وزیر ارتباطات در بازدید از نمایشگاه تلکام۲۰۲۱: برای حمایت از تولیدات داخلی باید بازارسازی کنیم

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در بیست‌و‌دومین نمایشگاه تلکام گفت : بهترین حمایت از تولیدات داخل را بازارسازی و مزیت‌سازی برای آنان عنوان کرد و افزود: شرکت‌های داخلی باید کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند تا قابلیت رقابت داشته باشد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از ستاد خبری تلکام در نمایشگاه، شرکت مخابرات ایران: عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در نمایشگاه بیست‌و‌دوم تلکام از توانمندی‌ها و تولیدات شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات بازدید کرد.

اوضمن بازدید ازغرفه شرکت مخابرات ایران در جریان برنامه ها و دستاوردهای این شرکت در نمایشگاه بیست‌و‌دوم تلکام قرارگرفت.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اینترنت ثابت ۱۰ سال بهبود نیافته‌ است گفت: در این حوزه بین ۱۹۰ کشور رتبه ۱۴۲ را داریم و اگر اتفاقی در حوزه توسعه زیرساخت‌ها افتاده‌ بود، این جایگاه را نداشتیم. البته در دو سه روز اخیر اوضاع بهتر شده است زیرا وضعیت پهنای باند بین‌الملل خود را ترمیم کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات افزود: شرکت مخابرات ایران باید حتماً و قطعاً تضمین‌های لازم را برای حداقل ایجاد سالانه یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور به ما اعلام کند یعنی در ازای اینکه تعرفه تلفن ثابت افزایش یابد، مخابرات باید یا سیم مسی را تبدیل به فیبر نوری کند یا در نقاطی که ارتباطات وجود ندارد، پورت فیبرارائه کند. دوستان مخابرات قول داده‌اند که یکی از این الزامات را انجام خواهند داد.

وزیر ارتباطات گفت: ۳۰ درصد از خطوط تلفن ثابت ماهانه هزار تومان درآمد دارد و این در حالی است که مخابرات بابت این خطوط ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت می‌کند.

زارع‌پور در مورد کیفیت اینترنت نیز گفت: در حال تلاش برای افزایش کیفیت اینترنت هستیم و برنامه بلندمدت و میان‌مدتی در این زمینه داریم.
وی در مورد حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی داخلی گفت: بهترین حمایت از تولید داخل بازارسازی و مزیت‌سازی است تا بتوانند در داخل کشور محصول خود را بفروشند. ما کمک‌ می‌کنیم کیفیت محصول‌شان را ارتقا بدهند تا قابلیت رقابت داشته‌ باشند و همچنین با اپراتورها و فعالانی که به این تجهیزات نیاز دارند هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا رویکرد خود را به حمایت از تولید داخل سوق دهند. در این زمینه ظرفیت‌های خوبی در داخل کشور وجود دارد.

زارع‌پور درباره نسخه ارسالی طرح صیانت که وزارت ارتباطات به مجلس ارسال کرد توضیح داد:‌ در این طرح نگرانی‌های متخصصان و کسب‌وکارها را برطرف کرده‌ایم و در عین حال چارچوب‌های لازم برای شفاف شدن فضا فراهم شده است اما در انتها تصمیم‌گیری با نمایندگان مجلس است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از اپراتور‌ها خواسته‌ایم که سیاست‌های خود را به سمت استفاده از تولیدات داخلی سوق دهند.

وی ظرفیت تولیدات داخلی را در حوزه مخابرات و ارتباطات مناسب ارزیابی کرد و افزود: جوانان خلاق و توانمند کشور در بسیاری از حوزه‌های ارتباطاتی تجهیزات مناسبی تولید کرده‌اند که با حمایت وزارت ارتباطات و اپراتورها شاهد رشد بیشتر آنان خواهیم بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به تحریم‌ها و مشکل دسترسی اپراتورها به تجهیزات خارجی، گفت: تولید‌کنندگان داخلی در ۳ سال گذشته بسیاری از نیازهای اپراتورها را مرتفع کرده‌اند. این موضوع نوید خوبی برای صنعت مخابرات است که می‌تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات در بازدید حدود ۳ ساعته با حضور در غرفه‌های تولیدات تجهیزات مخابراتی و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در این حوزه، با فعالیت‌ها و خدمات این شرکت‌ها از نزدیک آشنا شد.

همچنین فعالان و تولید‌کنندگان حوزه تلکام ضمن معرفی محصولات و دستاوردهای خود، مسائل و مشکلات پیش رو را با وزیر ارتباطات مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا