تاکسی هوایی الکتریکی با طراحی عجیب (+فیلم و عکس)

شرکت “فناوری‌های پروازی اسندنس”(Ascendance Flight Technologies) مستقر در “تولوز”(Toulouse) فرانسه از طرح قابل توجه هواپیمای عمودپرواز(VTOL) الکتریکی-هیبریدی خود به نام “ATEA” رونمایی کرده است.

موبنا به گزارش آی‌ای، “ATEA” یک هواپیمای پنج سرنشین الکتریکی-هیبریدی است که  قابلیت برخاستن و فرود عمودی(VTOL) دارد. طراحی آن با سایر هواپیماها فرق دارد زیرا پیکربندی بال‌های‌ آن پشت سر هم قرار دارد و موتورهایی درون بال‌ها تعبیه شده است. این موارد به آن ظاهری غیرمعمول می‌دهد.

این طراحی جدید در نتیجه‌ی سه سال تحقیق و توسعه ایجاد شده و این شرکت آن را “هواپیمای آینده” می‌نامد زیرا نشان‌دهنده‌ی هدف این شرکت در جهت کربن‌زدایی از صنعت هوانوردی است. این هواپیما قرار است در مقایسه‌ با هواپیماهای معمولی، تا ۸۰ درصد انتشار کربن را کاهش دهد.

 

 

هواپیمای “ATEA” با بُرد ۴۰۰ کیلومتر به گونه‌ای طراحی شده که قادر به فعالیت در حومه شهرها است. و ساختار “موتور-در-بال”(fan-in-wing) آن برای پرواز عمودی ضروری است. این ملخ‌ها یکی از سیستم‌های پیشران هواپیما را تشکیل می‌دهند و دو موتور دیگر در دماغه و دم این هواپیما قرار دارد.

این شرکت، ترکیب چنین فناوری‌هایی را سیستم “Lift+Cruise” نامیده است.

تاکسی هوایی الکتریکی با طراحی عجیب

انرژی هواپیمای “ATEA” با فناوری الکتریکی-هیبریدی تامین می‌شود و به موتورهای ماژولار هیبریدی مجهز شده است.

این هواپیما مزایای زیست‌محیطی دارد و تا ۸۰ درصد از انتشار کربن می‌کاهد و در کنار همه این‌ها تا چهار برابر صدای کمتری نسبت به هواپیماهای معمولی ایجاد می‌کند.

این هواپیما قادر به حمل پنج مسافر است بنابراین برای سفرهای شهری و به عنوان تاکسی مناسب‌تر است. بُرد برنامه‌ریزی شده آن، ‌این هواپیما را قادر می‌سازد تا سریع‌تر و دورتر از تاکسی‌های زمینی کار کند.

“جین کریستوف لمبرت”(Jean-Christophe Lambert)، از موسسین و مدیرعامل این شرکت می‌گوید: هواپیمایی که می‌بینید نتیجه تلاش دپارتمان تحقیق و توسعه ما است که بر روی چهار نمونه اولیه آزمایش شده و بر روی هزینه‌های آن و راحتی پرواز با آن فکر شده است.

وقتی به چنین مفاهیمی فکر می‌کنیم، انتظار می‌رود که این هواپیما به این زودی‌ها در آسمان رویت نشود با این حال شرکت “اسندنس” اهداف کوتاه مدت زیادی دارد که می‌خواهد طی چندین سال آینده به آن‌ها دست‌ یابد.

“لمبرت” می‌گوید: “ATEA” به زودی به شکل یک نمونه‌ اولیه کامل ایجاد خواهد شد و آزمایش آن در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. ما در حال حرکت به سوی هدف خود یعنی دریافت مجوز در سال ۲۰۲۵ هستیم.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا