شاسی بلند جدید چینی با نگاهی به تسلا! (+عکس)

در این قسمت با یک محصول کامل و قابل اعتماد روی کاغذ مواجه می شویم زیرا با توجه به اطلاعات تولید کننده، آرک فاکس دارای امکاناتی شامل: ورود بدون کلید، ریموت استارت، کروز کنترل تطبیقی در تمامی تریم ها و … می شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل در مطلبی با عنوان آرک فاکس لایت به معرفی یک برند خودرویی جدید در کشور چین پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره شد؛ آرک فاکس یک برند چینی برای ارائه محصولات الکتریکی است که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد و از سال ۲۰۱۷ لوگوی آن روی تولیداتی با همین نام ثبت می شود. این برند زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی مطرح بایک محسوب می شود.

یکی دیگر از محصولات جدید آرک فاکس α-T نامگذاری شده که با مدل ۲۰۲۱ و رده قیمتی ۳۷۰۱۰ تا ۴۸۹۴۰ دلار در بازار چین عرضه می شود.

ابعاد

این خودروی الکتریکی که در قسمت دماغه شباهت زیادی به محصولات تسلا نیز دارد از منظر ابعاد برابر با ۴۷۸۸ میلیمتر در طول، ۱۹۴۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۸۳ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۹۱۵ میلیمتر است. فاصله از زمین ۱۶۰ میلیمتر و ظرفیت صندوق آن برابر با ۴۶۲ لیتر است. رینگ ها در اندازه های ۱۹ و ۲۰ اینچی ارائه می شوند.

یکی از جذاب ترین بخش های طراحی بدنه به فرم ستون آخر و جزئیات کرومی آن مربوط می شود.

پیشرانه

در قسمت پیشرانه از موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی استفاده شده که گشتاوری معادل ۳۶۰ نیوتن متر دارد. ظرفیت باتری با توجه به تریم از ۶۷.۳ کیلووات ساعت تا ۹۳.۶ کیلووات ساعت متغیر است. برد حرکتی نیز در نمونه ضعیف تر باتری برابر با ۴۸۰ کیلومتر و در نمونه باتری بزرگ تر برابر با ۶۵۳ کیلومتر عنوان شده است. در تریم های مورد اشاره فقط یک موتور الکتریکی استفاده شده که روی محور جلو نصب شده است.

اما در گرانترین تریم از ۲ موتور الکتریکی با ۴۳۰ اسب بخار خروجی و  گشتاور ۷۲۰ نیوتن استفاده می شود که برد حرکتی این مدل با باتری ۹۳.۶ کیلووات ساعت برابر با ۶۰۰ کیلومتر است. با توجه به حضور دو موتور؛ سامانه تمام چرخ محرک در این تریم فعال است.

زمان لازم برای باتری لیتیومی این محصول به ترتیب ۱۱.۵ و ۱۵.۵ ساعت محاسبه شده است.

کابین

آرک فاکس از یک کابین فناورانه و جذاب برای این محصول بهره می برد که دارای امکاناتی چون نمایشگر دیجیتال نشانگر آمپر، نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی بزرگ، سیستم تهویه اتوماتیک در تمامی تریم ها با دسترسی مستقل برای ردیف عقب، نمایشگر هدآپ، درب صندوق الکتریکی با سیستم باز شونده بدون دخالت دست، نورپردازی هوشمند داخلی، پشتیبانی از فرمان های صوتی، پورت های یو اس بی و یو اس بی تایپ-سی و شیار کارت حافظه اس دی برای سیستم صوتی، بلوتوث، تنظیم الکتریکی با حافظه برای صندلی راننده و سرنشین، استراحتگاه دست راننده، شارژ بی سیم، اسکاری روف الکتریکی، استارت دکمه ای، پاور ویندوز جلو و عقب، سنسور باران، برف پاک کن عقب، آینه های جانبی با تنظیم الکتریکی و گرم کن و … اشاره کرد.

ایمنی

در این قسمت با یک محصول کامل و قابل اعتماد روی کاغذ مواجه می شویم زیرا با توجه به اطلاعات تولید کننده، آرک فاکس دارای امکاناتی شامل: ورود بدون کلید، ریموت استارت، کروز کنترل تطبیقی در تمامی تریم ها، رادار پارک جلو و عقب، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، دوربین عقب، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک اتوماتیک، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک اتوماتیک، نوربالای تطبیقی، ایزوفیکس و … می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا