شرایط بهره‌مندی شرکت‌های نرم‌افزاری از معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به استعلام این اداره کل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرایط بهره‌مندی شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار از معافیت‌های مالیاتی ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم را اعلام کرد.

مجله آنلاین موبنا –  به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: پیرو بخشنامه شماره ۱۳۴/۹۷/۲۳۰ سازمان امور مالیاتی کشور، در دی ماه فهرست واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات موضوع بند (د) ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی موضوع ماده (۳۱) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اعلام شد که همه شرکت‌های دارای پروانه بهره‌برداری و محصولات موضوع پروانه آنها را در بر می‌گرفت.

فداکار با بیان اینکه نام هیچ شرکت یزدی در این فهرست دیده نمی‌شد، به پیگیری‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سطح استان و ملی اشاره کرد و افزود: بنا به اهمیت موضوع و تاثیر آن در توسعه اشتغال بخش فاوا، از دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت که مسئول ارزیابی شرکت‌ها است استعلام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: در پاسخ این دفتر، بر شمول معافیت مالیاتی برای واحدهای صنعتی تاکید شده است و واحد صنعتی به شرکت‌هایی گفته می‌شود که شرایط مندرج در دستورالعمل پروانه تولید نرم‌افزار به شماره ۳/۴۱۰۷ را داشته باشند و موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری تولید نرم‌افزار بشوند.

فداکار ادامه داد: بنا به نظر آن دفتر، پروانه فنی مهندسی که برای شرکت‌های ارایه دهنده خدمات فناوری اطلاعات، بصورت استانی صادر می‌شود، شامل معافیت مالیاتی نمی‌ شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به اینکه فرآیند صدور پروانه، کاملا الکترونیکی است و به صورت متمرکز از طریق سامانه صدور پروانه بهره‌برداری نرم‌افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، از همه شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار در استان خواست تا برای استفاده از معافیت مالیاتی، با مراجعه به سامانه و مطالعه بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط، درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

بر اساس این گزارش، سامانه صدور پروانه بهره‌برداری نرم‌افزار در نشانی http://amarsanat.mimt.gov.ir/software در دسترس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا