مشهورترین موزه ها در قاره اروپا

در قاره اروپا موزه های بیشماری وجود دارد که برخی دارای شهرت جهانی اند و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارند و تعداد زیادی از از آن ها در شهر لندن و شهر پاریس قرار دارند که در ادامه این مطلب به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت :

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا یکی از معروفترین موزه های دنیاست و سالانه میلیون ها بازدید کننده داشته و به یکی از جاذبه های دیدنی شهر لندن تبدیل شده است. این موزه در خیابان گریت راسل  لندن قرار دارد و برای تماشای همه جزئیات موجود در آن به هفته ها زمان نیاز دارید اما میتوانید از راهنماهای داخل موزه کمک گرفته و برخی از جذاب ترین آثار موجود در آن را ببینید. این موزه همه روزه از ساعت ده صبح الی پنج عصر باز است و در روزهای شنبه تا سه شنبه بازدید از آن رایگان خواهد بود.

موزه پرادو در اسپانیا  The Prado

موزه پرادو یکی از جاذبه های دیدنی در شهر مادرید است و تا قبل از این که به موزه تبدیل شود یک کاخ سلطنتی بوده که خاندان سلطنتی این کشور سالها در آن اقامت داشتند. در این  آثار هنری  هنرمندان بزرگی همچون فرانسیسکو گویا، رافائل سانتسیو و پیتر پال روبنز به نمایش گذارده شده است.

این موزه در شهر مادرید و در بلوار پاسئو دل پرادو قرار دارد و بازدید از آن رایگان است.

موزه گورکی در روسیه Gorky House-Museum

موزه گورکی در خانه ای تاریخی و اشرافی در شهر مسکو در تور روسیه سفر باتو قرار دارد که در سال ۱۹۰۶ میلادی طراحی شد و به عمارت ریابوشینسکی مشهور گردید . این بنا بیش از یک قرن قدمت داشته و  طراح آن فئودور شختل نام دارد. این عمارت در سال ۱۹۳۱ به عنوان هدیه به ماکسیم گورکی تقدیم شد و از آن پس، عمارت گورگی نام گرفت. در این عمارت تاریخی شاهد تماشای شیوه زندگی و آثار به جامانده از  نویسندگان مشهور و بزرگ روسی خواهید بود.

این موزه در خیابان مالایا نیکیتسایا مسکو قرار دارد و بازدید از آن در روزهای سه شنبه تا یک شنبه هر هفته رایگان خواهد بود.

موزه یادبود دیوار برلین در آلمان  Berlin Wall Memorial

موزه یادبود دیوار برلین یکی از پرطرفدارترین و دیدنی ترین موزه های اروپا است، و در این موزه آخرین تکه از دیوار برلین را مشاهده خواهید کرد. این موزه داستان های غم انگیز ایستگاه بازرسی نورد بانهوف اس بان (Nordbahnhof S-Bahn) را در دوران جنگ سرد روایت می کند. با قدم زدن در آن درک خواهید کرد این موزه چه تاثیری بر زندگی شهروندان این کشور گذارده است. بسیاری از شهروندان ساکن در برلین شرقی تلاش کردند از این دیوار عبور نموده و خود را به آن سوی دیوار برسانند که اغلب داستان های تلخی برای گفتن دارند.  این موزه در واقع یک موزه خیابانی است که تلاش برای غلبه بر جدایی در شهر را به نمایش گذارده است، و بازدید از آن رایگان است.

موزه خیابانی بریستول انگلستان Bristolian street art

شهر بریستول انگلستان به یک گالری هنری بزرگی تبدیل شده و اغلب ساختمان های شهر دارای  گرافیتی هایی جذاب هستند که رهگذران را برای لحظاتی مبهوت می کنند. در سفر به این شهر اروپایی شاهد تصاویر زیبایی خواهید بود که بر روی دیوارها نقش بسته و بخشی از سرگذشت مردم این شهر در به تصویر کشیده است. تور ازمیر را آنلاین در سفر باتو خرید کنید.

موزه کارناوالت در فرانسه Musée Carnavalet

موزه کارناوالت یکی از مشهورترین و تماشایی ترین موزه های اروپا است که در شهر پاریس قرار دارد و از بخش های متعددی تشکیل شده است. در این موزه شاهد تماشای آثار بزرگی از هنرمندان مشهور دنیا خواهید بود  که قدمت برخی از آن ها به چند قرن می رسد. این موزه در حقیقت تاریخ هنر اروپا را روایت می کند و بازدید از همه جزئیات آن به روزها زمان نیاز دارد و بازدید از آن رایگان است.

گالری مردان مسلح در هلند  Schuttersgalerij

این گالری شگفت انگیز در شهر آمستردام و در خیابان کالورسترات قرار دارد و در آن مجموعه‌ ای از پرتره ‌های تاریخی از نوابغ و سلاطین کشور هلند و دیگر مشاهیر جهان به نمایش در آمده است که برخی از آثار بیش از سیصد سال قدمت دارند. یکی از مهم ترین آثار این گالری هنری، مجسمه گولیاث (Goliath) نام دارد  که سیصد و پنجاه سال قدمت دارد.  بازدید از این گالری رایگان است. تور آنتالیا را از آژانسهای معتبر استعلام قیمت کنید.

موزه توپخانه پادشاهی دانمارک Royal Danish Arsenal Museum

این موزه در واقع یک موزه جنگی است که در آن انواع ادوات و سلاح‌ های جنگی به نمایش در آمده است بعنوان مثال شمشیرهای سامورایی‌های ژاپن و موشک‌های وی یک (V-1) آلمان که در جنگ جهانی دوم مورد استفاده بود، در معرض نمایش گذارده شده است . این موزه در سال ۱۶۰۴ میلادی و به دستور پادشاه دانمارک افتتاح گردید. این موزه در شهر کپنهاگ قرار دارد و بازدید از آن رایگان می باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا