برنامه‌ای برای رفع فیلتر توئیتر وجود ندارد

دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: برنامه‌ای برای رفع فیلتر پیام‌رسان توئیتر وجود ندارد البته تصمیم گیری در این خصوص در اختیار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

مجله آنلاین موبنا – دکتر ابوالحسن فیروز آبادی در جمع خبرنگاران افزود: این کارگروه به زودی پس از مدت‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.

وی ادامه داد: مسئولان کشور به دلیل آنکه دارای مخاطبانی در خارج از کشور هستند، می‌توانند در توئیتر فعالیت داشته باشند.

فیروزآبادی در خصوص موفق بودن فیلتر تلگرم و برنامه برای رفع فیلتر این پیام رسان گفت: فیلتر این پیام رسان با دستور قضائی انجام شده و در خصوص موفقیت آن باید گفت که بستگی دارد این موضوع را از چه منظری ببنیم.

وی ادامه داد: پس از فیلتر تلگرام شاهد تنوع خوب پیام رسان های داخلی هستیم که اکنون دارای ۱۵ میلیون مشترک هستند. ولی به هر حال برخی از نیازها در تلگرام برآورده می‌شود و برخی تلاش می‌کنند که افراد باقی بمانند و تا چند وقت پیش پوسته‌های وجود داشت که ارتباط مردم را در این فضا تسهیل می‌کرد.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین در خصوص مذاکرات با اینستاگرام نیز گفت: مذاکرات در برنامه وجود دارد ولی از پیشرفت و جزئیات آن اطلاعی ندارم و این موضوع توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال و پیگیری می‌شود.

فیروزآبادی همچنین در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کندی اینترنت و برنامه ریزی از پیش انجام شده در این خصوص گفت: سرعت اینترنت کاهش نیافته و شرایط قبل باقی است ولی در حوزه فیلترینگ گاهی اوقات پیچ فیلتر شل و گاهی وقت‌ها نیز سفت می‌شود.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا