هوآوی با توسعه سبز شبکه‌های ۵G جایزه اتحادیه جهانی مخابرات ITU را دریافت کرد

با توجه به تلاش‌های مداوم هوآوی در زمینه اقتصادهای دیجیتال و سبز به واسطه راهکارهای ICT نوآورانه، مشارکت چشمگیر در صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش انتشار کربن ناشی از شبکه‌های موبایل، این کمپانی در مراسم جوایز مخابراتیITU امسال که در بوداپست برگزار شد، مورد تمجید قرار گرفت. همچنین راهکار Green 5G Power هوآوی موفق به کسب جایزه Sustainable Impact (تاثیر پایدار) شد.

مجله آنلاین موبنا – بازده انرژی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از نگرانی‌های جدی صنعت مخابرات است. تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی هزینه برق مصرفی ۱۰ اپراتور بزرگ موبایل بیش از ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است. با ظاهر شدن اولین نشانه‌ها از عصر ۵G، شبکه‌های موبایل خواهان راندمان انرژی بالاتری هستند تا بتوانند امکانات وعده داده شده‌ ۵G را در ظرفیت بالاتر و ارتباط سریع‌تر ارائه کنند.
نماد ITU Sustainable Impact با هدف آگاهی‌بخشی نسبت به این مشکل ایجاد شده و سازمان‌ها را ترغیب می‌کند تا نسبت به بهبود تغییرات اقلیمی دست به اقدام عملی بزنند که یکی از فوری‌ترین و مهم‌ترین اهداف توسعه پایدار هفده‌گانه سازمان ملل است. تازه‌ترین تلاش‌های هوآوی برای مهار تغییرات اقلیمی، نوآوری‌های این کمپانی در زمینه ارتباطات سبز با تولید کمتر کربن است.

راهکار سایت ۵G Ultra-lean هوآوی از سطح بالایی از یکپارچگی بهره می‌برد که نیاز برای اتاقک‌های تجهیزات و تهویه هوا را در توسعه سایت‌های جدید مخابراتی از میان بر می‌دارد. با این راهکار هر وات انرژی مصرفی می‌تواند بیش از ۵۰۰۰ گیگابایت داده را منتقل کند که ۱۰ الی ۲۰ برابر بهره وری بالاتری نسبت به ۴G دارد. در عین حال Green 5G Power هوآوی از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در سیستم تأمین انرژی استفاده می‌کند که بهره وری انرژی کلی شبکه‌های ۵G را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد؛ بنابراین مصرف انرژی یک سایت ۵G می‌تواند در همان حدود سایت‌های ۴G باشد.
راهکارHuawei Green 5G Power با متعهد ماندن به اصول سه گانه «ساده، هوشمند و سبز»، بیشتر بر روی بهبود کارایی کل سایت و شبکه به جای بهبود عملکرد تنها بخش تغذیه متمرکز شده است. با بهره‌گیری از طراحی ماژولار راهکارهای سنتی، Green 5G Power ارتقای شبکه را تسهیل می کند. همچنین با به‌کارگیری انرژی تجدید پذیر و فناوری زمان‌بندی هوشمند، این راهکار نه تنها به طرز مؤثری راندمان انرژی Full-link را بالا می‌برد، بلکه ارتقا را نیز آسان کرده و راندمان هر کانکشن را به حد نهایت خود می‌رساند. راهکار Green 5G Power با داشتن سیستم تغذیه داخلی و PowerStar (یک راهکار صرفه جویی در مصرف انرژی بر پایه هوش مصنوعی)، استفاده مؤثر از منابع را بهینه کرده و توسعه شبکه ۵G را سریع‌تر، مقرون به صرفه‌تر و آسان‌تر می‌کند.
تا به امروز Green 5G Power به طور تجاری در بسیاری از کشورها مانند ایتالیا، کره جنوبی و قطر به خدمت گرفته شده است. در چشم‌انداز Global Industry Vision هوآوی برای سال ۲۰۲۵ میلادی، این کمپانی خود را متعهد می‌داند تا کربن منتشر شده به ازای انرژی مصرفی هر کانکشن را به طور متوسط ۸۰ درصد کاهش دهد. در صورتی که این هدف محقق شود، صنعت ICT می‌تواند در زمینه راندمان انرژی به برترین صنعت دنیا تبدیل شود و صرفه جویی آن بیشتر از مصرف باشد.
Hao Yingtao، رئیس بخش Wireless Site Domain هوآوی در این باره گفته است: «۵G شاهد هماهنگی عمیق میان سیستم‌های انرژی مخابراتی و سیستم‌های بی‌سیم خواهد بود که شبکه‌های مخابراتی موبایل را ساده‌، هوشمند و کارآمدتر می‌کند. هوآوی خود را متعهد می‌داند برای اپراتورهای شبکه موبایل، ایجاد شبکه‌های فوق سریع ۵G و توسعه سبز ۵G را امکان‌پذیر کند. همین طور به نوآوری برای قدرت بخشیدن به صنعت مخابرات موبایل ادامه می‌دهد تا اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد را محقق کند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا