چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟ ۵ راهکار ساده و عملی برای نگهداری از گوشی

نگهداری درست از گوشی عمر موبایل شما را افزایش می‌دهد. اگر سری به بازار خرید و فروش گوشی بزنید، قیمت‌های بالا برق از سرتان می‌برد.

در ماه و سال‌های اخیر ( زمستان ۹۹) شیب قیمت گوشی صعودی بوده و قصد پایین آمدن هم ندارد. به همین دلیل ضروری است برای مدیریت هزینه‌ها، حسابی مراقب گوشی خودمان باشیم. در این مقاله می‌خواهیم با گفتن ۵ ترفند ساده، به سوال چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم پاسخ دهیم. با خواندن این نکات و به کار بردن آن‌ها، می‌توانید عمر مفید گوشی خود را چند برابر کنید. در ادامه همراه ما باشید.

۱-     باتری، مراقب قلب گوشی خود باشید

اولیه توصیه ما مهم‌ترین و تاثیرگذارترین راه مراقبت از گوشی است. باتری گوشی ، قلب دستگاه است. بنابراین بیشتر از هر چیزی باید به باتری اهمیت بدهید. برای مراقبت از باتری بهتر است توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

  • از داغ شدن باتری گوشی خود جلوگیری کنید
  • در هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنید
  • گوشی را بیش از اندازه در شارژ نگه ندارید
  • از قراردادن گوشی در محل‌های خیلی سرد و خیلی گرم خودداری کنید

دقت داشته باشید که همه باتری‌ها در اثر استفاده نادرست خراب می‌شوند. بنابراین در اینجا قیمت و برند گوشی شما اهمیتی ندارد. از روز اول و هنگام خرید تا آخرین روزی که گوشی در دست شماست از قلب موبایل خود حفاظت کنید.

چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟ 5 راهکار ساده و عملی برای نگهداری از گوشی

 

۲-     آپدیت نرم‌افزارها؛ به‌روزترین باشید

دومین توصیه ما برای مراقبت از گوشی، به روزرسانی مستمر نرم افزارها است. نرم افزارها را فقط برای امکاناتشان به‌روزرسانی نمی‌کنیم. بلکه آپدیت‌های اپلیکیشن‌های موبایل مستقیما بر روی امنیت گوشی تاثیر گذار هستند. شرکت‌های تولید کننده نرم افزارها هر چندوقت یکبار با ارائه یک به‌روزرسانی، آخرین موارد استانداردهای امنیتی را ارتقاء می‌دهند.

دقت داشته باشید که اپلیکیشن‌ها بر روی مصرف باتری هم تاثیرگذار هستند. به همین دلیل شرکت‌ها سعی می‌کنند در هنگام ارائه آخرین آپدیت‌ها، تمرکز ویژه‌ای بر روی عملکرد اپلیکیشن داشته و پرفورمنس را افزایش دهند. این مساله می‌تواند بر روی سلامت باتری دستگاه شما هم اثرگذار باشد. پس حالا که این قدر آپدیت نرم‌افزارها اهمیت دارد، لطفا همین الان گوشی خود را به آخرین آپدیت نرم افزاری میهمان کنید!

۳-     حافظه داخلی را پر نگه ندارید؛ رایج‌ترین علت کاهش عمر گوشی

یکی دیگر از سهل‌انگاری‌های اکثر افراد، پر کردن حافظه گوشی تا انتهای خود است. یعنی افراد حافظه گوشی را تا بیشترین حد ممکن پر نگه می‌دارند. مساله‌ای که اولا گوشی شما را کند می‌کند و دوما بر روی باتری و عملکرد کلی دستگاه تاثیر منفی دارد.

ساده‌ترین راه حل برای مراقبت از حافظه داخلی، استفاده از ظرفیت کامل و نه بیش از حد است. همان طور که می‌توانید برای اطمینان از شارژ دائمی گوشی خود، یک پاوربانک ۳۰۰۰۰ تهیه کنید، برای گوشی هم یک حافظه جانبی بخرید. البته اگر گوشی شما قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را داشته باشد. حافظه جانبی به شما کمک می‌کند تا ویدیوها، عکس‌ها و اطلاعات بیشتری را بدون فشار به حافظه داخلی، در دستگاه خود نگهداری کنید.

چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟ 5 راهکار ساده و عملی برای نگهداری از گوشی

۴-     تمیز نگه داشتن گوشی؛ ظاهر موبایل‌تان را حفظ کنید

یکی دیگر از بهترین و مهم‌ترین راه‌های افزایش طول عمر گوشی، تمیز نگه‌داشتن دستگاه است. منظور ما دقیقا تمیز نگه داشتن و حفظ ظاهر است. برای این کار می‌توانید به صورت مرتب صفحه گوشی را با مایع تمیزکننده مخصوص و دستمال پارچه‌ای تمیز کنید. همچنین تمیز کردن قاب گوشی، کیف و سایر لوازم جانبی هم مستقیما بر روی ظاهر گوشی و عمر آن تاثیرگذار است. خلاصه اینکه حواستان به گوشی تلفن همراه‌تان باشد.

۵-     بیش از اندازه از وای‌فای و بلوتوث استفاده نکنید

یکی دیگر از اشتباهاتی که سلامتی گوشی هوشمند را به خطر می‌اندازد استفاده از مداوم از بلوتوث، وای فای و دیگر راه‌های ارتباطی است. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که به قابلیت‌های گوشی هوشمند خود احتیاجی ندارید، آن‌ها را روشن نگذارید. برای مثال هنگام خواب و شب می‌توانید وای فای و قابلیت‌های دیگر گوشی خود را خاموش کنید. دقت داشته باشید که این مساله باز هم بر روی سلامتی باتری دستگاه شما اثرگذار است.

چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟ 5 راهکار ساده و عملی برای نگهداری از گوشی

اگر گوشی‌تان خراب شده، نگران نشوید

در این مقاله سعی کردیم با ارائه ۵ راهکار موثر به سوال چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم ؟ پاسخ دهیم. اما اگر گوشی شما دچار مشکل شده نگران نباشید. هر مشکلی الزما به معنی دورانداختن گوشی تلفن همراه نیست. تهیه لوازم جانبی اصل و معتبر می‌تواند گوشی شما را از بحران خارج کند. برای خرید لوازم جانبی مثل باتری، رم، هدست و هدفون کافی است به سایت جانبی مراجعه کنید. جانبی ارائه‌کننده مدرن‌ترین و بهترین محصولات گوشی تلفن همراه از برندهایی مثل محصولات شیائومی، اپل، سامسونگ، هواآوی و سایر برندهای محبوب بازار است. برای خرید لوازم جانبی کافی است همین الان وارد سایت جانبی شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا