اختتامیه پنجمین جشنواره ملی افتا در اصفهان برگزار شد

نمایشگاه اکوسیستم افتا، همایش امنیت فراگیر سایبری، رویداد نهایی کار و کسب نو افتا و همایش اختتامیه جشنواره بخش های پایانی جشنواره در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

مجله آنلاین موبنا –  به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، جعفر مطلب زاده مدیرکل فناوری اطلاعات این استان پس از حضور در مراسم از برگزاری جشنواره ملی افتا که از تاریخ ۲۶ مهر ۹۶ در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح و در قالب رویدادهای گوناگون شامل کارگاه های افتا، مسابقه ملی فتح پرچم، رویداد کار و کسب افتا، همایش های افتا و نمایشگاه اکوسیستم افتا برگزار شد خبر داد. در این جشنواره بیش از ۲۰۰۰ نفر در بخش های گوناگون این جشنواره حضور داشتند.

وی تصریح کرد: فراهم ساختن بستری به منظور هم افزایی بخش دولتی و سازمانی، بخش خصوصی و صنعت افتا، دانشجویان و اساتید دانشگاه و آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاهی و نیز شرکت های نوپا و ایده های نو افتا یکی از دستاوردهای بزرگ این جشنواره ملی بوده که برای تقویت نیروی انسانی و توسعه اکوسیستم افتا کشور تلاش می کند.

نمایشگاه اکوسیستم افتا

نمایشگاه اکوسیستم امنیت فضای تبادل اطلاعات در مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید در این رویداد همه اجزا این اکوسیستم شامل مرکز داده،مرکز عملیات شبکه،مرکز عملیات امنیتی،گروه واکنش هماهنگ رخداد،مرکز ابر رایانش ملی،آزمایشگاه ترافیک در کنار غرفه دالان هک (انواع سناریوهای حمله)،غرفه پوسترهای کارگاه‌های آموزشی، غرفه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی،غرفه ایده‌های نوافتا،غرفه شرکت‌های نوپا افتا،غرفه شرکت‌های پیشرو افتا به نمایش گذارده می‌شود. چیدمان نمایشگاه به گونه‌ای است که یک اکوسیستم کار و کسب در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات را به نمایش می‌گذارد.

 

افتتاح نخستین سامانه بومی مقابله با حملات منع دسترسی توزیع شده

در نمایشگاه اکوسیستم افتا، نخستین سامانه بومی مقابله با حملات منع دسترسی توزیع شده که در مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان،پیاده‌سازی شده است،به دست سید هادی سجادی معاون افتا سازمان فناوری اطلاعات ایران افتتاح شد. این سامانه می تواند زیرساخت کشور را در مقابل بسیاری از حملات منع سرویس توزیع شده حجمی، مقاوم سازد.

اختتامیه جشنواره

همایش اختتامیه جشنواره ملی افتا با اعلام نتایج و اهدا جوایز به برگزیدگان جشنواره در بخش مسابقه ملی فتح پرچم و نیز رویداد کار و کسب نوافتا برگزار گردید. برای مسابقه ملی فتح پرچم مبلغ ۲ میلیون تومان برای تیم اول، یک میلیون و پانصد هزار تومان برای تیم دوم و یک میلیون تومان برای تیم سوم اهدا شد. همچنین به هر یک از تیم ها تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و هدیه شرکت پیام پرداز تقدیم شد. همچنین سه تیم برتر رویداد کار و کسب نوافتا، ایده سامانه جامع ارزیابی اندروید(۲ میلیون تومان)، ایده مودم هوشمند(یک میلیون و پانصد هزار تومان) و ایده اشتراک داده امن(یک میلیون تومان) به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم جشنواره امسال شدند.

بر اساس این گزارش دوره پنجم جشنواره با حمایت معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان و با مشارکت شرکت های پیشرو افتا کشور شرکت پیام پرداز و شرکت صاافتا به عنوان حامی طلایی و نیز شرکت های امن پرداز، دهکده نوآوری، هاب اصفهان و انجمن رمز ایران توسط مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا