چطور برای اینستاگرام پست تولید کنیم؟

در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بهترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی ایران و سایر کشورهای جهان است و بسیاری از کسب و کلرها با استفاده از اینستاگرام توانسته‌اند فروش خود را چندین برابر کنند و رونق خاصی به بیزنس خودشان بدهند.

مجله آنلاین موبنا – در این مقاله تصمیم داریم پیرامون تولید پست در اینستاگرام صحبت کنیم تا کاربران علاقه‌مند به اینستاگرام و کسب درآمد از این راه بتوانند به راحتی و بدون هیچ دغدغه خاصی محتوای مورد نظر خودشان را تولید و در این رسانه منتشر کنند.

پیش از این که بخواهیم وارد مبحث تولید پست در اینستاگرام شویم باید ببینیم که اصلاً تولید محتوا چیست و چه کاربردها و فوایدی دارد و چرا اینقدر روی بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام تأکید می‌شود.

خصوصیات محتوای صوتی در اینستاگرام

سعی کنید برای تولید پادکست در اینستاگرام از تجهیزات مناسب استفاده کنید تا کیفیت صدای پادکست قابل قبول باشد. بعضی از مخاطبان حوصله مطالعه، تماشای عکس و ویدیو را ندارند بنابراین شما با پادکست‌های باکیفیت خودتان می‌توانید آن‌‎ها را خوشحال کنید.

در صورتی که تمایل دارید با تولید محتوا به طور کلی آشنا شوید و جزئیات لازم در این زمینه را بدانید کافی است به « تولید محتوا چیست  » مراجعه کنید تا تمام موارد مهم و ضروری در اختیار شما قرار داده شود و بتوانید با استفاده از این نکات بهترین محتوای ممکن را تولید کنید.

پس از آن‌ که با مبحث تولید محتوا آشنا شدیم و به اهمیت آن پی بردیم نوبت به آن می‌رسد که عملکرد الگوریتم اینستاگرام آشنا شویم. می‌‎خواهیم بدانیم چکار کنیم که محتوای ما دیده شود؟

عملکرد الگوریتم اینستاگرام چگونه است؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام برای راحتی بیشتری کاربران خود الگوریتمی دارد که اگر یک کاربر بخواهد به موفقیت برسد باید خودش را با آن هماهنگ کند. بنابریان حضور در اینستاگرام تنها به این نیست که یک پست زیبا و جذاب تولید کنیم بلکه باید خودمان را با اجزای مختلف الگوریتم اینستاگرام سازگار کنیم تا بتوانیم در این شبکه اجتماعی به موفقیت برسیم.

الگوریتم اینستاگرام دقیقاً همان چیزی است که تصمیم می‌گیرد وقتی شما فید خودتان را باز می‌کنید دقیقاً با چه محتواهایی روبرو شوید بنابراین اگر بتوانید دل اینستاگرام را به دست بیاورید خیلی راحت محتوا و پست‌های شما را در بین پست‌های پیشنهادی به سایر مخاطبان قرار می‌دهد.

۸ نکته مهم برای هماهنگ شدن با الگوریتم اینستاگرام

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به ۸ نکته مهمی اشاره کنیم که باعث می‌شود با الگوریتم اینستاگرام سازگار شویم و بتوانید پست‌های خود را هم با کاربران و هم با اینستاگرام هماهنگ کنیم و به بازدید بیشتری دست پیدا کنیم:

نکته اول: انتشار پست به صورت مستمر و مداوم

اگر می‌خواهید یک استراتژی ویژه و عالی برای حضور در اینستاگرام داشته باشید باید به کار خودتان نظم بدهید و به صورت مستمر و مداوم محتوای خودتان را در اینستاگرام منتشر کنید. نباید این طور باشد که یک روز ده پست منتشر کنید و بروید و ده روز بعد برگردید و دوباره ده پست منتشر کنید. به جای این کار روزی یک پست منتشر کنید ولی در کار خود نظم و ترتیب داشته باشید.

نکته دوم: تجزیه و تحلیل پیج کسب و کار خود را بررسی کنید

سعی کنید آنالیز پیج کسب و کار خودتان را به صورت مداوم بررسی کنید تا ببینید مخاطب نسبت به کدام پست توجه بیشتری نشان می‌دهد. وقتی این موضوع را فهمیدید تمرکز خود را روی آن دسته از محتوا بگذارید.

نکته سوم: استفاده دوباره و چندباره از محتوای پربازدید

در صورتی که مخاطب از یک محتوا خوشش آمد می‌توانید آن را دوباره یا چندباره و به اشکال دیگر منتشر کنید. به عنوان مثال:

  • ویدیوی خودتان را به گیف تبدیل کنید

  • تصاویر خودتان را به ویدیوی اسلایدی تبدیل کنید

  • استفاده از تصاویر مختلف مربوط به یک رویداد

نکته چهارم: دادن پاداش به خاطر انتشار محتوای تولیدشده توسط کاربر

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که از مخاطبان خودتان بخواهید محتوای تولیدشده توسط کاربر منتشر کنند. محتوای تولیدشده توسط کاربر به محتوایی گفته می‌شود که مخاطبان بدون گرفتن پول در مورد برند شما منتشر می‌کنند. این نوع محتوا باعث ترغیب سایر مخاطبان به برند شما می‌شود. بنابراین لازم است برای این نوع محتوا به مخاطبان خود جایزه بدهید.

نکته پنجم: همکاری با صفحات فعال در حوزه خودتان را جدی بگیرید

تلاش کنید که با صفحاتی اینستاگرامی که در حوزه شما فعالیت می‌کنند همکاری کنید، برای آن‌ها کامنت بگذارید و آن‌ها را به مخاطبان خود معرفی کنید و در مقابل از آن‌ها هم بخواهید شما را معرفی کنند.

نکته ششم: به مخاطب خودتان اهمیت بدهید

برای وقت، شخصیت و توانایی کاربر خود اهمیت قائل شوید. به کامنت مخاطبان پاسخ درست و منطقی بدهید. همچنین فقط وقتی از آن‌ها سوال کنید که پاسخ آن‌ها واقعاً برایتان مهم باشد.

نکته هفتم: استفاده درست از هشتگ‌ها

سعی کنید از هشتگ‌ها به صورت درست و صحیح استفاده کنید. تعداد این هشتگ‌ها نباید بیش از حد بالا باشد. همچنین لازم است که هشتگ با پست مرتبط باشد.

نکته هشتم: جدول زمانی برای پست و استوری

برای مرتب کردن پست و استوری که منتشر می‌کنید یک جدول زمانی تنظیم کنید و بر اساس آن یک نظم منطقی ایجاد نمایید با این کار مخاطب می‌فهمد که برای او ارزش قائل هستید و از طرف دیگر اینستاگرام هم از این نظم و ترتیب لذت می‌برد.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب و خودتان را با الگوریتم اینستاگرام هماهنگ کنید کافی است به الگوریتم اینستاگرام مراجعه کنید. حال که در مورد تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کردیم و اطلاعات خوبی در مورد الگوریتم این شبکه اجتماعی کسب کردیم لازم است بستر لازم برای راه اندازی حساب کاربری اینستاگرامی خود را فراهم کنیم. در ادامه به روش فراهم کردن این بستر اشاره می‌شود:

ساخت شماره مجازی رایگان برای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی

ساخت شماره مجازی یکی از کارهایی است که علاوه بر اعتبار بخشیدن به کسب و کارتان به شما کمک می‌کند که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را با این شماره‌ها راه اندازی کنید. اکثر نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مخصوص ساخت شماره مجازی به شما کمک می‌کند که یک شماره از کانادا یا آمریکا داشته باشید و با این شماره با مخاطبان خودتان در سراسر جهان گفتگو کنید.

با این شماره‌ها هم می‌توانید تماس بگیرید، هم پیامک رد و بدل کنید و هم یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

شماره مجازی بر پایه اینترنت است و به همین خاطر هیچ هزینه‌ای ندارد. در ادامه به چند ابزار مهم برای ساخت شماره مجازی رایگان اشاره شده است:

  1. Textnow

  2. TextPlus

  3. NextPlus

  4. Text Free & Call Free

هر کدام از این برنامه‌ها مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد شماره مجازی و هر کدام از برنامه‌های بالا کسب کنید، کافی است به ساخت شماره مجازی مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم در مورد تولید پست در اینستاگرام، راهکارها و بسترهای لازم برای این کار صحبت کنیم و اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه دهیم. آیا اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت کافی و مفید بود؟ شما چه نکات دیگری برای تولید پست در اینستاگرام می‌دانید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادهای خود را با ما و سایر کاربران همیار آکادمی به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا