عرضه اولین گوشی دنیا با دوربین زیر نمایشگر

شرکت چینی زد تی ای از عرضه گوشی به نام اکسون ۲۰ نسل پنجم خبر داده که اولین گوشی جهان است که بر روی آن دوربینی در زیر نمایشگر نصب شده است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش انگجت، در شرایطی که بسیاری از شرکت های سازنده گوشی برای تولید تلفن های همراهی رقابت می کنند که دارای چند دوربین یا دوربین های قدرتمند باشند، زد تی ای از گوشی Axon ۲۰ ۵G با دوربین زیرنمایشگر رونمایی کرده است.

هنوز قیمت نهایی و زمان عرضه این گوشی مشخص نشده، اما گفته می شود این گوشی دارای نمایشگر ۶.۹۲ اینچی از نوع OLED و تمام اچ دی و دارای نسبت بصری ۲۰.۵ به ۹ است. گوشی یادشده از عمق رنگ ده بیتی پشتیبانی می کند.

عرضه اولین گوشی دنیا با دوربین زیر نمایشگر

برای قراردادن دوربین سلفی این گوشی در زیر نمایشگر از فناوری ویژه ای استفاده شده که رسیدن نور کافی به لنز دوربین را ممکن می کند. همچنین فناوری هایی برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت نمایشگر در زمان عکاسی نیز در این گوشی در نظر گرفته شده که البته از جزئیات این فناوری ها اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

هنوز هیچ عکسی از عملکرد این دوربین منتشر نشده است. گفتنی است شرکت های شیوآمی و اوپو نیز از برنامه های خود برای تولید گوشی با دوربین های سلفی زیر نمایشگر خبر داده اند. به هر حال تردیدی وجود ندارد که این گوشی تازه یکی از گوشی های خاطره انگیز و مهم سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا