ارائه سیستم خودتنظیمی پرهیز از واژگونی برای دوچرخه (+فیلم و عکس)

ژی هوی جون در اوقات فراغت خود و طی یک بازه زمانی بیش از چهار ماه روی این پروژه کار کرده است و دوچرخه ای با قابلیت حفظ تعادل خود را ساخته است.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – ژی هوی جون که یک مهندس سخت افزار چینی است، دوچرخه ای با قابلیت حرکت خودمختار، پرهیز از برخورد با موانع و حفظ تعادل خود معرفی کرده است. این محصول شاید بتواند خیال افرادی که هنگام دوچرخه سواری همواره نگران زمین خوردن هستند را راحت کند.

 

 

ژی هوی جون در اوقات فراغت خود و طی یک بازه زمانی بیش از چهار ماه روی این پروژه کار کرده و دوچرخه ای با قابلیت حفظ تعادل خود که از یک شتاب سنج و حسگرهای ژیروسکوپ برای این کار استفاده می کند را ساخته است.

سامانه های به کار رفته در این دوچرخه به چرخ جلو اجازه می دهد تا شرایط را بررسی و اگر در حال زمین خوردن باشد به سرعت تغییر وضعیت داده و شرایط خود را اصلاح کند.

معرفی دوچرخه‌ای خودمختار با قابلیت حفظ تعادل خود

این سامانه برای جلوگیری از افتادن دوچرخه میزان درست از تکانه زاویه ای در مسیر درست را ایجاد می کند.

حرکت دوچرخه کاملا روان است و تقریبا به صورت نامحسوس تعادل خود را حفظ می کند و این گونه احساس می شود که یک روح در حال هدایت آن است.

برای سامانه تشخیص موانع و پرهیز از برخورد، ژی هوی جون یک سامانه کنترل خودکار را طراحی کرده که از الگوریتم درک و کنترل سفارشی سازی شده استفاده می کند و به حسگرها و یک تراشه متصل شده است.

معرفی دوچرخه‌ای خودمختار با قابلیت حفظ تعادل خود

ویژگی های دوچرخه خودتنظیم

ژی هوی جون از چاپ سه بعدی و ماشین آلات برای ساخت برخی قطعات مورد نیاز دوچرخه خود استفاده کرده است. افزون بر شتاب سنج و ژیروسکوپ، این دوچرخه به دو پیشرانه بدون برس، یک اهرم دنده و همچنین یک دوربین تعیین عمق RGBD مجهز است و از یک حسگر لیدار که در خودروهای بدون راننده برای تشخیص محیط اطراف استفاده می شود، بهره می برد.

معرفی دوچرخه‌ای خودمختار با قابلیت حفظ تعادل خود

این دوچرخه به یک باتری لیتیوم مدل ۶S مجهز شده که تقریبا برای سه ساعت نیرو تولید می کند.

ژی هوی جون در سال ۲۰۱۸ از دانشگاه علوم الکترونیک و فناوری چین فارغ التحصیل شد و از آن زمان در شرکت اُپو که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعال است، کار می کند.

معرفی دوچرخه‌ای خودمختار با قابلیت حفظ تعادل خود

البته ژی هوی جون اطلاعاتی درباره این که دوچرخه خودتنظیم وی هنگامی که فردی آن را می راند نیز همچنان می تواند تعادل خود را حفظ کند، اشاره ای نداشته و در حال حاضر فقط تصاویری که نشان می دهند دوچرخه بدون سوار حرکت می کند و از کنار موانع عبور می کند، منتشر شده اند.

از این رو، باید منتظر ماند و دید زمانی که سنگینی یک فرد روی دوچرخه قرار می گیرد همچنان قادر به حفظ تعادل خود خواهد بود یا خیر.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا