۵ برنامه کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت برای اندروید

اسمارت فون های جدید امروزی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴K را هم بعضا دارند، این کیفیت بالا مشکلی که دارد این است که حجم زیادی از گوشی را اشغال می کند و از طرفی وقتی می خواهید یک فیلم کوچک را با دیگران به اشتراک بگذارید زمان و حجم اینترنت زیادی بابت آپلود از سمت شما و دانلود از سمت طرف مقابل گرفته می شود.

مجله آنلاین موبنا – در نتیجه استفاده از برنامه های کاهش حجم فیلم اندروید می تواند حلال این مشکل باشد تا بدون افت کیفیت حجم فیلم را کم کنید و راحت با دیگران به اشتراک بگذارید.

معرفی بهترین نرم افزارهای کاهش حجم فیلم در اندروید

۱.Video Transcoder

محیط برنامه Video Transcoder
Video Transcoder

دانلود از گوگل پلی

Video Transcoder یک برنامه متن باز و بدون تبلیغات برای فشرده سازی ویدیوها می باشد. در این نرم افزار ویدیوی مورد نظر را انتخاب می کنید و پارامترهایی نظیر، کدک، فریم بر ثانیه ، رزولوشن بیت ریت و… را تنظیم نموده و اجازه می دهید عملیات انجام شود. ضمنا توجه داشته باشید که پروسه فشرده سازی و ذخیره فایل عملیاتی زمان بر است.

 

۲.Video Compress – Clean up space on your Phone

محیط برنامه Video Compress – Clean up space on your Phone
Video Compress – Clean up space on your Phone

دانلود از گوگل پلی

دومین برنامه این فهرست هرچقدر نامش طولانی است در عوض عملکرد خوبی دارد. Video Compress – Clean up space on your Phone می تواند تا ۸۰ درصد حجم ویدیوها را بدون افت کیفیت کاهش دهد.

رابط کاربری این نرم افزار چیز جالب توجهی نیست و فقط لیست پوشه ها و ویدیوها را نشان می دهد. با انتخاب یک ویدیو و وارد کردن رزولوشن و سرعت می توانید کاهش حجم فیلم را انجام دهید.

۳ حالت برای انتخاب بیت ریت ویدیو وجود دارد که شامل آهسته ، متوسط و سریع می شود. سریع ترین حالت کم ترین فشرده سازی و آهسته ترین حالت بیش ترین فشرده سازی ممکن را انجام می دهد.

فایل خروجی برنامه در نهایت به طور خودکار در پوشه نرم افزار ذخیره می شود و شما می توانید تعیین کنید که فایل اصلی را نگه دارید یا آن را پاک کنید.

۳.Video Compress

محیط برنامه Video Compress
Video Compress

دانلود از گوگل پلی

Video Compress رابط کاربری خوبی دارد و به خوبی با شبکه های اجتماعی یکپارچه سازی می شود. وقتی برنامه را باز می کنید، پوشه های فرعی که ویدیوهای شما درون شان قرار دارند را به همراه سایز آنها، نشان می دهد و از همین جا می توانید ویدیوها را انتخاب کرده و فشرده سازی کنید.

 

۴.VidCompact

محیط برنامه VidCompact
VidCompact

دانلود از گوگل پلی

وقتی برنامه VidCompact را باز کنید می توانید گزینه Trim and Compress را زده و سپس با انتخاب ویدیوی مورد نظر، عملیات برش و فشرده سازی را روی آن انجام دهید. ضمنا برای خروجی گرفتن از این نرم افزار می توانید رزولوشن ویدیو را به دلخواه تعیین کنید.

۵.Video Dieter 2

محیط برنامه Video Dieter 2
Video Dieter 2

دانلود از گوگل پلی

Video Dieter 2 هم امکانات زیادی دارد هم رابط کاربری اش به خوبی نیاز کاربر را برطرف می سازد. کیفیت و رزولوشن فیلم قابل تنظیم هستند و می توانید با دکمه به اشتراک گذاری برنامه، فایل خروجی را فوری با بقیه به اشتراک بگذارید.

نکته مثبت دیگر درباره این اپ این که سرعت فشرده سازی Video Dieter 2 نسبت به بقیه نرم افزارهایی که پیش از این معرفی کردیم بیشتر است.

 منبع: اندروید زوم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا