گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

گوشی iPhone XS Max نه تنها بزرگترین بلکه گرانقیمت‌ترین گوشی تولیدشده توسط شرکت اپل تا به امروز است. از مهمترین مشخصه‌های این محصول اپل می‌توان به صفحه نمایشگر ۶.۵ اینچ، حاشیه‌های باریک و ناچ مستطیلی آن اشاره کرد.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – پس از معرفی گوشی iPhone X با نمایشگر ۵.۸ اینچ در سال ۲۰۱۷، حال پس از نزدیک به دو سال، شرکت اپل زمان را برای عرضه تلفن‌های همراه هوشمند با نمایشگر فراخ و بزرگ مناسب دیده است.
گوشی iPhone XS Max نسل اول از گوشی‌های جدید و بزرگ آیفون به شمار می‌رود.
این گوشی در سه مدل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با قیمت ۱.۰۹۹ دلار، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۱.۲۴۹ دلار و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت با قیمت ۱.۴۴۹ دلار عرضه شده است.

طراحی

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

گوشی iPhone XS Max طراحی فریبنده‌ای دارد. طراحی صاف و هموار آن باعث شده گوشی ضخیم‌تر به نظر برسد.
در مقایسه با سایر گوشیها با اندازه نمایشگر مشابه مثل گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 با نمایشگر ۶.۴ اینچ یا گوشی سونی Xperia XZ3 با نمایشگر ۶ اینچ، کاربر با گرفتن این گوشی در دست خیلی احساس راحتی نخواهد داشت و این به نوع طراحی گوشی iPhone XS Max بازمی‌گردد. از آنجا که در طراحی دو گوشی دیگر کناره‌های قاب پشتی خمیده است، به راحتی در انحنای کف دست قرار می‌گیرند و حتی باریکتر نیز به نظر می‌رسند اما قسمت پشت گوشی iPhone XS Max کاملا صاف است.

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!
این گوشی در ابعاد ۷.۷ * ۷۷.۴ * ۱۵۷.۵ میلیمتر و با نمایشگر ۶.۵ اینچی عرضه شده است که نسبت به مدل iPhone 8 با نمایشگر ۵.۵ اینچی، ابعاد کوچکتر و باریکتری دارد.
این گوشی از قابلیت مقاومت در برابر آب با امتیاز IP68 بهره می‌برد و به این ترتیب در آب تا عمق دو متر و به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت خواهد داشت.

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!
البته خرابی گوشی در تماس با آب جزو محدوده گارانتی دستگاه محسوب نمی‌شود و اگر این تلفن همراه بر اثر تماس با آب دچار اشکال شود، تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد.
این گوشی فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است و در سه رنگبندی طلایی، نقره‌ای و خاکستری موجود است.

نمایشگر

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

گوشی iPhone XS Max مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچ از نوع OLED و با قابلیت HDR است. تماشای فیلم در این نمایشگر بزرگ بسیار دلچسب است. با این حال، انتظار کاربر از این نمایشگر در بازتولید رنگها یا کنتراست نماهای تاریک و روشن نباید خیلی بالا باشد.
پنل OLED با ایجاد نمایشگر Super Retina HD در این گوشی منجر به ایجاد تصاویری خوش‌رنگ و واضح می‌شود. وضوح این نمایشگر ۱۲۴۲ * ۲۶۸۸ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۵۸ ppi است.

امنیت

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

گوشی iPhone XS Max فاقد حسگر اثرانگشت و بجای آن مجهز به قابلیت تشخیص چهره است. به گفته اپل، این قابلیت در این گوشی بسیار امن و نسبت به مدلهای دیگر کمی سریعتر است.
البته در مقایسه عملکرد این قابلیت در این مدل با گوشیهای دیگر از قبیل OnePlus 6 می‌توان متوجه کندتر بودن تشخیص چهره در گوشی iPhone XS Max شد. همچنین، در معرض نور مستقیم خورشید قابلیت تشخیص چهره دچار کمی اختلال می‌شود که این اشکال در بسیاری از تلفنهای همراه دیگر نیز مشاهده شده است.
امکان استفاده از این قابلیت در برنامه‌ها (از قبیل برنامه‌های مربوط به حساب بانکی) نیز وجود دارد.

سیستم عامل

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

گوشی iPhone XS Max مجهز به ۱۲ iOS است که آخرین نسخه سیستم عامل اپل محسوب می‌شود و شامل بهینه‌سازیهایی از قبیل اعلانهای تجمیع یافته و دسترسی و مدیریت راحت‌تر برنامه‌های باز است.
یکی از قابلیتهای جدید این مدل “Screen Time” است که به کاربر امکان محدودکردن زمان استفاده از تلفن همراهش را می‌دهد.
در این گوشی کلیدهای ناوبری حذف شده و حرکات ناوبری جایگزین آن شده است، به طور مثال برای خروج از یک برنامه کافیست در هر قسمتی از پایین نمایشگر، کاربر انگشت خود را به سمت بالا بکشد.

تراشه A12 Bionic

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

گوشی iPhone XS Max مجهز به تراشه A12 Bionic است که گفته می‌شود ۴۰% قدرتمندتر از مدل سال گذشته و GPU آن نیز ۵۰% قدرتمندتر از iPhone X است.
در این گوشی اجرای بازیهایی از قبیل Clash Royal و PUBG بسیار روان و سریع انجام می‌شود.
با توجه به تراشه و سیستم عامل، عملکرد گوشی iPhone XS Max بسیار تمیز و روان و بدون هیچگونه اختلال و کندی است. همچنین، با بهره‌مندی از نرم‌افزار و سخت‌افزار قدرتمند، این عملکرد حتی پس از ماه‌ها استفاده، همچنان بدون اختلال خواهد ماند.

باتری

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

گوشی iPhone XS Max از باتری ۳۱۷۴ میلی‌آمپر/ساعت برخوردار است که با توجه به تراشه A12 Bionic عمر بسیار بالا خواهد داشت، به نحوی که یکبار شارژ آن با استفاده معمولی به مدت یک روز دوام خواهد داشت. با این حال، انجام بازیهایی از قیبل PUBG سرعت مصرف باتری را تا حدی افزایش خواهد داد.
این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم ۱۵ وات بهره می‌برد اما کاربر پد شارژ را باید جداگانه خریداری کند.

دوربین

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

گوشی iPhone XS Max مجهز به دوربین اصلی دوگانه شامل یک لنز واید ۱۲ مگاپیکسل و یک لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسل است.
قابلیت Smart HDR به کاربر امکان ثبت تصاویر باکیفیت، واضح و با جزییات کامل در تمامی نقاط و زوایای تصویر را می‌دهد.
این دوربین هم در شرایط محیطی با نور شدید و هم در نور ضعیف عملکرد بسیار خوبی دارد.

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!
هنگام ثبت تصویر پرتره، امکان مات‌سازی پس‌زمینه و همچنین تنظیم میزان مات‌سازی با قابلیت عمق‌سنجی وجود دارد.
دوربین ثانویه نیز شامل یک لنز ۷ مگاپیکسل است که از قابلیت Smart HDR و مات‌سازی پس‌زمینه به صورت دیجیتالی برخوردار است. البته دقت و کیفیت مات‌سازی دوربین ثانویه کمتر از دوربین اصلی است.

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!
درمجموع، گوشی iPhone XS Max به دلیل برخورداری از نمایشگر فراخ و واضح، انجام بازی و تماشای فیلم را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربر می‌کند. بااین‌حال، بهینه‌سازی آنچنان زیادی در دوربینهای اصلی این گوشی نسبت به دوربین اصلی مدل iPhone X صورت نگرفته و تنها امکان مات‌سازی پس‌زمینه و بهبود عملکرد Smart HDR را می‌توان در آن مشاهده کرد.

گوشی iPhone XS Max، خاص و باشکوه!

 

مزایا
نمایشگر فراخ و واضح
دوربین قدرتمند
مقاومت در برابر آب با امتیاز IP68

معایب
قیمت بسیار بالا
طراحی نه‌چندان خوش‌دست

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا