا در مرحله طرح قرار دارد و برای نتایج واقعی روی جاده باید منتظر ارائه نمونه اولیه آن بود. از منظر طراحی نیز شباهت هایی با سوپر اسپرت های مک لارن و لوتوس قابل مشاهده است. البته اگر در تاریخ صنعت خودرو عقب تر برویم می توانیم از شباهت های وایان با لامبورگینی میورا نیز صحبت کنیم.

با چنین آماری در رابطه با پیشرانه، انتظار می رود وایان طی ۱.۹۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد. بیشینه سرعت نیز حدود ۴۰۰ کیلومتر برساعت پیش بینی شده است.

البته چنین ادعاهایی در صنعت خودرو چندان سناریو جدیدی نیستند و پیش از این نیز استارت آپ های مختلفی موارد مشابهی را مطرح کرده اند و بیشتر آنها به هیچ نتیجه کاربردی ختم نشده اما خبر خوب در رابطه با دئوس این است که کمپانی مذکور تنها نیست و برای توسعه وایان با کمپانی انگلیسی WAE (Williams Advanced Engineering) فعال در زمینه توسعه پلتفرم های فناورانه خودرویی و همچنین استودیو طراحی معروف ایتال دیزاین همکاری دارد.

گفتنی است کمپانی انگلیسی WAE در ارتباط با تیم فرمول ۱ مشهور ویلیامز است.

براساس اطلاعات ارائه شده از دئوس، تحویل ۹۹ دستگاه وایان از سال ۲۰۲۵ آغاز می شود.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا