کاربرد بلوک هبلکس چیست

مهم ترین کاربردی که برای بلوک هبلکس وجود دارد استفاده از آن در دیوارچینی ساختمانها می باشد که به علت بزرگ بودن این بلوک ها سرعت بالا رفتن دیوار بسیار زیاد خواهد بود.

هبلکس، بلوک سبک هوادار اتوکلاو شده می باشد.سطح آن صاف است و نیاز به گچ و ندارد. هبلکس دارای ویژگی های خاصی همچون عایق صوت و حرارت جهت حفظ و صرفه جویی در انرژی، مقاومت و استحکام بسیار بالا، وزن سبک جهت کاهش اثرات تخریبی زلزله، کارپذیری مطلوب نظیر سوراخکاری، شیارزنی، برش با اره و فرز می باشد.

بلوک هبلکس از انواع مصالح سبک است که مهم ترین کاربرد آن ایجاد لایه ای به عنوان عایق صوتی حرارتی است و نقش باربری ندارد. سرعت اجرای آن بسیار کمتر از سایر مصالح دیوارچینی است. عبور تاسیسات به راحتی از این بلوک ها امکان پذیر است. در ایران این بلوک ها با طول ۶۰ سانتی متر ، ارتفاع ۲۴ سانتی متر و عرض های متفاوت ۳۰ ،۲۰، ۱۵ ، ۱۲ ، ۱۰ و ۸ سانتی متر در بازار عرضه می شوند

نحوه تولید بلوک هبلکس چگونه است؟

مواد اولیه برای تولید بلوک هبلکس سیلیس، آهک و سیمان می باشد. سه سیلوی سیمان، آهک و سیلیس برای تولید بلوک هبلکس وجود دارد. در ابتدا مخلوطی از سیلیس و آب تولید شده و بعد از آن سیمان و آهک به آن افزوده می شود. تمام این مواد در میکسر ریخته شده تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و وارد قالب شوند. دوغاب تولید شده را تا نصفه قالب می ریزند و اجازه می دهند تا مخلوط گفته شده در قالب حباب های هوا را آزاد کند. پس از مرحله کنترل کیفیت محصول، بلوک ها وارد اتوکلاو شده و در دما و فشار معینی پخته می شوند و بلوک هبلکس تولید شده به بازار عرضه می گردد.

کاربرد بلوک هبلکس چیست

  • مهم ترین کاربردی که برای بلوک هبلکس وجود دارد استفاده از آن در دیوارچینی ساختمانها می باشد که به علت بزرگ بودن این بلوک ها سرعت بالا رفتن دیوار بسیار زیاد خواهد بود.
  • در صورتی که بخواهید ساختمانی که در برابر زلزله و آتش سوزی مقاوم باشد بسازید پیشنهاد می شود که ازبلوک هبلکس در ساختمان خود استفاده نمایید.
  • در کف سازی ساختمان می توان از بلوک های هبلکسکه شکسته هستند استفاده کرد و از این طریق در مصرف مصالح صرفه جویی کرد و هزینه ها را پایین آورد.
  • بلوک هبلکسمانند بلوک سبک توانایی بالایی در جذب آب و رطوبت دارد و این مزیت مهمی برای این بلوک ها به شمار می آید.
  • این بلوک ها می توانند از ورود جانداران و حشرات موذی به داخل ساختمان جلوگیری نمایند

 

اىرس: جاده خاوران بعد از سه راه سیمان رو بروی پدافند هوایی شهید ستاری چنب کارخانه ماسه کوهساران

۰۹۱۲۴۵۹۳۷۲۹–۰ ۹۳۹۴۵۹۳۷۲۹شماره تماس:

https://saboksazaneisatis.ir/ اىرس سايت:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا