کاربران نسخه موبایل مرورگرکروم،مراقب سرقت اطلاعاتی باشند

یکی از طراحان نرم افزار، حفره امنیتی نسبتا ساده ای در نسخه موبایل مرورگر کروم (Chrome) پیدا کرده است که به هکرها اجازه می دهد تا با استفاده از یک «نوار آدرس» (Address bar) جعلی، به راحتی دست به حملات فیشینگ بزنند.

مجله آنلاین موبنا – هکرها برای حمله فیشینگ تنها به یک عکس از صفحه نمایش (Screen Capture) و یک برنامه نویسی هوشمندانه نیاز دارند.
به نوشته پایگاه اینترنتی «انگجت»، فیشر حفره امنیتی نسخه موبایل مرورگر گوگل کروم را کشف کرده است. به گفته وی، هکرها می توانند از نحوه نمایش نوار آدرس در این برنامه سوء استفاده کنند. در این روش، وقتی از بالای صفحه ای به سمت پایین حرکت می کنید، نوار آدرسی جعلی به شما نمایش داده می شود که تا زمانی که به سایت دیگری نروید نیز ناپدید نمی شود. هکرها حتی می توانند صفحه را طوری دستکاری کنند که وقتی به بالای صفحه می روید نیز نتوانید آدرس واقعی را مشاهده کنید.
روشن نیست که چه تعداد سارق اطلاعاتی از تکنیک های این چنینی استفاده خواهند کرد اما آن طور که تیم ۹to5Google می گوید، همواره می توانید با قفل کردن صفحه گوشی هوشمند خود و باز کردن دوباره آن، نوار آدرس واقعی را مشاهده کنید.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا