سدان پرقدرت اشکودا با ویژگی های جدید(+تصاویر)

اشکودا برای علاقه مندان به پیشرانه های دیزلی نیز یک گزینه در کاتالوگ فروش خود قرار داده که نمونه ۲ لیتری تی دی آی با ۲۰۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۹۵ پوندفوت است.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – اخیرا به معرفی محصول جدید خانواده اوکتاویا از اشکودا پرداختیم که اینجا جزئیات بیشتر در دسترس قرار دارد. یک استیشن واگن با نام اسکات که حضوری موفق در بازار اروپا برای آن پیش بینی می شود.

اشکودا در زمینه معرفی سدان های جدید خانواده اوکتاویا نیز کاملا فعال بوده زیرا حدود ۴ ماه قبل مدل RS iV پلاگین هیبرید ۲۰۲۱ را معرفی کرد که از پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ در هماهنگی با یک موتور الکتریکی استفاده می کند. مجموع خروجی این پیشرانه برابر با ۲۴۲ اسب بخار و گشتاور برابر با ۲۹۵ پوندفوت محاسبه شده است.

RS iV پلاگین هیبرید ۲۰۲۱

RS iV پلاگین هیبرید 2021

در همین راستا و به تازگی اشکودا بازهم یک سدان جدید را در مدل ۲۰۲۱ معرفی کرده است. اوکتاویا آر اس که در واقع نسخه غیرهیبریدی مدل RS iV با یک پیشرانه متفاوت است. در این محصول از موتور ۲ لیتری تی اس آی با ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۷۳ پوندفوت استفاده شده است. این محصول در نمونه محور جلو نیز قابل سفارش است. در بخش جعبه دنده دو انتخاب پیش روی مشتری قرار دارد که شامل نمونه ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته دی اس جی می شود.

با این ویژگی ها، اشکودا اوکتاویا آر اس طی ۶.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۵۰ کیلومتر برساعت است.

اشکودا برای علاقه مندان به پیشرانه های دیزلی نیز یک گزینه در کاتالوگ فروش خود قرار داده که نمونه ۲ لیتری تی دی آی با ۲۰۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۹۵ پوندفوت است. بدین ترتیب مشتریان با قویترین موتور دیزلی تی دی آی که تا کنون روی اوکتاویا نصب شده، سر و کار دارند.

از دیگر ویژگی های آر اس ۲۰۲۱ باید به بهبود فرمان پذیری و کاهش خطای آن بویژه در پیچ های تند و همچنین بروزرسانی سیستم تعلیق مخصوصا در تنظیمات محور عقب اشاره کرد. البته امکان سفارش سیستم تعلیق پنوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع نیز در حالت آپشن فراهم شده است.

نمونه آر اس مجهز به نشانگر آمپر دیجیتال و نمایشگر سیستم سرگرمی بزرگ تر در مقایسه با مدل های استاندارد هستند. رینگ های استاندارد در اندازه ۱۸ و ۱۹ اینچی قابل انتخاب است.

هنوز تصاویر رسمی مربوط به کابین این خودرو منتشر نشده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا