کتاب برنامه‌ریزی راهبردی در سازمان‌های غیرانتفاعی به بازار نشر رسید

با شیوه طراحی راهبرد برای انجمن‌های غیر دولتی آشنا شوید، به همین منظور کتابی با عنوان کتاب برنامه ریزی راهبردی در سازمان‌های غیرانتفاعی منتشر به تازگی منتشر شده است.

بسیاری از انجمن ها و تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد دارای برنامه جامع راهبردی نیستند و وقتی هم می خواهند چنین برنامه ای داشته باشند، به برخی از موسسات و شرکت های مشاوره برنامه ریزی مراجعه کرده و آنها بعد از مدتی نسخه ای از برنامه ریزی راهبردی را به ایشان ارائه می کنند. ابن برنامه ریزی به دلیل اینکه برون سپاری شده است با آنچه که مورد نیاز تشکل های مورد نظر است، در بسیاری از مواقع، با واقعیت ها و چالش های پیش رو تشکل ها فاصله دارد. به همین دلیل، انجمن ها خودشان باید دست به کار شوند و ضمن آشنائی با برنامه ریزی، یا اقدام به تدوین سند برنامه راهبردی کنند یا اینکه بدانند از برنامه ریزی راهبردی چه انتظاراتی باید داشته باشند.

کتاب برنامه‌ریزی راهبردی در سازمان‌های غیرانتفاعی به بازار نشر رسید
به همین دلیل،کتاب «برنامه ریزی راهبردی در سازمان های غیرانتفاعی» نوشته مایکل آلیسون و جود کِی که ویراست جدید آن، به تازگی به بازار کتاب آمده ، تلاش می کند به تمامی مدیران، کارکنان و دستاندرکاران سازمانهای غیردولتی، نحوه تدوین راهبردهای خرد وکلان و اجرای آن را به صورت کاربردی آموزش دهد. این کتاب آموزشی با نثری روان توسط کتایون مصری و محسن ایلچی، در ۳۲۶ صفحه ترجمه شده و به اکثر سوالاتی که بر سر راه برنامه ریزی سازمان های مردم نهاد وجود دارد، پاسخ می دهد.
خوانندگان در این کتاب با مباحثی مانند نحوه برنامه ریزی موفق، چگونگی تدوین راهبردها، تنظیم سبد برنامه ای و الگوی کسب وکار، توجه به ذینفعان و غلبه بر چالش های پیشِ روی سازمانهای غیردولتی آشنا می شوند.
کتاب مذکور به سفارش انجمن احیای ارزشها و حمایت موسسه خیریه نیکان جمشید تهران و شبکه ملی (موسسات نیکوکاری و خیریه) تهیه شده و از سوی انتشارات دستان(۶۶۹۵۴۸۰۰-۰۲۱) منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا